Vil Smit o supruzi: Naš brak je možda najteži, najzahtevniji zadatak s kojim smo se suočili u životu

Autor:

30.08.2017 20:00

Foto:

Foto:



Zvezda filmova ‘Dan nezavisnosti’ i ‘Ljudi u crnom’ održaće dva koncerta ovog leta sa di-džejom Džezijem Džefom, prijateljem iz detinjstva s kojim je glumio u serijalu ‘Princ iz Bel Era’ i nastupao kao reper - 30 godina nakon što su snimili poslednji zajednički album

Vil Smit (48) počeo je kao reper još krajem osamdesetih, kad je pod umetničkim imenom Freš Prins nastupao u duetu s di-džejom Džezijem Džefom; veću popularnost donela mu je televizijska serija “Princ iz Bel Era”, dok je slavu stekao filmskim hitovima kao što su “Dan nezavisnosti”, “Ljudi u crnom”, “Legenda”, “Ali” i drugim, koji su mu obezbedili dve nominacije za Oskara i na blagajnama širom planete zaradili ukupno 7,5 milijardi dolara. Ipak, najmoćniji glumac na svetu, kako su ga jednom nazvali u časopisu “Newsweek”, nije zaboravio da je pre svega muzičar, pa će ovog leta opet, u svojevrsnom povratku, nastupiti sa svojim starim partnerom Džezijem. Ali dvojac će održati samo dva koncerta: 26. avgusta u Poreču na “MTV Summerblastu” i dan kasnije na festivalu “Livewire” u Velikoj Britaniji. A kako se još od prošle godine priča da su Smit i Džef snimili tridesetak novih numera koje će objaviti na novom zajedničkom albumu, prvom posle 1993, može se očekivati da će na tim nastupima, osim starim hitovima, publiku zabavljati i svežim radovima.U repu Vil ima zaista bogato iskustvo jer je pesme počeo da piše još kao dečak, u Filadelfiji, gde se rodio 1968. i odrastao uz sestru Pamelu i blizance Harija i Elen. Majka Kerolajn Brajt još je živa, ali otac, inženjer Vilard Kerol Smit, umro je lane.

- Tata nije bio tiranin, ali bio je strog. S njim nije bilo šale. Napravio bi izraz koji je govorio: “Još jedan korak, Vile, i biće gadno”. Vodio je vlastiti posao, postavljao je klima-uređaje u supermarketima, i uvek se brinuo o porodici. Bio je postojana i pozitivna figura u mom životu - rekao je jednom glumac.

Premda je porodica pripadala Baptističkoj crkvi, Vil je pohađao strogu katoličku osnovnu školu i elitnu, pretežno crnačku gimnaziju, gde se isticao kao dobar učenik, posebno u matematici, i verovatno bi se s lakoćom upisao na najbolje fakultete, ali studiranje mu nije bilo ni na kraj pameti. Već sa 12 godina počeo je da smišlja rep stihove, a onda je na nekoj zabavi upoznao Džefrija Taunsa, nekoliko godina starijeg dečka koji je voleo rep i radio kao takozvani “toalet DJ”, disk-džokej koji pušta ploče kad zvanični DJ odlazi u WC. Momci su se brzo sprijateljili i udružili: Tauns je uzeo nadimak DJ Džezi Džef, a Smit je postao Freš Prins, prema nadimku iz škole gde su ga zvali Prins zbog šarma i vedre naravi. Prvi singl, “Girls Ain’t Nothing But Trouble”, objavili su 1986. i njime osvojili tinejdžere. Već naredne godine izašao im je prvi album, “Rock the House”, koji se prodao u više od 600.000 primeraka, dok je sledeći, “He’s the DJ, I’m the Rapper”, bio među prvim rep albumima koji su postigli platinasti tiraž s više od milion prodatih primeraka. U pesmama su se Vil i Džezi bavili onim što im je bilo blisko, ne ulicom, bandama i drogom tipičnim za rep, nego problemima tinejdžera iz boljestojećih porodica, pa tako u “Parents Just Don’t Understand” opisuju muke kupovine odeće za školu s mamom koja nema pojma o tome šta se nosi - i za nju dobili prvi Gremi dodeljen za rep numeru. I dok su ostali reperi kritikovali dvojac jer izbegava da progovori o ozbiljnim stvarima koje muče mlade Afroamerikance, crni reperi u čijim hitovima nije bilo kontroverznih tema ni psovki brzo su privukli promotere koji su ih pozivali u velike dvorane, znajući da na njihovim koncertima neće biti nasilnih ispada ili tuča. Novac je počeo da pristiže i Smit je zaradio prvi milion pre nego što je postao punoletan, ali ubrzo je gotovo sve spiskao.

