Marko Gvero: Ribolovac bez mnogo uspeha

Autor:

07.10.2018 16:59

Foto:

Glumcu se iz korena promenio život kada je kupio čamac: sada s nestrpljenjem čeka svaki slobodan dan kako bi otišao na beogradske reke i ne plaši se nepredvidive ćudi Save i Dunava iako je iskusio kupanje u februaru

Marko Gvero: Zašto ne volim zvuk usisivača i mašine za sudove

Објава коју дели Marko Gvero (@gveromarko) дана 5. Јан 2018. у 7:24 PST

Glumac Marko Gvero (43) oduvek je želeo da ima čamac. Odrastao je pored oca koji je posedovao brodić, mnogi njegovi drugari su bili vlasnici plovila, a on je svoj san uspeo da ostvari pre šest godina kad je nabavio prvi čamac, staru “dalmatinku”.

Објава коју дели Marko Gvero (@gveromarko) дана 3. Дец 2017. у 11:23 PST

Šala na sopstveni račun: Marko Gvero konačno našao kišobran po meri (foto)

- Živeti u Beogradu, na dve reke, a nemati brodić velika je šteta. Mislim da život na reci nije dovoljno aktivan, osim splavova i kafana i nemamo nekih drugih sadržaja, jer generalno nemamo običaj da se okupljamo pored vode - smatra Marko. - Ranije sam smišljao svakakve ideje, pomišljao sam i da napravim ploveće pozorište. Bio sam neizmerno srećan kad sam nabavio prvi čamac. Međutim, ubrzo sam shvatio da mi je potreban neki s kabinom kako bih mogao na njemu da prespavam i provedem nekoliko dana na vodi. Ovog leta sam zbog posla malo vremena bio na čamcu, jer nama glumcima kad se završi pozorišna sezona, počinje sezona snimanja serija i filmova. Najviše volim da na brodić idem noću, da iskuliram, što bi se reklo, i prespavam kad me puste obaveze i porodica. I svaki put isplovljavam, pa odem na kupanje kod Ade Međice, obiđem s drugarima kafane i splavove i vratim se u marinu. Uživam i da otplovim dalje, ali je složeno organizovati takav put, potrebno je da se sklope mnoge kockice: da su svi prijatelji slobodni, da imaju novca za gorivo, da je lepo vreme. Skoro smo nas petorica-šestorica išli do Baričkih ada kod Obrenovca. To je tri sata prijatne, lagane plovidbe uzvodno, pošto nikad ne glisiramo, nego interaktivno plovimo, moramo da vidimo šta se sve na reci događa, zastanemo da se pozdravimo s poznanicima, nekom mahnemo, trubimo.

Marko Gvero: Kad dece nema, rokeri kolo vode (foto)

Објава коју дели Marko Gvero (@gveromarko) дана 17. Авг 2017. у 2:53 PDT

Popularni glumac, kog će publika uskoro gledati u novoj sezoni serije “Ubice mog oca” i filmu “Zaspanka za vojnike”, ističe kako je ranije želeo da kupi splav, ali je ubrzo shvatio da je to ipak kuća koja stoji, dok je brod kuća koja plovi.

Објава коју дели Marko Gvero (@gveromarko) дана 27. Јул 2017. у 4:44 PDT

- Društven sam tip, volim ljude i znam koliko sam se puta prijateljima koji imaju splavove “uvaljivao” na ceo dan, a oni su, možda, hteli da se tog dana osame. Čamac ti upravo to omogućava, da budeš sam kad ne želiš ničije društvo, kao i da se družiš ukoliko si raspoložen za to. Čim se odvojiš pet metara od obale, ulaziš u drugi svet, voda odnosi lošu energiju i puni te dobrom. Posle dana provedenog na reci, kad stanem na beton, osetim kako počinje stres, jer me čekaju akcija, jurnjava i obaveze. Na vodu se ne ide na pola sata, nego bar na dan, koji ćeš iskoristiti da se opustiš u tišini.

Објава коју дели Marko Gvero (@gveromarko) дана 27. Јул 2017. у 4:42 PDT

Boravak na reci često je prilika i za ribolov.

- Iako nisam strastveni pecaroš, volim da u vodu zabacim udice sa dva štapa, pustim i čekam. To je dubinsko pecanje, uz mamac i olovo, gliste, crve i žive kedere. Iskreno, nemam velikog uspeha u tome. S varalicama ima dosta posla, a ja sam prilično lenj, hedonista sam. Da bi bio ozbiljan ribolovac, moraš da ideš na posebna mesta, a ja nisam veliki fanatik, dovoljno mi je da nešto ulovim “iz zezanja”.

Објава коју дели Marko Gvero (@gveromarko) дана 16. Апр 2017. у 10:49 PDT

Sitnu ribu najčešće vrati u vodu, a krupnije komade, obično bele ribe, razdeli komšijama. Obožava da prespava na reci.

- Lepo mi je to buđenje na vodi. Probudiš se, rastegneš i bućneš. Voleo bih da odem i negde dalje, na pet-šest dana. Da krenem, pa dokle stignem, jer se na reci nigde ne žuri. Uživaš, ploviš, i to je beskrajno zabavno, pa gde te voda odnese. Moj drugar je kupio brod u Roterdamu i dovezao ga vodenim putevima. Plovidba je trajala mesec i po dana, prolazio je kroz razne gradove i svašta video. Reka je divna, pitoma, nije kao otvoreno more. Meni je do sada najduža plovidba bila do Obrenovca, nisam išao preterano daleko. Zapravo, ja sam gradski pomorac. A ove godine sam i otvorio sezonu kupanja u februaru, pao sam u reku dok sam nešto sređivao. Nisam ni pomišljao da mogu tako brzo da izađem iz vode.

Premda nije imao neprijatnih iskustava tokom vožnje čamcem, jednom se prilično uplašio.

Објава коју дели Marko Gvero (@gveromarko) дана 30. Јун 2016. у 3:52 PDT

- Bio sam na Dunavu, a on je vrlo ozbiljan jer na njemu vremenski uslovi umeju brzo da se promene. Bežao sam od neke oluje koja me je jurila, dao sam pun gas, što znači da sam jurio 15 na sat, talasi su bili veliki a udari vetra prilično jaki. Na sreću, izbegao sam najgore. Oluje na reci su drugačije nego na otvorenom moru, šta god da se desi, dva puta zamahneš veslom i eto te na obali. Moj čamac je ukotvljen u marini Savska oaza na Savi, koja je relativno mirna reka. Treba stalno brinuti, gledati u nebo, jer ako padne kiša, znam da ću sutradan morati da idem i izbacujem vodu iz čamca. To sve zahteva priličan trud, ali ne pada mi teško jer volim brod i vodu. Za vlasnike plovila kažu da se dva puta raduju, jednom kad kupe, a drugi put kad prodaju čamac. Ja sam se mnogo obradovao kad sam ga kupio, a ne bih voleo da se radujem da ga prodam.

Deca, kćerka Jana (15) i sin Uroš (12), ne dolaze često na brod jer, kako tvrdi Marko, nema interneta.

Објава коју дели Marko Gvero (@gveromarko) дана 19. Авг 2016. у 6:02 PDT

- Bežični internet je bitan faktor da bi došli. Uroš, koji ozbiljno igra fudbal, češće na reku ide s mojim tastom nego sa mnom, jer mu deda retko šta brani. Sa dedom je uvek lakše, ja sam onaj koji stalno viče “stani, ne mrdaj, pazi”. Ima previše naredbi i zabrana. Na čamcu s decom moraš da budeš baš obazriv.