Korona im ne može ništa: Nedelja mode u Milanu slavi život, boje, sunce i ljubav! (foto)

Iako se to očekivalo, čak i najavljivalo, Nedelja mode u Milanu nije bila u znaku korone, straha i maski na licu, već su najpoznatiji dizajneri u svojim kolekcijama za sezonu proleće/leto 2021. slavili život, boje, sunce i ljubav

Najavljena u Le Figaru kao totalni fijasko, a da još nije ni počela, milanska Nedelja mode bila je toliko uspešna da je francuski dnevnik ubrzo promenio naslov. S obzirom na to da je Italija bila najpogođenija pandemijom virusa korona i da je, pored Bergama, najviše stradao Milano, očekivalo bi se da će dizajnerima glavna inspiracija biti kovid, ali za razliku od njujorške i londonske nedelje mode, ovde maski na pistama nije bilo ni na vidiku. Revolucionarni kada je moda u pitanju, Italijani uveliko razmišljaju o tome šta će nositi sledećeg proleća i leta na plaži, pa je sve vrvelo od živih boja, svilenih materijala, kupaćih kostima, lepršavih haljina i sandala.


Jedan od najboljih primera vedre kolekcije koja se oslanja na klasičan stil italijanske rivijere bila je ona modne kuće Etro. U njoj su kratke pantalonice sa visokim strukom, košulje, bretele i sandale sa kaišićima.

Shvatila sam da ova kolekcija mora da bude o Italiji – rekla je Veronika Etro.

Milanska nedelja mode: Revija Dolce&Gabbana u znaku Monike Beluči (foto/video)

Nešto slično je i sa Sportmaxom: manekenke sa vlažnom kosom i bronzerom na jagodicama prošetale su u fino pletenim haljinama u sunčanoj žutoj boji, dok je Alberta Fereti akcenat stavila na prozračne haljine u nijansama sladoleda i prikazala ih u zamku iz 15. veka “kako bi ojačala poruku snage i solidarnosti koju su Milano i Italija poslali tokom teške situacije”.

U postpandemijskoj renesansi u Italiji Max Mara razvija “la bella figura filozofiju” koja propagira da treba da izgledate i osećate se najbolje kako biste dali najbolje od sebe.

Kada sam počeo da dizajniram ovu kolekciju, bio sam zatvoren u svojoj vikendici u Safoku i nisam bio siguran hoćemo li uopšte održati ovu reviju, da li će svi ovi odevni komadi uopšte ugledati svetlost dana – rekao je dizajner Ijan Grifits i dodao: – Ali Italija se izuzetno dobro nosila sa krizom koju je izazvala korona, a činjenica da održavamo nedelju mode zasluga je ne samo modne industrije nego i cele zemlje. Ponosan sam na Italiju.

Donatela u prvom redu!

Za razliku od mnogih kreatora, Donatela Versače je bila oprezna i reviju je, “nakon pažljivih procena”, održala iza zatvorenih vrata. Njena jedina publika bili su zaposleni iz kompanije u Milanu i iz proizvodnog pogona u Novari.
Prvi put sam uspela da pozovem svoj tim i sednem u prvi red. Ne mogu da vam opišem koliko me je to obradovalo – rekla je Donatela.

Smeštena u izgubljeni grad Versacepolis, njena revija je mogla da se prati onlajn i predstavljala je omaž radu njenog pokojnog brata, osnivača kuće Đanija Versačea. Kolekcija je mnoge podsetila na onu prolećnu iz 1992. godine, kada je Đani pravio print i nakit sa morskim zvezdama i školjkama. Prikazane su sirena haljine, kratke suknjice, bikini topovi, koje su nosile neke od najboljih manekenki današnjice, sa mokrim loknama na glavi, a jedna od njih bila je Irina Šajk.

Legendarna haljina pop dive – Dženifer Lopez i modna kuća Versaće ispisali su istoriju! (foto/video)

Reviju iza zatvorenih vrata održao je i Đorđo Armani, a ona je, prvi put u istoriji, uživo emitovana na italijanskoj televiziji. Armani je pokazao da je neprikosnoven kada su klasična odela u pitanju. Kolekcija je bez aluzija na koronu i u njegovoj odeći možete se istovremeno osećati i elegantno i komforno.

A jednu od najimpresivnijih revija pripredila je modna kuća Moschino, tačnije Džeremi Skot. Dizajner je inspiraciju pronašao u lutkarskom pozorištu – kreacije su nosile marionete, a iz prvog reda gledala ih je čak i Ana Vintur, kao lutka. Pored minijaturnih, Skot je odevne predmete napravio i u ljudskoj veličini, a njegova kolekcija haljina je više visoka moda nego pret-a-porter.

Reciklirani glamur!

Publika je mogla da vidi i prvu zajedničku kolekciju Mijuče Prade i Rafa Simonsa, kuća Salvatore Ferragamo, Philosophy di Lorenzo Serafini i naravno – Dolce & Gabbana. Za razliku od mnogih dizajnera koji su se okretali minimalizmu, čuveni dvojac pokazao je da im to čak ni u kriznim vremenima ne polazi za rukom. Dok su drugi smanjivali obime kolekcija, Domeniko i Stefano iznedrili su 99 modela, ali su, kako bi dali doprinos održivosti mode, maksimalno koristili pačvork tehniku: reciklirali su stare materijale, kao i davnašnje kolekcije (posebno onu iz 1993). Haljine za isticanje figure peščanog sata i oštro krojene jakne od brokata, šifona, žoržeta, tufne i cveće, topovi-grudnjaci, puf rukavi i mašne, crno-beli kvadrati – sve već viđeno, a opet novo jer je drugačije ukomponovano.

Nakon svega prikazanog, usledila je spektakularna završnica Pjerpaola Pičiolija, dizajnera kuće Valentino, koji je prvi put, umesto u Parizu, kreacije predstavio u Milanu. Raskošne pariske dvorce zamenio je ogromnim skladištem koje je ispunio egzotičnim biljakama i tako napravio aluziju na sve ono kroz šta je Italija, ali i ceo svet prošao – prelepo cveće izraslo je iz zidova betona i procvetalo na asfaltu. Gosti su sedeli na sivim betonskim kockama, a u centru sale nalazila se bina na kojoj je britanski muzičar Labrint izvodio poznate hitove. Revija je započela potpuno crnim kreacijama, a onda su počeli da se pojavljuju blicevi jarkih boja – zelene, žute, ljubičaste. Usledila je serija haljina sa cvetnim printom, da bi na kraju bila viđena linija večernjih u intenzivnim nijansama fuksije, zelene, žute.

Autor: Jelena Milinčić
Podelite sa prijateljima:
Tagovi