I pored dijeta i vežbi ne možete da smršate? Saznajte šta radite pogrešno!


Naslušali ste se svakakvih saveta. Znate da treba da obratite pažnju na veličinu porcija, vrstu namirnica i da, neizostavno, vežbate. Ipak, nikako ne uspavate da oslabite. Otkrijte šta to radite pogrešno…

Zdrava hrana nije isto što i niskokalorična

Uglavnom kupujete u prodavnicama zdrave hrane? Birate namirnice sa niskim procentom ugljenih hidrata ili masnoća? To ne znači da će vam ta hrana omogućiti da oslabite koji kilogram. Kalorije su bitne. Pre nego što uzmete željenu namirnicu, obratite pažnju na to koliko ima kalorija u pakovanju, a zatim izračunajte koliko je to ukupno kad se radi o obroku. Iznenadićete se kad shvatite da neki zdravi obroci, zapravo, nisu i niskokalorični!

Ne odbacujte “izvikane” savete

Verovatno ste hiljadu puta čuli da je pametnije da umesto lifta koristite stepenice, parkirate kola nešto dalje od radnog mesta kako biste malo prošetali ili da protegnete noge do susedne kancelarije umesto da sa kolegama razmenjujete informacije putem imejla. I verovatno ste mislili da vam oni, zapravo, ne mogu pomoći da oslabite. Međutim, svakodnevna petominutna šetnja skida 100 kalorija, što obračunato na godišnjem nivou znači 4,5 kilograma manje!

Izbegavajte kalorična pića

Često vam se dešava da zavarate glad voćnim sokom? Greška! Naše telo ne razlikuje da li su kalorije koje smo u njega uneli u tečnom ili čvrstom stanju. Američko istraživanje, sprovedeno nad više od 50 hiljada žena, pokazalo je da su one koje su povećale unos zaslađenih napitaka sa jednog ili nekoliko nedeljno, na jedno ili više dnevno, svakog dana unosile 358 kalorija više. Samim tim su se, u roku od četiri godine (koliko je trajalo istraživanje) ugojile u proseku po 5 kilograma!

4. “Ne može da škodi” stav

Bilo da se radi o čokoladnoj torti, gurmanskoj pljeskavici ili bombonama, poslastice za kojom obično čeznemo imaju jednu zajedničku osobinu, a to je da predstavljaju kalorijske bombe. Eto razloga za izbegavanje! Iako vam se čini da jedan kolačić dnevno ne može da vam naškodi, istina je da što ređe kršite dijetu, veće su vam šanse da se oslobodite suvišnih kilograma. Normalno je da priželjkujete „zabranjenu hranu“, ali trik je da ne popustite baš svaki put pred svojim željama!

Jedite za stolom

Ceo dan ste se striktno pridržavali dijete. Uveče ste se vratili s posla kući, na brzinu pripremili jelo i seli ispred TV da pogledate omiljenu seriju. Ne razmišljajući o tome da li ste siti, nastavili ste da jedete sve dok nije krenula odjavna špica. A kilogrami su se samo gomilali… Najbolje bi bilo da obedujete za stolom i prekinete kad osetite sitost, ali ukoliko je to navika koje ne možete da se odreknete, umesto kalorične večere, uzmite činiju salate kad sledeći put „odete na večeru“ sa TV-om!

Kontrolišite stres

Kad ste pod hroničnom tenzijom, vaše telo pojačno luči hormone kao što su adrenlin, kortikotropin i kortizon koju pospešuju apetit i stvaraju masne naslage. U normalnim okolnostima, ujutru je najveća koncetracija kortizona u našem telu, a tokom dana se smanjuje. Studije su pokazale da ženama koje su ujutru pod stresom, u večernjim satima gotovo da ne opada koncetracija ovog hormona. Zato i posežu za hranom koja im podiže nivo seratonina i popravlja raspoloženje.

Nađite pravu meru u spavanju

Dokazano je da premalo sna pojačava apetit, umanjuje insulinsku osetljivost (što dovodi do gojaznosti) i utiče na druge hormone koji su zaduženi za regulisanje gladi. Međutim, jedna kanadska studija je pokazala da su osobe koje su, u proseku, spavale 9 ili 10 sati noću u periodu od šest godina, dobile dva kilograma više od osoba koje su spavale 7 ili 8 sati. Zaključak? Nađite svoju meru! Ako primetite da ste i pored sedam sati sna ipak hronično neispavani, dodajte još jedan sat!

Autor: Gloria.rs/M.G.
Foto: Guliver/Thinkstock, Stockphoto
Podelite sa prijateljima:
Tagovi