Izuzetno je važno da kožu pripremimo pre izlaganja suncu. Jedan od prirodnih načina je upotreba beta karotena - kao dodatka ishrani, ili konzumacijom hrane koja ga prirodno sadrži.

Pročitajte i Da izbegnete osip, svrab, bubuljice i fleke - Kako pobediti alergiju na sunce?

Foto: Nikita Shirokov Unsplash

 

Beta karoten je biljni pigment koji potiče stvaranje melanina i neutrališe delovanje štetnih slobodnih radikala, čime se smanjuje štetan uticaj sunčevih zraka na kožu. Prirodno se beta karoten nalazi u voću i povrću kojem daje jarke boje, a u organizmu se pretvara u vitamin A, koji je od krucijalnog značaja za zdravlje kože. Najpoznatije povrće bogato beta karotenom je šargarepa koja, osim što poboljšava vid, štiti kožu od UV zračenja, a takođe i ubrzava tamnjenje za vreme sunčanja. 

Dakle, ako želite zdravo preplanuli ten bez opekotina, nekoliko nedelja pre izlaganja suncu obezbedite organizam beta karotenom kako bi mu omogućili dovoljnu količinu za bezbrižno izležavanje na suncu. Beta karoten vašoj koži daje sjaj, "leči" tvrdu kožu, a potsiče i rast kose

Pročitajte i Da li pravilno koristimo kreme za sunčanje

Foto: Sule Makarogluv Unsplash

 

Osim što će vam beta karoten osigurati lepu kožu, konzumiranjem hrane s ovim biljnim pigmentom čuvate kardiovaskularno zdravlje, sprečavate razvoj tumora, čuvate zdravlje mozga, ali i respiratornog sastava. 

Optimalna dnevna količina beta karotena je od 10 do 60 mg, što se obično nalazi u pet raznovrsnih obroka voća i povrća. Ipak, s obzirom na ubrzan način života današnjice, te potrebe često nisu zadovoljene. Prema istraživanjima, gotovo 50% stanovnika unese tek 2 mg beta karotena dnevno. 

Pročitajte i Mitovi o suncu - Da li vaša koža sve pamti

Foto: Louis Hansel Unsplash

 
Prirodni izvori beta karotena

Beta karoten se nalazi u voću i povrću, a najviše ovog pigmenta sadrži slatki krompir, šargarepa, zeleno lisnato povrće, zelena salata, bundeva, sveži kupus, suve kajsije, dinja, crvena paprika, kuvani grašak i brokoli. 

Komentari (0)

Loading