Nedelja visoke mode u Parizu: Lagerfeld s pogledom na Ajfelovu kulu

Autor:

23.07.2017 21:06

Foto:

Foto:



Dominantan događaj na pariskoj Nedelji visoke mode bila je revija ‘Chanel’ u Gran paleu, gde je nemački dizajner Karl Lagerfeld za scenografiju iskoristio deo najčuvenijeg simbola francuske prestonice

Navikli da u ovo doba godine, nekoliko dana pre najvećeg francuskog praznika kojim se obeležava pad Bastilje (14. jul), vide na pistama modele šivene po meri za poznatog klijenta (to je tačno tumačenje termina “haute couture” - visoka moda), Parižani su glasno negodovali. Jer Nedelju visoke mode otvorila su dva američka brenda - “Proenza Schouler” i “Rodarte” - sa “ready to wear” kolekcijama, odnosno konfekcijskim modelima. Bio je to klasičan “američki šamar”, u kome su neki ipak uživali. Poput Kendal Džener, Džoan Smols, El Faning, Selin Dion, Ane Vintur, Natali Portman, Kejt Hadson, Kare Delevinj, Vini Harlou i drugih gostiju pristiglih s one strane Atlantika. Oduševljeno su pljeskali kreacijama koje će se već ovog leta naći u robnim kućama.

Ipak, Francuzi su ljubomorno za sebe sačuvali ono najbolje. Mada su i to velikodušno podelili, i to sa jednim Nemcem. Karl Lagerfeld je “odsekao” pola Ajfelovog tornja i postavio ga kao scenografiju za svoju “Chanel” reviju u čuvenom Gran paleu. Nije to promaklo budnom oku Ani Idalgo, pariske gradonačelnice, koja je dizajnera pozvala u gradsku kuću “Hotel de Ville” i tamo mu uručila odlikovanje “Medaille Grand Vermeil de la Ville”. Lagerfeld ga je zaslužio, njegova kolekcija je takva da bi je - a to je mišljenje svih prisutnih - nosila i sama Koko Šanel. Kapute i kostime s prepoznatljivom “Chanel” siluetom i tvidom kao zaštitnim znakom odmah su poželele sve dame. Karl je još jednom nadmašio sebe, a publika je bila oduševljena.

I dok je “Chanel” predstavio svoju visoku modu u odgovarajućem ambijentu, u Gran paleu, Mijuča Prada je za prezentaciju “Miu Miu” sportskih modela odabrala “Pariski automobilski klub”, nekadašnju garažu u kojoj je interesantnije od dukseva i trenerki na modelima bilo pijuckanje šampanjca. Umesto oko piste, gosti su sedeli za stolovima i pili dok su manekenke šetale okolo u sandalama sa visokom petom i 3D cvetnom aplikacijom.

Džon Galijano se definitivno vratio. Posle poznatog antisemitskog ispada 2011, koji ga je koštao mesta kreativnog direktora u “Dioru”, godinama je u tišini radio. Za kuću “Maison Margiela” pripremio je potpuno dekonstruisane kapute i haljine na kojima je bio vidljiv svaki šav, kao i sva odeća koju su manekenke nosile ispod. Galijanov kolorit su ovaj put bile zemljane boje, crna, bela, zlatna i tamnoplava, koje celoj kolekciji daju snažnu dinamiku.