Džek Nikolson: Viđao sam se sa svim ženama, uzimao sve droge i popio svako piće

Autor: Svetlana Stojaković

06.04.2017 15:28

Foto:



Vest da se Džek Nikolson vraća pred kamere nakon sedam godina pauze izazvala je pravu senzaciju u Holivudu. Slavni glumac je navodno prihvatio glavnu ulogu u američkoj verziji nemačkog filma “Toni Erdman”. Štaviše, kako javlja list “Variety”, sam je podstakao filmski studio “Paramount” da otkupi prava na sjajnu komediju rediteljke Maren Ade o složenom odnosu oca i kćerke koja je ove godine bila nominovana i za Oskara i za Zlatni globus, a u Evropi je odnela gomilu nagrada. Nikolson će glumiti postarijeg profesora muzike koji se prerušava u čoveka po imenu Toni Erdman kako bi se zbližio s kćerkom koju igra Kristen Vig, i tako će se na velikim ekranima pojaviti prvi put posle ne baš zapaženog filma “How Do You Know” iz 2010. u kojem je imao manju ulogu.

Glumcu od formata, koji je u više od 60 godina dugoj karijeri snimio ravno 66 filmova, nije, naravno, potrebno da se dokazuje pred publikom i kritikom jer je dosad stekao status jedne od najvećih svetskih zvezda i niz priznanja - među ostalima i tri Oskara (za tu nagradu je bio nominovan rekordnih 12 puta). Sasvim sigurno nema potrebe ni za dodatnom zaradom pošto se procenjuje da je filmskim honorarima i mudrim ulaganjima u nekretnine nagomilao imovinu od 400 miliona dolara, što ga svrstava među najbogatije glumce. Ipak, budući da je od poslednjeg filma sistematski odbijao čak i vrlo privlačne uloge, kao što je ona u filmu “Nebraska” (koja je zatim pripala Brusu Dernu i donela mu nagradu u Kanu), Holivudom su se proširile glasine da je Nikolson završio profesionalnu karijeru, a to je potvrdio i njegov kolega Piter Fonda koji je izjavio kako je “Džek zapravo u penziji”. Neki su pak tvrdili da su posredi tegobe s pamćenjem i da je glumac kojem se ovih dana bliži 80. rođendan morao da se povuče jer više jednostavno ne može da zapamti dijalog. No, Nikolson je to žestoko negirao i rekao kako i dalje ima “mozak matematičara”, ali mu se jednostavno ne radi.

- Neću valjda da snimam do smrti, nisam se zato upustio u ovaj posao. Hoću da kažem, ništa me na to ne tera. Čovek stari, menja se. Nisam vuk samotnjak, nisam pustinjak, ali više mi to ne treba. Ne uživam u tome, i to je sve - objasnio je Nikolson.

A u čemu sad uživa? U životu, ali na svoj način. Ustaje kasno, tek oko jedan, kad u otrcanom kućnom ogrtaču silazi u prizemlje da bi popio čašu mleka i umirio želudac. I dalje živi u kući od 330 kvadratnih metara na Malholand drajvu koju je 1969. platio 80 hiljada dolara, gde su mu komšije bili Voren Biti i Marlon Brando pa je ulica zbog njihove sklonosti bučnoj, celonoćnoj i ne baš čednoj zabavi dobila nadimak “Bad Boy Drive”. Kasnije je kupio još dve susedne kuće da osigura privatnost, kao i dovoljno mesta za svoju bogatu zbirku slika - dela umetnika kao što su Matis, Endi Vorhol, Tamara de Lempicka, Pikaso i njegov omiljeni slikar Džek Vetrijano - čija se vrednost procenjuje na više od 100 miliona dolara, a nakon Brandove smrti 2004. kupio je i njegovu zapuštenu kuću “Frangipani” za pet miliona dolara te je srušio zbog problema s buđi i tu posadio ukrasni vrt.

Iako je bio poznat po tome što je u sebe trpao neograničene količine droge i alkohola, Nikolson je s tom praksom prestao. No, zagovara legalizaciju marihuane koju i dalje redovno puši uz svoje omiljene cigare - samo što sve to sad radi u svoja četiri zida. Bivši žestoki partijaner, za kojeg je Robin Vilijams jednom rekao kako je on verovatno jedini čovek na svetu kojem je gitarista “RolingstonsaKit Ričards na zabavi rekao: “Slušaj, Džek, ja sad moram kući”, danas retko izlazi u klubove i restorane. Radije ostaje u svom domu gde je, kako kaže, hrana ionako bolja, pa gleda “Mesto zločina” i “Nestale” na televiziji i čita knjige o filozofiji, Hermana Hesea i krimiće naoružan naočarima za staračku dalekovidost.