- Kupovao sam sve redom - rekao je jednom. To je podrazumevalo, između ostalog, raskošnu kuću u Filadelfiji, vozni park automobila, dizajnersku odeću i skupocenu video i stereo opremu. Trošio je poput pravog razmetljivog novopečenog bogataša (na sreću, bez drogiranja; kad je bio mali, otac mu je pokazivao narkomane na ulici i upozoravao ga da droga pretvara ljude u olupine). Ali ne samo da je besomučno rasipao novac nego je i propustio da plati porez, tako da je u jednom trenutku nagomilao 2,8 miliona dolara duga pa je završio pod sudskim izvršenjem i mnoge skupe stvari su mu zaplenjene. Srećom, ubrzo je iskrsnula prilika za zaradu kad su mu ponudili glavnu ulogu u novoj humorističkoj seriji “Princ iz Bel Era”, u kojoj je više-manje glumio sebe: modernog, snalažljivog dečka iz Filadelfije kojeg pošalju da živi s bogatim i vrlo konzervativnim ujakom i njegovom porodicom u otmenoj četvrti Bel Er u Los Anđelesu. Serija je odmah privukla gledaoce, posebno mlade, koji su je proglasili “najkul na televiziji”, ali Vil u početku nije bio zadovoljan.

- Imao sam tremu i previše sam se trudio. Učio sam napamet kompletan dijalog i onda ga bezglasno izgovarao uz svakog glumca. Užasno sam glumio - priznao je posle Smit, koji je u “Princu” ostao šest sezona, a onda se okrenuo filmovima, u kojima se pojavljivao i dok je još snimao seriju.  Nakon nekoliko filmskih uloga blokbaster koji ga je uveo u prvu holivudsku ligu bio je “Dan nezavisnosti”, gde se iskazao kao naočiti akcioni junak, a ulogu u naučnofantastičnoj komediji “Ljudi u crnom” prihvatio je jer je producent bio Stiven Spilberg.

- Jednostavno ne možeš Spilbergu da kažeš “ne” - objasnio je glumac, i nije pogrešio: taj film bio je 1997. najveći svetski hit u bioskopima. A i privatno mu je ta godina donela uspeh jer se poslednjeg dana decembra oženio Džejdom Pinket. Njih dvoje su se upoznali još 1990, na snimanju serije “Princ iz Bel Era”, kad je ona došla na audiciju za ulogu njegove devojke, ali producentima se sa svojih 150 centimetara činila preniska za 188 cm visokog Vila, pa su angažovali Niju Long. Džejda je ljutito izjurila iz studija i nije obratila previše pažnje na Smita, koji joj je dobacio pozdrav u prolazu. Sudbina je odvela svakoga na svoju stranu: Vil se 1992. oženio glumicom Šeri Zampino i iste godine dobio sina Treja, ali tu i tamo se susretao s Džejdom, koja mu je poslužila kao rame za plakanje kad mu se brak nakon tri godine raspao.

Vil i Šeri

- Pomogla sam mu da razume zašto nije uspeo da sačuva brak, a onda sam shvatila da je on onaj pravi za mene - priznala je ona, a slično se dogodilo i Vilu, koji je izjavio:

- Osim moje mame, Džejda je prva osoba kojoj mogu da kažem šta zaista mislim i osećam.

Glumica se ubrzo uselila u Smitovu hacijendu od 750 kvadratnih metara, na sat vožnje od Los Anđelesa. I premda joj je on često predlagao da se venčaju, njoj se nije žurilo. Napokon, u novembru 1997. pristala je na brak.

- Verili smo se, a dan kasnije saznali smo da čekamo dete - rekla je Džejda. Par se 1997. venčao gotovo tajno, uz samo stotinak zvanica, u dvorcu “Cloisters” pokraj glumičinog rodnog Baltimora, a prostor je bio dekorisan sa mnogo crvenih svilenih traka, 300 sveća i belim hortenzijama iz Holandije. Mlada je nosila kreaciju “Badgley Mischka” od svilenog baršuna boje šampanjca, a mladoženja je, u odelu istog brenda, kratio vreme pre obreda igrajući šah. Kratki, trodnevni medeni mesec proveli su u Majamiju, a onda su zajedno otišli na snimanje Smitovog filma “Državni neprijatelj” - i zajedno su do danas.

