Da li ste se zapitali da pre odlaska kod frizera, ali i pranja kose, možete učiniti mnogo toga ne biste li pospešili njenu gustinu svoje kose? Svi doživimo mini šok kada u slivniku vidimo ostatke nečega što je mogao biti zanosni konjski rep, ali ovih 5 supstanci sprečiće neprijatne scene u kupatilu.

Pročitajte i Imate problema sa imunitetom? Probajte ovaj čudesan napitak, korist je višestruka!

Cristalov iStock Getty Images Plus via Getty Images

 

Ono što jedete utiče na vaše zdravlje, a ako hranom ne unosite potrebne vitamine i minerale, jedna od brojnih posledica je i opadanje kose. Saznajte šta treba da unosite u organizam kako biste osigurali zdravlje svoje kose. Ovih pet vitamina i minerala ključno je u prevenciji opadanja kose.


1. Biotin

Biotin (vitamin B7) važan je za naše ćelije. Manjak ovog vitamina može uzrokovati gubitak kose, osip na koži i lomljivost noktiju. Trudnoća i dojenje, kao i uzimanje određenih antibiotika ili lekova protiv epilepsije, smanjuju njegovu koncentraciju u organizmu. Većina ljudi dobije dovoljno biotina iz hrane.

Biotin se nalazi u brojnim namirnicama, posebno u mleku, siru, džigerici, žumancu, kikirikiju, sušenom grašku, povrću, gljivicama i kvascu.

Juggernaut69 iStock Getty Images Plus via Getty Images

 

 

2. Gvožđe

Crvenim krvnim zrncima gvožđe je neophodno za prenos kiseonika. Nizak nivo gvožđa može uzrokovati anemiju, koja za posledicu ima umor, bledilo kože i gubitak kose.

Neke namirnice koje su prirodno bogate gvožđem: crveno meso, zeleno lisnato povrće, mahunarke.

Pročitajte i Čaša puna energije: Započnite dan vitaminskom bombom!

Lecic iStock Getty Images Plus via Getty Images

 

3. Vitamin C

Vitamin C moćan je zaštitnik pravilnog funkcioniranja organizma i nužan je za apsorpciju gvožđa, pa se savetuje da se namirnice bogate gvožđem kombinuju s namirnicama bogatim vitaminom C.

Dobri izvori vitamina C su: agrumi, zeleno lisnato povrće, crvene paprike.

oxyzay iStock Getty Images Plus via Getty Images

 

4. Vitamin D

Možda već znate da je vitamin D važan za kosti, ali znate li da je nedostatak tog vitamina povezan s gubitkom kose? Takođe, nedostatak vitamina D može da izazove depresiju. Koža stvara vitamin D kada smo izloženi sunčevoj svetlosti, ali mnogi ljudi ne mogu da dobiju dovoljno ovog vitamina na taj način, pa ga je potrebno unositi koroz hranu bogatu ili uzimati kao dodatak ishrani. Uzimanje magnezijuma s vitaminom D poboljšaće njegovu bioraspoloživost.

Vitaminom D bogati su: riba i riblje ulje, punomasni mlečni proizvodi, goveđa jetra, sojino mleko.

Pročitajte i Zašto je važno da vitamin D unosimo na početku dana?

stsvirkun iStock Getty Images Plus via Getty Images

 

5. Cink

Cink ima važnu ulogu u stvaranju proteina u kosi. Znakovi deficita cinka uključuju gubitak kose, loše zaratanje rana i slabljenje čula okusa ili mirisa. Trudnoća, dojenje, bolesti digestivnog trakta i bolesti bubrega mogu smanjiti nivo cinka u organizmu pa je potrebno u prehranu više uključiti namirnice kao što su: ostrige, pasulj, meso, orašasti plodovi, riba, kao i morski plodovi, integralne žitarice. 

Lisovskaya iStock Getty Images Plus via Getty Images

 

 

Komentari (1)

Loading
Vesna 09:51 09.04.2021

Na početku, želim da vam se zahvalim na ovom tekstu. Vreme pandemije i kovid infekcije dovelo je do velikih problema i sa kosom. Puno obolelih, a izlečenih, se žale da nekoliko meseci muku muče sa opadanjem kose. I to ne sporadičnim, nego vrlo vidljivim i problematičnim ispadanjem iz vlasišta. Uz već pomenute vitamine i minerale koji su vrlo značajni dodala bih i kolagen koji je alfa i omega za jaču i zdraviju kosu, ali i nokte. Hvala vam još jednom i lep pozdrav!