Jelena Blečić: Zar treba da se dogodi nešto loše, pa da počnemo da razmišljamo o zdravlju?

Autor: Maja Gašić

12.04.2017 18:58

Foto:

Foto:



Vizuelna umetnica Jelena Blečić, koja se podjednako uspešno bavi slikarstvom, dizajnom i radom na fakultetu, odavno je shvatila da je hrana za dušu podjednako bitna kao i ona za telo, odnosno, da je i te kako važno i kako provodimo vreme i šta unosimo u organizam.

Pre desetak godina potpuno se okrenula zdravoj hrani, ne samo zbog toga što je njome uspela da sanira zdravstvene tegobe već i zato što se zahvaljujući tome oseća puna elana i pozitivne energije za sve obaveze koje je tokom dana očekuju.

– Dan počinjem čašom tople vode s malo limuna, koju popijem dok se još nisam rasanila. To je prava blagodet za stomak, a onda obavezno sledi doručak, koji se ne sme preskakati ni po koju cenu. Moj izbor su najčešće neka biljna vlakna, u koja dodajem zdrave masti i zdrave šećere, kao što su suvo voće, lešnici, bademi ili orasi. Sve to može da se začini probiotskim jogurtom s malo masnoća, bademovim, lešnikovim, pirinčanim ili nekim drugim biljnim mlekom.I nikako ne razumem osobe koje kažu da nemaju vremena za doručak, jer sve ovo može da se spremi za nekoliko minuta. Zar treba da se dogodi nešto loše, neko bolno, neprijatno upozorenje, pa da tek onda počnu da razmišljaju o zdravlju?

Proleće je stiglo i pijace su bogate raznovrsnim voćem i povrćem,prirodnom riznicom neophodnih vitamina.

– Veoma je bitno jesti zelene namirnice, one čuvaju baznu sredinu u našem organizmu, koja je za opšte stanje mnogo korisnija nego kisela. Poslednji obrok treba da sadrži proteine, bilo iz mesa, ribe ili one biljnog porekla, jer su oni neophodni za obnovu mišićne mase. Ukoliko ih jedemo za večeru, nećemo se ujutru buditi umorni. Ne bi trebalo uzimati hranu dva-tri sata pre spavanja, pošto će telo umesto da se priprema za san s naporom variti hranu. Ali, ne valja večeru ni preskakati, jer kad god neki obrok zaobiđete, zbunjujete organizam, koji u strahu da sledećeg neće biti nepotrebno skladišti hranu i vi se gojite. I još važnije, stvarate loš holesterol, promene u krvnom pritisku, naprežete pankreas i potencijalno izazivate problem sa šećerom u krvi.

Osim što nije pristalica preskakanja obroka, Jelena ne podržava ni dijete, posebno ne one rigorozne koje ozbiljno mogu da ugroze zdravlje.

– Najgora opcija je gladovanje, jer telo nagonski čuva sve ono što si mu dao. Preskakanjem obroka ljudi ugrožavaju zdravlje, remete metabolizam, čak i oblik figure, a da ne govorim o tome koliko stradaju nervni sistem i drugi organi. Loše je preskakati obroke, a ne piti vodu je još lošije. Često nam se čini da smo gladni, a zapravo nismo uneli dovoljno vode. Kad unesete u organizam dovoljno ove dragocene tečnosti, znaćete da li ste zapravo gladni ili samo žedni - mišljenja je Jelena.

Maja Gašić

Autor

Komentari. (0)

Loading