- Pitali smo se šta je tajna uspeha jednog braka i na kraju smo zaključili da je stvar samo u tome da se ne sme odustati - rekao je glumac, koji je često isticao kako je njihov brak vrlo skladan, ali različit od svih ostalih jer se ne pridržavaju tradicionalnih pravila, pa dopuštaju jedno drugom i da im se svidi neko drugi. Jednako su nekonvencionalni i u vaspitavanju svoje dvoje dece, sad 19-godišnjeg Džejdena i 16-godišnje Vilou, no ta navodna idila daleko je od savršenstva u kakvo bračni par Smit želi da uveri javnost. Već dugo se govorka da njih dvoje žive u otvorenom braku, što su oni prilično nespretno opovrgavali, ali javna je tajna da su se oboje upuštali u vanbračne veze: Džejda se navodno 2011. viđala s Markom Entonijem, tadašnjim suprugom Dženifer Lopez, i verovatno direktno doprinela njihovom razvodu, dok je 2013. Vil u Australiji na snimanju “Fokusa” imao aferu sa ljupkom 26-godišnjom glumicom Margo Robi. Lane je glumac napokon priznao da su se on i Džejda i te kako često susretali sa ozbiljnim problemima i da su pomoć tražili i od bračnog savetnika.

- Kad jednom odeš kod savetnika, istina izađe na videlo. Sediš preko puta žene, rekao si svoju istinu i ona je rekla svoju istinu. Onda se gledate i ne možete da zamislite da biste opet mogli da se volite nakon što je ta istina isplivala. To je mračni trenutak. Ali za mene je to mrak pre svitanja - izjavio je Vil, koji je jednom objasnio: - Pitali smo se šta je tajna uspešnog braka, i zaista, na kraju svega, tajna je u tome da ne odustanete. Ne možete očekivati da će biti lako. Naš brak je možda najteži, najzahtevniji zadatak s kojim smo se suočili u životu.

S takvim stavom moguće je da će par uspeti da prebrodi sve teškoće i da će ostati zajedno. No drugi problem su njihova deca, koja možda nisu previše profitirala od roditeljskog vrlo specifičnog i popustljivog pristupa vaspitanju, ili bolje rečeno, izostanka svakog vaspitanja. Umesto da deci pruže vrhunsko obrazovanje u skupim školama koje su bez problema mogli da im priušte, s obzirom na to da se Smitova imovina procenjuje na 250 miliona dolara, Vil i Džejda su dopustili sinu i kćerki da razvijaju svoju “slobodnu umetničku stranu”. Tako su se Džejden i Vilou traljavo školovali kod kuće i sad iskazuju duboki prezir prema svim vrstama obrazovanja. Vilou je pohađala školu jednu godinu i izjavila kako joj je jasno zašto su svi klinci u depresiji, a Džejden nije završio čak ni auto-školu jer, kako je rekao, “svi koje poznajem doživeli su saobraćajnu nesreću i ne vidim kako auto-škola pomaže”. Takođe, nikad im ništa nije bilo zabranjeno, pa je Vilou s 12 godina sama obrijala glavu jer je tako poželela, niti su ikada kažnjeni, šta god da su uradili.

Rezultat je dvoje obesnih, privilegovanih mladih ljudi koji sebe doživljavaju kao velike umetnike i pritom daju neverovatne izjave. Džejden je tako rekao da će “ostaviti traga u svemu na ovom svetu”, a svoju biografiju na tviteru naslovio: “Budućnost muzike, fotografije i kinematografije”, dok je Vilou važno objasnila kako nema nijednog romana koji joj se sviđa pa ih zato sama piše, onda ih čita, i to je “nešto najbolje”. I dok se oni nešto tradicionalnijih stavova snebivaju nad ovo dvoje umišljenih mladih narcisa, Vil je izjavio kako je njemu najvažnije da deca budu ono što jesu.

- Najvredniji dar koji mogu dati sinu i kćerki jeste sloboda da budu onakvi kakvi zaista jesu. I Džejdi i meni važno je da otkrijemo ko su oni i šta su, i da ih podstaknemo da to i budu. Niko nije srećan ako mora da bude neko drugi. Ukoliko je neko hrast, neka raste kao hrast. Neću ga prisiljavati da bude jabuka - mudro je rekao Vil. A možda i ima pravo. Svojim umetničkim delom, koje uključuje uloge u tatinim filmovima, muzičke radove, prilično bizarno oblačenje i poziranje za modne časopise (u Džejdenovom slučaju u ženskoj odeći za “Louis Vuitton”), to dvoje razmažene dece već je zaradilo znatno više od većine odraslih: Vilou oko četiri miliona dolara, Džejden osam. Zasad još žive s roditeljima u vili od 2.500 kvadratnih metara, vrednoj oko šest miliona dolara, na imanju od 600.000 kvadratnih metara u Kalabasasu u Kaliforniji, gde su im na raspolaganju teniski teren, košarkaško igralište, dva velika bazena i prirodno jezero. Ali ako slavom i zaradom nadmaše Vila i Džejdu, moraće da se isele - takav je dogovor.

Maja Gašić

Autor