Bez magnezijuma naš organizam ne može pravilno da funkcionše. Zato je važno na vreme prepoznati njegov deficit. 

Magnezijum je mineral i važan hranjiv sastojak koji je našem telu potreban za funkcionisanje. Neophodan je činilac u preko 300 procesa u telu. Magnezijum pomaže mišićima i živcima, pomaže u regulaciji nivoa šećera u krvi, pomaže u održavanju jakih kostiju i stabilnom radu srca. Osim toga, poznat je po tome što deluje umirujuće i opuštajuće.

Pročitajte i Za zdravlje modernog čoveka - više kretanja, unos vode i magnezijuma

nensuria/Getty Images via Guliver

 

Posledice koje izaziva nedostatak magnezijuma mogu biti ozbiljne, a evo nekoliko pokazatelja da vam nedostaje.

Glavobolja i migrena

Ako patite od hronične glavobolje ili migrene, razlog za to možda se krije u niskom nivou magnezijuma u telu. Istraživanja su pokazala da ljudi koji oboljevaju od migrene često imaju manjak magnezijuma u telu. Smatra se da deficit magnezijuma doprinosi glavoboljama i migrenama zbog svoje uloge u podršci zdravoj neurološkoj funkciji i stvaranju neurotransmitera.

Stručnjaci predlažu uzimanje dodatka magnezijevum oksida u količini 400-500 miligrama dnevno kako bi se sprečile migrene. Takođe su došli do saznanja da uzimanje magnezijuma pomaže u smanjenju (pred)menstrualnih glavobolja koje se javljaju kod velikog broja žena.

Pročitajte i Kako se zaštititi od tehnologije i ljudi koji vam oduzimaju energiju?

ANN PATCHANAN/Shutterstock.com

 
Neuredna probava

Ako se mučite sa neurednom probavom tj. višednevnom konstipacijom, velike su šanse da vam nedostaje magnezijum, jer ovaj mineral ima višestruku ulogu u našoj probavi. Pomažući uvlačenju vode u creva, magnezijum pomaže da stolica ostane meka i na taj način lakše odstranjena. Takođe pomaže u održavanju kontrakcija mišića creva.

Osim što će do neuredne probave doći zbog nedostataka magnezijuma, u tome veliku ulogu igraju i hronični stres, unošenje previše kofeina i šećera, a sve to iscrpljuje već ionako nizak nivo magnezijuma u organizmu. Grčevi u mišićima

Zbog važne uloge koju ima u podršci vašim mišićima, nedostatak magnezijuma može dovesti do bolnih grčeva u mišićima, i to najčešće u donjem delu nogu, a pogotovo u stopalima. Mišići se stežu i opuštaju, a bez dovoljne količine magnezijuma, ove kontrakcije i opuštanja mogu postati teške i nekoordinisane.

Istraživanje sprovedeno 1996, kojim se i došlo do ovih saznanja, uvelo je u medicinu ispitivanje količine magnezijuma kod svakog pacijenta koji ima trajne ili jake bolove u mišićima.

Pročitajte i Pet čuvara ženskog zdravlja i lepote!

Pheelings Media iStock Getty Images Plus via Getty Image

 
Stres i anksioznost

Zbog svoje važne uloge u stvaranju neurotransmitera, nedostatak magnezijuma može stvoriti osećaj teskobe, stresa i razdražljivosti. Neurotransmiteri su hemijska jedinjenja koja se nalaze u mozgu i pomažu nervima da međusobno komuniciraju, pa je anksioznost jedan od najvećih simptoma nedostatka magnezijuma.

Oni pomažu našem telu da reguliše različita ponašanja, poput spavanja, obrazaca razmišljanja, raspoloženja i još mnogo toga. Nizak nivo magnezijuma može rezultirati različitim poremećajima raspoloženja, uključujući anksioznost, depresiju, razdražljivost i zbunjenost.

Upravo je zato važno ispitati i te vrednosti kada kod sebe uočimo simptome anksioznosti ili depresije.

Pročitajte i Zdrav hleb po receptu Viktorije Bekam - Dizajnerka se pohvalila kulinarskim umećem (foto)

Alexandra Gorn unsplash

Nesanica

Ako vam besane noći nisu nepoznanica, odgovor možda leži u magnezijumu. Neurotransmiter GABA ima ulogu u pomaganju telu da se opusti. Taj neurotransmiter je odgovoran za smirivanje nervne aktivnosti, a magnezijum igra važnu ulogu u stvaranju GABA u mozgu.

Nizak nivo magnezijuma može dovesti do niske proizvodnje GABA, a samim time i do nesanice.

U još težim slučajevima nego u ovih pet koje smo naveli može doći do mnogo ozbiljnije hipomagnezijemije kada je koncentracija magnezijuma u krvi ispod 1,6 miliekvivalenata (mEq) na litru krvi. Prvi znakovi toga su povraćanje, mučnina, pospanost i tremor.

Pročitajte i Zbog bolesti potpuno promenila ishranu - Hale Beri nikada ne jede ove tri namirnice

Promo

 

Ako ste prepoznali neke od navedenih simptoma, postoji velika mogućnost da vam nedostaje magnezijum. Kako biste bili sigurni, možete proveriti krvnu sliku.

U međuvremenu možete sami početi sa podizanjem nivoa magnezijuma u svomeelu, i to hranom i dodacima prehrani. Trebalo bi ga uzimati svaki dan, u skladu s preporukama.

Otprilike 50 posto magnezijuma koji unosimo prehranom apsorbuje tanko crevo, a stopa raste ako nam ga nedostaje. Srećom, hrana koja je najbogatija magnezijumom je široko dostupna. Ona uključuje sve zeleno lisnato povrće, orašaste plodove, avokado, semenke bundeve, lososa, mlečne proizvode, tamnu čokoladu.

Magnezijum se takođe može dobiti i pijenjem vode, a istraživanja pokazuju da ljudi koji žive u područjima s tvrdom vodom imaju manje kardiovaskularnih bolesti, jer je tvrda voda rezultat visokog nivoa magnezijuma i kalcijuma.

Komentari (0)

Loading