Zlatne ribice, romantika i torteline za Ginisa: Italijanska bajka Jelene Ivanović Tomašević

Autor:

15.07.2019 18:25

Foto:

U mestu u okrugu Verona vlasnica modne agencije International Scouting Office Jelena Ivanović Tomašević degustirala je najbolje torteline čiji recept je dobro čuvana tajna, slušala predanja o večeri koja je ušla u Ginisovu knjigu rekorda i spavala u vili iz XVIII veka

Modeling je divan posao zahvaljujući kom sam proputovala svet i otkrila mnoge stvari. Čak me neke zemlje za koje sam mislila da ih dobro poznajem iznova iznenađuju. Jedna od njih je Italija. Nedavno sam dobila poziv da budem gost predavač na Modnoj akademiji Mario Foroni u Veroni. Oni su znali da sam dugo živela u Italiji i da govorim italijanski jezik i predložili su mi saradnju, a neposredan povod ovog putovanja bilo je upoznavanje sa programom studija, kao i sa timom predavača i njihovim menadžmentom.

Kao u bajci

Moderno opremljen, prostran i veoma funkcionalan kompleks Modne akademije “Mario Foroni” nalazi se u mestu Valeđo sul Minčo, koje pripada provinciji Veroni, u regiji Veneto. S nogu me je oborila živopisnost celog krajolika koji izgleda kao da je iz bajke. Jedno za drugim nižu se sela i mala mesta u kojima su očuvane zidine srednjovekovnih dvoraca i velelepne vile iz XVIII i XIX veka, gde se danas odvija potpuno urban i savremen život. Spoj istorije i modernog duha, tradicije i inovacija, boji ovu regiju.

Četiri hiljade zvanica

Moji domaćini su želeli da mi pokažu sve najbolje, tako sam imala priliku da večeram u renomiranom restoranu La Borsa. Ceo kraj je poznat po domaćim tortelinama, a ovaj restoran kao porodičnu relikviju čuva tajnu najboljeg recepta za ovu testeninu. Nijedne torteline nisu ni blizu ukusne kao ove, napravljene od ručno razvijenog testa i punjene nadevima raskošnih ukusa. Torteline imaju posebno mesto u tamošnjoj kuhinji, pa se svakog 18. juna organizuje festival “Čvor ljubavi”. Tada se na mostu Viskonteo postavljaju stolovi dužine šest stotina metara, za kojima može da se smesti četiri hiljade zvanica, i služi se večera sastavljena isključivo od domaćih specijaliteta. Naravno, na prvom mestu su tortelini punjeni mesom, za čiji recept se veruje da potiče iz XIV veka. Ova večera je ušla u Ginisovu knjigu rekorda.

Seoska idila

Kada se pređe most Viskonti, dođe se u deo grada koji se zove Borgeto sul Minčo. Za razliku od Valeđa sul Minča, u kome postoje pošta, apoteka i pekara, u Borgetu je sve podređeno samo odmoru. Svega stotinu šezdeset meštana, koliko ih živi ovde, pretvorilo je svoje kućice u restorane, sobe za iznajmljivanje i umetničke galerije. Sve uličice su pešačka zona, a gde god da pogledate, svaki ugao je prizor za fotografisanje. Ovo selo se smatra jednom od najlepših i najromantičnijih destinacija i u svim vodičima je označeno kao odličan predlog za putovanje.

Sudar sa istorijom

Bila sam smeštena u ekskluzivnom butik hotelu Maison Resola, gde sam sa prozora sobe gledala na dvorac Scaliger. Hotel je zapravo modernizovana kamena vila iz XVIII veka sa pet soba. Svaka je unikatno opremljena i sve podsećaju na priče o princezama. Zidovi su u starom kamenu, a detalji su brižljivo odabrani i stilizovani.

Lekoviti park

U blizini je i park Sigurta, jedan od najlepših u Evropi. Prostire se na šest stotina hiljada metara kvadratnih i poznat je po bogatoj bašti medicinskog bilja. U njemu su i jezerca sa zlatnim ribicama, a posebna atrakcija je lavirint u kome najmlađi gosti mogu da uživaju tražeći jedni druge i utrkujući se ko će pre da stigne do centra. Naokolo se šetaju životinje: jeleni, koze, magarci i patke. Na biciklu, stazom uz reku Minčo, lako se stiže do naselja Peskjera del Garda, na obali jezera Garda. Tu sam jednom večerala u ribljem restoranu sa predivnim pogledom na vodu u kojoj su se preslikavala svetla ovog gradića.

Porodična sećanja

Jezero Garda, najveće u Italiji, tek je posebna priča. Ceo ovaj kraj poznat je po brojnim luna-parkovima, poput svetski poznate atrakcije Gardalanda, sportskim kampovima i porodičnim rizortima kao što je sjajni Altomincio. Posetila sam ovaj kraj pre godinu dana kada sam bila na proputovanju sa mužem Banetom Tomaševićem i našom decom. Obišli smo sva mesta na jezeru Garda, a decu smo vodili u Movieland, luna-park sa atrakcijama po uzoru na legendarne holivudske filmove. Drago mi je bilo da se opet tu vratim.