- Život mi se promenio. Više ne uživam u stvarima u kojima sam ranije uživao. Ne ludujem, ne trčim za ženama; sad mi je to samo igra koja nije vredna truda. Poslednja tri puta kad sam bio u Njujorku nisam nijedno veče izašao iz hotelske sobe - priznao je.

Gotovo neverovatno za čoveka koji je jednom izjavio:

- Viđao sam se sa svim ženama, uzimao sve droge i popio svako piće!

Njegove zavodničke sposobnosti zaista su bile izuzetne, a on sam je to pokušao da objasni time što je odrastao okružen ženama, u frizerskom salonu bake Etel.

- Navikao sam na žensko društvo i naučio šta žene vole, a baka me odgojila da se lepo ponašam. Bezumno sam pristojan i uljudan, i beskrajno sam zahvalan što sam tako vaspitan - jednom je izjavio.

Legenda kaže da je spavao sa dve hiljade žena, što je glumac nehajno prokomentarisao:

- Dođavola, pa ko bi to brojao!

Sad, tvrde upućeni, nema partnerku, ali to nadoknađuje drugim stvarima.

- Iskreno, šta god da rade i gde god da idu, muškarci to čine zbog žena. U nekim trenucima u životu damama sam bio čudnovato neodoljiv. Sad više nisam i zato sam tužan. Ali verujem i da mi se karakter znatno popravio kako starim i gubim moć. Uspostavlja se neka ravnoteža, samo se morate privići na takav razvoj događaja - rekao je Nikolson.

A u njegovom slučaju događaji su se razvijali spektakularno. Već posle srednje škole, u kojoj su ga ostali učenici proglasili najvećim klovnom, Džek se iz rodnog Njujorka preselio u Los Anđeles; mislio je da ostane kratko, ali više se nikad nije vratio na Istočnu obalu. Ubrzo se zaposlio kao animator u studiju “MGM” i još brže shvatio kako na filmu želi da radi druge poslove: kao glumac, scenarista i reditelj. Učio je glumu u “Players Ring Theateru” te se pojavljivao na televiziji i na pozornici, ali kao i tolikim glumcima željnim uspeha u Holivudu karijera mu se vukla od B-filmova Rodžera Kormana (na kojima je, doduše, sarađivao i s tad nepoznatim Fransisom Fordom Kopolom) do vesterna i povremenih uloga u jačim holivudskim produkcijama, i tako desetak godina.

Ali onda je došao pun pogodak: prvo se pojavio u sporednoj ulozi u “Hell’s Angels on Wheels”, a onda odbio ponudu Artura Pena da glumi u “Boni i Klajd” i umesto toga 1969. prihvatio angažman u ostvarenju “Goli u sedlu” u režiji svog prijatelja Denisa Hopera.

Film čije je snimanje zapamćeno po ekscesima s drogom - dok su snimali scenu uz logorsku vatru, Fonda i Hoper navodno su popušili 155 džointa, a jedan glumac je umalo umro od prevelike doze pejotla - koštao je samo 340 hiljada dolara, a doneo je zaradu od 80 miliona. Danas kultni klasik kontrakulture, film o dvojici hipika koji puše travu i pomalo trguju drogom dok na “harlijima” putuju Amerikom zatrovanom predrasudama i paranojom progovorio je mladima jezikom koji su razumeli i ponovo ih privukao u bioskop, a Džeku za ulogu advokata alkoholičara doneo prvu od 12 nominacija za Oskara i zaokret u karijeri.

- Dovoljno dugo sam bio u tom poslu da sam sedeći u publici na premijeri mogao da shvatim da sam postao zvezda - rekao je kasnije.

Easy Rider” je Nikolsonu otvorio put prema ulogama koje su mu obeležile karijeru i pretvorile ga u jednog od najvećih glumaca našeg doba. Njegov glas, “natopljen” viskijem i cigaretama (puši od mladosti, bar kutiju na dan, a voli i cigare koje pućka dok igra golf), i izražajno lice s karakterističnim smeškom, koji može biti i demonski i neodoljivo šarmantan, udahnuli su život svakom liku koji je otelovio na platnu, bio to otuđeni pijanista u “Pet lakih komada”, buntovni Rendal Makmarfi u “Letu iznad kukavičjeg gnezdaMiloša Formana (koji mu je 1975. doneo prvog Oskara), raspamećeni pisac u stravičnom hororu “Isijavanje” prema romanu Stivena Kinga, penzionisani astronaut Garet Bridlove u “Vremenu nežnosti” (za šta je ponovo osvojio nagradu Akademije), plaćeni ubica u “Čast Pricijevih”, Džoker u “Betmenu” ili namrgođeni pisac u filmu “Dobro da bolje ne može biti” za koji je nagrađen trećom zlatnom statuom.

