Ivana Đorđević: Proslava rođendana "nebu pod oblake"

Autor:

28.01.2018 21:00

Foto:

Televizijska novinarka i autorka proslavila je rođendan u Dubaiju i Abu Dabiju, bila na snežnom skijalištu usred Arabijske pustinje i na vrhu najviše zgrade na svetu, a ‘za sreću’ je na nju palo čak i nekoliko kapi kiše na plaži Džumeira

U naftom prebogatu mini-državu Bliskog istoka otputovala sam 2. decembra, baš na moj rođendan. To putovanje su mi - bez mog znanja - organizovali prijatelji. Da iznenađenje bude veće, to je i datum kad se u Emiratima proslavlja Dan državnosti. Tako smo slavili svi - i domaćini i ja. Bilo mi je neobično što se i ulica kojom smo prolazili vozeći se od aerodroma do centra Dubaija zove po mom i datumu rođenja te arapske države, i što svečana atmosfera vlada u celoj zemlji.

Osmo svetsko čudo

Odsela sam u hotelu “Dukes”, na veštačkom ostrvu Palma, u Persijskom zalivu. Ostrvo je to ime dobilo jer je u obliku palminog drveta. Ovo je jedinstveni projekat pretvaranja mora u kopno, te ga mnogi stoga nazivaju osmim svetskim čudom. Društvo su mi pravili prijatelji Bisa i Dragan, koji su i isplanirali ovo putovanje kao iznenađenje za moj divan dan.

Luksuz

Bila je ovo moja prva poseta Emiratima i, iskrena da budem, ostala sam bez daha, fascinirana sam i zemljom i životom u njoj. U Dubaiju i Abu Dabiju, koji sam takođe posetila, luksuz, raskoš i bogatstvo su način života. Biti imućan sasvim je normalna pojava, a vlada kosmopolitska atmosfera i osećate se kao građanin sveta.

Prsluk od zlata

Prvo sam otišla u Etnografski muzej u Dubaiju, koji slikovito predstavlja nekadašnji život Emiraćana, njihove navike, običaje, kulturu uopšte. Potom sam obišla čuvenu pijacu zlata i začina, i oduševila se kada sam videla da je najveći prsten na svetu, koji je ušao u Ginisovu knjigu rekorda, izložen baš tu. Isto tako, zanimljivo mi je bilo da vidim šta se sve od zlata može napraviti. Najviše me je impresionirao zlatni prsluk koji se zakopčava pozadi, oko vrata, kao ogrlica.

Muzej ferarija

U Abu Dabiju sam, posle posete Zajedovoj džamiji, ostala zadivljena muzejom posvećenom mitskim italijanskim trkačkim i sportskim automobilima - ferarijima. Zdanje je, naravno, u crvenoj boji, sa simbolom čuvenog crnog konja, a izloženi su besprekorno očuvani primerci raznih godišta, i svi su vlasništvo tamošnje vladarske porodice. Posetioci se najduže zadržavaju pred blistavim modelima iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka. Tu za svakoga ima ponešto, od razgledanja i kupovine suvenira, preko vožnje kartinga, do više nego realne simulacije vožnje. A u Dubai parku sam se posebno oduševila delom koji se zove “Motiongate”, svojevrsnim filmskim gradom sa svim mogućim kulisama i muzikom iz najpoznatijih holivudskih blokbastera.

Pustinjsko skijanje

Obišla sam i nekoliko čuvenih hotela. Između ostalih “Kempinski”, koji je poznat po svojoj ski-stazi. Ona se nalazi usred užarene pustinje i napravljena je za sve one kojima, eto, možda ipak nedostaje sneg. Iz najskupljeg apartmana ovog hotela puca pogled na ovu stazu, a na samom krovu postoji sjajan restoran, odakle se pruža fenomenalna panorama grada sa njegovim simbolom, hotelom “Burdž el Arab” koji je u obliku jedra. Nisam mogla da propustim ni da se popnem na 124. sprat Burdž Kalife, najviše zgrade na svetu. Do tog poslednjeg sprata stiže se liftom za samo jedan minut, a prizor je fascinantan jer odatle vidite skoro čitav Dubai.

Mirisno iskustvo

Ovo je bila prilika da se sretnem sa nekim svojim starim prijateljima koji sada žive u Emiratima, da večeramo, popijemo kafu i uživamo zajedno. Obedovala sam u nekoliko hotela. U “Kempinskom” sam jela libansku hranu i oduševila se. U “Atlantisu”, koji se nalazi na samom vrhu ostrva Palma, u čuvenom restoranu “Nobu” uživala sam u specijalitetima japanske kuhinje.
Mene, iskreno, šoping ne zanima kada odem na putovanje, ali volim da vidim autentična mesta grada u kome boravim. Tako sam, posle jedne večere, u centru Dubaija zastala pored štanda sa arapskim parfemima. Imaju notu sličnu tamjanu, pomešanu sa nekim osvežavajućim aromama. Prodavačica mi je objasnila šta je od tih mirisa za kuću, šta za osvežavanje kupatila, i zašto su brojni parfemi uniseks. Bilo je to neobično mirisno edukativno iskustvo, sa sve neizbežnim cenjkanjem.

Raj na zemlji

Pored sve lepote koju sam videla, posebno me je fascinirala činjenica da je ovo država sa skoro potpuno iskorenjenim kriminalom. Bezbednost je maltene stopostotna, a pojam nezaposlenosti ne postoji. Ako nešto izgubite, sutradan ćete to naći na istom mestu.
Poslednji dan sam na šetalištu kraj plaže Džumeira doživela i jedan mali kuriozitet - palo je čitavih desetak kapi kiše.
Beskrajno sam zahvalna svojim prijateljima što su mi priredili upravo ovakvo rođendansko iznenađenje.

Ne propustiti

Džamija šeika Zajeda u Abu Dabiju, koja je dobila ime po tadašnjem predsedniku, otvorena je 2007. i jedna je od najvećih u svetu. Gradnja je koštala više od 550 miliona dolara, a u nju može da se smesti preko četrdeset hiljada ljudi. Ulaz je besplatan, dopušteno je fotografisanje i postoji poseban deo za turiste i vernike koji hoće da se mole.

Dubai trivija

Enterijer hotela ‘Burdž el Arab’ ukrašen je sa 1.790 kvadratnih metara zlatnih listića od 24 karata. U ovom gradu napravljen je i najveći lanac od zlata, dug četiri kilometra i dvesto metara i težak 22 kilograma.