Voditeljka Marina Matijević posetila je 'zelenu metropolu evrope', u Hamburgu su najbolji hamburgeri! (foto)

Autor:

25.10.2020 12:00

Foto:

Voditeljka TV Prva Marina Matijević u nemačkom gradu poznatom kao ‘zelena metropola Evrope’ razbila je predrasude o Nemcima kao hladnim, distanciranim ljudima, jela najbolje hamburgere i slatkiše, a tokom obilaska luke shvatila zašto je ovaj deo sveta jedan od najrazvijenijih.

Kada sam iz sunčanog Beograda posle nešto više od dva sata leta stigla u Hamburg, gde sam išla da posetim kumu, očekivano, dočekala me je kiša. Kažem očekivano jer je veći deo godine tamo klima vlažna. Međutim, tmurno i kišovito vreme nije uspelo da pokvari moj utisak o ovom čarobnom gradu: reka, jezera, interesantna arhitektura, prostrane ulice, opuštena atmosfera... Kažu da je lepši u proleće, ili početkom leta, jer u kombinaciji sa suncem još više dobija na šarmu.

Red je red Poznato je da su Nemci kao nacija hladniji po prirodi, rezervisani. Zato sam se prijatno iznenadila njihovom gostoljubivošću i ljubaznošću. Kada shvate da ste turista, sami zastaju da ponude pomoć. Pažnju mi je privukla i njihova opštepoznata sklonost ka redu i poštovanju pravila. Nijednom nisam videla pešaka da prelazi ulicu na crveno, čak ni u gluvo doba noći kada nigde na vidiku nema nijednog automobila. Vrlo je zanimljiv podatak da u ovom gradu sa 1,8 miliona stanovnika složno živi više od 180 nacija.

Sećanje na Lenona Hamburg je lučki grad sa najviše mostova u Evropi - preko 2500. Nalazi se na reci Elbi, u koju se u samom gradu ulivaju reke Alster i Bila i zbog toga ima bezbroj kanala, više nego u Amsterdam, Venecija i London zajedno. U njemu su Bitlsi započeli karijeru, te postoji i trg posvećen ovom legendarnom bendu. Negde sam pročitala da je Džon Lenon jednom prilikom rekao: “Možda sam rođen u Liverpulu, ali sam odrastao u Hamburgu.”

Savršenstvo i utopija 21. veka – Singapur!

Moć jedne zemlje Hamburška luka mesto je koje prvo treba posetiti i videti zašto je nemačka privreda jedna od najrazvijenijih u svetu. Dakle, nikako ne bi trebalo propustiti šetnju, ali ni krstarenje lukom, u koju, osim teretnih, uplovljavaju i najlepši i najveći brodovi za krstarenje.
Arhitektonsko čudo Arhitektura grada je izuzetno interesantna. Svaka građevina ima neku svoju čar i specifičnost. Posebno sam oduševljena Filharmonijom Elb, izgrađenom 2016. godine, koju nazivaju pravim arhitektonskim čudom. Osim dve velelepne koncertne sale, u njenom sklopu nalaze se i hotel i kompleks luksuznih stanova, kao i otvorena terasa sa vidikovcem na 110 metara visine, sa koje se pruža neverovatan prizor. Naspram moderne filharmonije, gradska skupština Hamburga, Rathaus, podignuta 1897. godine, najlepše je istorijsko zdanje, sa više od 600 prostorija.

Ulica crvenih fenjera Jedan od kurioziteta je Ulica crvenih fenjera, Reperban, slična onoj poznatijoj u Amsterdamu. Duž nje su i popularni gradski lokali i teatarske kuće, te to nije samo “crvena zona”. Hamburg je i grad kulture - mjuzikla i pozorišta. U samom centru se nalazi jezero Alster sa predivnom šetališnom zonom. Jednom prilikom smo se kuma i ja prilikom popodnevne šetnje slučajno našle na biciklističkoj stazi, kada nas je zaustavio jedan stariji gospodin i narednih pet minuta nam objašnjavao da tu nije mesto pešacima i da treba da se sklonimo. Nemci gledaju svoja posla, osim kada narušavate javni red.

Hamburger i čokolada Šta prvo probati kada dođete u Hamburg nego hamburger! Preporučujem restoran Burgerlich Hamburg, gde sam zaista jela najbolje hamburgere ikada. Kod Nemaca je skoro svako piće gazirano. Kada naručite vodu, podrazumeva se da je ste mislili na kiselu. Jedan od omiljenih napitaka im je gazirani sok od jabuke, takozvani apfelšorle, koji je zanimljivog ukusa. A kako sam veliki ljubitelj slatkiša, čim sam stigla u Nemačku, poželela sam da kupim Lindt čokoladice.

Ušla sam u njihovu prodavnicu i pokupovala sve vrste njihovih slatkiša. Dobar standard Hamburg važi za skup grad. To i ne čudi jer je standard visok, u njemu živi veliki broj industrijalaca, vlasnika medijskih kompanija, biznismena, i centar je slobodne trgovine. Kao i svaka metropola, ima svoj raj za kupoholičare. Reč je o bulevaru Jungfernštig, gde se u vreme popusta mogu naći fantastični komadi po veoma povoljnim cenama. Što se tiče cena u marketima, kada se uporedi njihov standard sa našim, hrana je mnogo jeftinija nego u Srbiji.

Italijanska magija: Južni dragulj, rustične lepote, Kapri je jedno od najlepših italijanskih ostrva! (foto)

Pivske bašte U Nemačkoj su pivske bašte redovna destinacija tamošnjeg stanovništva. Reč je o lokalima sa drvenim festivalskim klupama i stolovima gde se pije pivo i pojede pokoja kobasica. Za razliku od Balkana, pivo ne važi za “muško” piće pa ga podjednako konzumiraju i žene.

Čist račun Nemci uz pomfrit jedu majonez, pa kada to naručuju u inostranstvu, dobijaju čudne poglede. Više puta sam primetila da na ljubavnom sastanku u restoranu svako plaća svoj deo. Čist račun, duga ljubav. Račun se deli, a kusur vraća u cent.

Planovi za povratak Kuma se potrudila da mi za to kratko vreme pokaže sve zanimljvosti, što je praktično bilo nemoguće. Iako smo svaki dan trčale na sve strane, mnogo toga je ostalo za sledeću posetu ovom neverovatnom gradu. Prvo što sam rekla da me čeka tokom narednog boravka tamo jeste odlazak u pozorište. Budući da je poznato da je Hamburg grad mjuzikla, verujem da je zaista magično.

Ekonomski i kulturni centar, najveći grad Nove Engleske – Boston!

Deutschland, Hamburg, Kranlandschaft bei Sonnenuntergang am Hafen.