Uspeh “Golih u sedlu” omogućio je Džeku i da se zabavlja onako kako je najviše voleo: uz alkohol i drogu do iznemoglosti. To je radio i pre nego što su došli slava i zarada, ali sad je bilo dovoljno novca za sve. U produkcijskoj kući “BBS”, gde se sretao s Hoperom i Fondom, sekretarice su birali prema tome znaju li da smotaju džoint, za ručak je u slanicima morao biti kokain, a jednom su navodno pošmrkali pepeo pokojne majke jednog od čelnika te kompanije misleći da je droga.

Uprkos takvom tempu u pijankama, Nikolson se prema poslu uvek ponašao izuzetno profesionalno.

- Znao sam da se probudim na stablu i shvatim kako gotovo visim s litice, ali uvek sam vodio brigu o sebi. Kit Ričards bi ostao budan sedam noći zaredom, a ja sam išao da spavam, kasno, ali ipak sam odlazio, i dobro bih se naspavao. Kamera nijednom nije morala da me čeka, a u celoj karijeri propustio sam jedan jedini dan snimanja, na “Isijavanju”, kad sam istegao leđa - izjavio je jednom.

Uz glumu, uvek je imao vremena za žene. Među tih 2.000 koje je odvukao u krevet samo mu je jedna bila zakonita supruga, glumica Sandra Najt, s kojom je bio u braku šest godina i s kojom ima danas 54-godišnju kćerku Dženifer. Kad im je odnos zapao u krizu, par je potražio pomoć psihijatra, koji je na njima isprobao nekonvencionalni tretman psihodeličnim drogama. To iskustvo se Džeku toliko svidelo da je nastavio da se drogira, ali Sandra baš i nije bila oduševljena pa su se razveli 1968, neposredno pre nego što je on postao slavan.

No, bez obzira na brak ili na stalnu vezu, Nikolson nikad nije prestao da osvaja žene. Glumici Suzan Anspak napravio je dete dok su snimali vruće scene u filmu “Pet lakih komada”. Iako danas 45-godišnjeg Kejleba nikad nije zvanično priznao, navodno mu je platio školovanje na skupom univerzitetu, a njegovoj majci, čija je karijera posustala, pozajmio je oko 500 hiljada dolara kako bi mogla da otplaćuje kredit za skupu kuću u Santa Moniki. Ali kako mu ona novac nikad nije vratila, 1995. sudski je zahtevao da joj se oduzme kuća kako bi se pokrio dug, a kad se Anspak uzrujala i izjavila da je Džek mrzi, on je bez dlake na jeziku rekao kako prema toj “pijanoj kravi” oseća samo “blagu antipatiju”.

S Mišel Filips iz sastava “Mamas & Papas” zabavljao se početkom sedamdesetih, nakon njenog katastrofalnog osmodnevnog braka s Denisom Hoperom, a u doba disko groznice izlazio je u “Studio 54” i “Mudd Club” u Njujorku gde se družio s manekenkama Loren Haton, Apolonijom fon Ravenštajn i Zu Zu. Udvarao se i prelepoj Džiji Karandži, mladoj manekenki koja se kasnije navukla na heroin i umrla od side u 26. godini, i gurao joj ključ svoje hotelske sobe, ali ona ga nije htela.

- Ne mogu da ga podnesem, pa on je starac! - govorila je prijateljicama.

Džeku je tada bilo 40 godina, kosa je pomalo počela da mu se povlači sa čela i nabacio je stomačić, ali ženama je, osim možda Džiji, i dalje bio privlačan. Nisu mu odolele ni glumice Fej Danavej i Kendis Bergen, dok se bivša prva dama Kanade Margaret Trido ljubakala s njim na zadnjem sedištu automobila dok je za volanom sedeo diskretni vozač i posle rekla kako je “tad otkrila koliko prostora ima u dajmleru”. Danski supermodel Vini Holman, s kojom je imao kratku, ali strastvenu vezu, rodila mu je 1981. kćerku Hani, a glumica Kim Bejsinger je izjavila da je on muškarac s najsnažnijim seksualnim nabojem kojeg je upoznala.

- Vijagru uzimam samo kad sam u krevetu s više partnerki - naglasio je jednom Nikolson.

Ali najvažnija žena u njegovom životu, ona za kojom je istinski patio kad ga je ostavila, bila je Andželika Hjuston, harizmatična kćerka legendarnog reditelja Džona Hjustona, glumica, manekenka, muza modnog fotografa Dejvida Bejlija i modna ikona tog doba. Nikolson ju je upoznao kao devojčicu, a onda ponovo sreo kao 21-godišnju devojku. U vezi su, s povremenim prekidima, bili gotovo 18 godina, od čega su dobar deo i živeli zajedno, kao prava porodica, s njegovom kćerkom Dženifer i Andželikinom mlađom sestrom Alegrom, uglavnom u Džekovoj kući na Malholand drajvu. Devojčice su se najčešće zabavljale slažući slagalice sa slikama prasića. Glumac im je, naime, kupovao sve što ima oblik praseta. Andželika im je uveče pekla piletinu i kuvala špagete, i bilo je to možda najbliže porodičnom životu što je Nikolson iskusio.

