Kako se što bolje naspavati


Vaše raspoloženje prilikom buđenja odraz je vašeg kvalitetnog ili nekvalitetnog sna. Iako imamo utisak da nam raspoloženje zavisi od toga da li je kišno ili sunčano jutro, to ne mora uvek da bude tako.

Ne smemo zaboraviti da se tokom sna naš organizam obnavlja, i da je veoma bitno za celokupno naše zdravlje da što bolje i kvalitetnije spavamo. Za vas smo pripremili nekoliko saveta, uz pomoć kojih ćete, nadamo se, uspeti da se naspavate i odmorite.

Za početak, namestite idealnu temperaturu u spavaćoj sobi. Neka se kreće od 15 do 20 stepeni. I zato, tokom leta, pronađite način da je rashladite. To ćete uspeti spuštanjem roletni, koje će vas zaštititi ujedno i od sunca.

Buka je takođe jedan od faktora koji vam mogu remetiti san. Kako biste se izborili sa tim problemom, nabavite čepiće za uši.

Poželjno bi bilo da svake večeri legnete u isto vreme kao i da se svakog jutra probudite u isto vreme, čak i vikendom, kako i se telo naviklo na takav ritam i kako bi san došao sam od sebe.

Sledeća bitna stvar, izbegavajte popodnevne dremke kako ne biste poremetili san tokom noći, a ujutru, odmah nakon buđenja, trk na terasu, izložite se sunčevoj svetlosti, kako bi se organizam što pre razbudio.

Sat vremena pre spavanja, smanjite ili isključite sve izvore svetlosti koje vas okružuju. Ugasite TV, kompjuter, ostavite mobilni telefon što dalje od vas. Potreban vam je mir. Opuštajući ritual pre spavanja neka postane deo vaše svakodnevnice- relaks kupka, šoljica biljnog čaja ili čitanje neke dobre knjige.

Ukoliko se ipak dogodi da ne možete zaspati, promenite sobu i radite nešto što vam ne privlači ni malo pažnje, i tako nastavite sve dok ne osetite zamor, a onda se vratite u vaš topao krevet.

Još nekoliko vrlo bitnih stvari koje trebate izbegavati- teške obroke, alkohol i cigarete neposredno pred spavanje zaboravite. I najvažnije za kraj – krevet vam služi za odmor i spavanje, s toga, stvari nevezane za san, poput laptopa, materijala sa posla, teške literature držite što dalje od kreveta.