Idila nije dugo trajala. Hjustonova je ostavila Džeka zbog Rajana O’Nila, pa mu se posle nekog vremena vratila, ali vezu je ozbiljno poljuljala ispovest mlađane manekenke Karen Mejo-Čandler, koja je 1989. u “Playboyu” otvorila dušu i ispričala sve o tome kako se već dugo viđa s Nikolsonom i kako ju je on u plavim satenskim boksericama jurio po spavaćoj sobi, a seks prekidao samo da bi se najeo hleba s džemom i maslacem od kikirikija da vrati snagu. Kraj je definitivno nastupio kad je glumica Rebeka Brusard, vršnjakinja Džekove kćerke Dženifer, ostala u drugom stanju s njim, a on o tome suptilno obavestio Andželiku rečima:

- Neko će dobiti dete!

Premda ju je i ranije varao, ovo je Hjustonovu previše bolno pogodilo jer je bezuspešno pokušavala da ostane u drugom stanju.
- Andželikina prva reakcija bila je: “Moraš da budeš uz tu ženu”. A onda je došla na set i pretukla me kao vola - ispričao je kasnije glumac, koji je bio “emocionalno uništen” kad ga je ona napokon ostavila.

- Bio mi je to verovatno najteži period u životu - priznao je Nikolson, koji na neki način nikad nije prebolio Andželiku. Godinama posle raskida poslao joj je narukvicu od bisera i dijamanata koju je Frenk Sinatra bio poklonio svojoj najvećoj ljubavi Avi Gardner, a uz nju je bila poruka: “Primi ove bisere od tvoje svinje. Srećni praznici, tvoj Džek”.

Brusard mu je 1990. rodila kćerku Lorejn, a dve godine kasnije i sina Reja, ali Džek joj nikad nije dao ključ svoje kuće. A onda ju je, kako se moglo i očekivati, prevario s francuskom glumicom Žili Delpi. Međutim, ni ta veza nije potrajala.

Neko vreme se viđao s glumicom Veronikom Kartrajt, zatim sa 33 godine mlađom Larom Flin Bojl, koja je, očajna zbog Džekovog švrljanja, drastično smršala, a ostavila ga je kad je u njegovoj torbi pronašla nakit namenjen drugoj ženi. Izlazio je i s TV voditeljkom Amandom de Kadene, starletom Amber Smit, poznatom po učestvovanju u rijaliti šouu “Celebrity Rehab” u kojem navodne zvezde pokušavaju da se “skinu” s droge, i s manekenkom Paz de la Uerta, koja je od njega mlađa ravno pola veka.

- Imao sam sve što čovek može poželeti, ali smatram da se ne može reći da sam bio uspešan u pitanjima srca. Ne znam zašto. Voleo bih da doživim onu jednu, poslednju, istinsku romansu, ali mislim da nije realistično to očekivati. Ipak, ne mogu negirati da za tim čeznem - priznao je nedavno Nikolson.

Ipak, ne pravi od toga problem. Kao što je i sam rekao, našao je ravnotežu pa manjak ženskog društva nadoknađuje druženjem s decom.
Kad je Marlon Brando, prototip lošeg oca, umro u samoći, Džeka je to podstaklo da se donekle promeni: počeo je da poklanja više pažnje deci. Tako je u Londonu u pozorište izveo kćerku Lorejn, a ona njega na izložbu i večeru u trendi restoran “Mr. Chow”, sa sinom Rejom ide na košarkaške utakmice omiljenih Lejkersa za koje navija ceo život, i pažljivo prati karijeru kćerke Dženifer, modne dizajnerke, koja mu je rodila već troje unuka.

- Nisam bio često prisutan u životima svoje dece i srećan sam što su ispala ovako dobro. Roditeljstvo je u rukama bogova, mi možemo samo da damo sve od sebe - rekao je glumac, a upućeni tvrde da su jedine žene koje sad smeju da prekorače prag njegove kuće kćerke i glumica Anet Bening, supruga Vorena Bitija, s kojom rado igra golf.

I dalje je blizak s glumcima Denijem Devitom, Šonom Penom i svojim starim prijateljem Harijem Dinom Stentonom, koji ima 90 godina. U njihovoj burnoj mladosti upravo je Stenton organizovao divlje zabave na kojima se Nikolson provodio do jutra. Sad je situacija malo drugačija.

- Džek sad slika. Video sam neke njegove slike. Dobre su. Uživa u tome. Valjda se tako opušta - rekao je Stenton.

Komentari. (0)

Loading