Avantura

Amerika iz ugla popularne voditeljke Ivane Konstantinović! (foto)

Autor:

29.05.2021 13:50

Foto:

Novinarka i voditeljka Televizije N1 Ivana Konstantinović tokom radnog boravka u prestonici Sjedinjenih Američkih Država istraživala je i druga mesta ove zemlje, među kojima i čuvenigrad sunca gde je plivajući u okeanu naletela na iznenadne goste i bila iznenađena poslasticom nalik kolaču tri leće

U SAD sam otišla jer sam dobila priliku da u Vašingtonu radim kao reporterka i voditeljka za Glas Amerike, u Servisu na srpskom jeziku. Provela sam tamo dve godine, koje su obeležili turbulentni događaji. Pored epidemije virusa korona i protesta zbog rasne nepravde, svedočila sam i tome kako izgledaju zbivanja u najvažnijem svetskom političkom centru u čak dva procesa opoziva predsednika Amerike, pred izbore, ali i nakon pokušaja osporavanja izbornih rezultata.

gettyimages

Kratak odmor Slobodno vreme koristila sam da obiđem druga mesta, Los Anđeles, Las Vegas, Majami, Njujork, Čikago i mnoge gradove oko Vašingtona u saveznim državama Merilend i Virdžinija. Virus korona je uticao na to da druge godine nisam mogla da putujem uopšte, tako da Havaji ostaju moja velika želja. U Majami sam otišla na kratak odmor od pet dana. Imam prijatelje koji tamo žive, a let iz Vašingtona nije ni skup ni dug, pa mi se činio kao idealna destinacija za duži vikend.

Poznata atmosfera Majami je lep, dinamičan i egzotičan. Postoji ceo jedan deo uz obalu gde su poznati i bogati kupili domove, koje je moguće videti tokom turističkog obilaska brodom. U gradu nisam bila dovoljno dugo da steknem ozbiljniji utisak kako ljudi u njemu žive, ali uspela sam dosta toga da obiđem. Takođe sam i izlazila i mogu potvrditi da je zabava organizovana poput one u Srbiji. Od klubova u kojima se ori muzika do kul kvartova iscrtanih muralima gde su manji barovi i kafei. Osećala sam se gotovo kao kod kuće.

Pročitajte i Nesvakidašnja priroda i neobična gastro iskustva - Miomir Petrović otkrio lepotu ove zemlje! (foto)

gettyimages

Muzej sa krajolikom Muzej Viskaja, nekadašnje imanje biznismena Džejmsa Diringa, veoma uglednog i bogatog čoveka koji se bavio proizvodnjom poljoprivrednih mašina, predivno je mesto. U početku je ono bilo Džejmsova zimska rezidencija, a posle su tu živeli njegovi rođaci i naslednici. Vlada je kasnije otkupila taj posed i pretvorila ga u muzej i istorijsku znamenitost. Kada se tu nađete, obuzme vas osećaj kao da ste u Veneciji ili Toskani. Kuća je sa početka 20. veka, ima sedamdeset soba i u njoj je sačuvan originalni enterijer ukrašen predivnim antikvitetima. Zdanje okružuju vrtovi u stilu renesanse, sa nekoliko fontana i mnoštvom statua. Diring je bio aktivista očuvanja prirode i za svoj dom je odabrao mesto oko koga su sve prirodne suptropske lepote ostale očuvane, u koje se njegova raskošna vila mediteranskog stila sjajno uklopila.

Versačeova vila Sa druge strane, u Majami Biču, na samoj obali nalazi se kuća na čijem stepeništu je ubijen modni kreator Đani Versače. Ona više nije u vlasništvu porodice Versače, a reč je o vili koja se prostire na više 2.000 kvadratnih metara, ima 10 spavaćih soba, 11 pozlaćenih kupatila i 12 garaža. Enterijer je popločan italijanskim mermerom i ukrašen freskama, a tu je i bazen sa detaljima od 24-karatnog zlata. To je bila glavna rezidencija slavnog dizajnera sve do njegove tragične smrti 1997. godine. U vreme kada sam ja posetila vilu u njoj je bio restoran gde su mogle da se zakažu večera ili ručak uz obilazak imanja.

Pročitajte i Putopis: Bolivija, zemlja spokojnih i srećnih ljudi

gettyimages

Slatko iznenađenje Bila sam oduševljena što sam imala priliku da jedem kolač, čijeg se imena ne sećam, koji je isti kao i latinoamerička poslastica tri leće. Interesantno mi je bilo da probam jela od vrsta krompira kojih nema kod nas. Ali generalno, nevezano za Majami gde sam jela klasičnu morsku hranu, iz Amerike mi najviše nedostaje meso bizona. Što se cena tiče, Majami je pristupačniji od Vašingtona ili Njujorka, mada mislim da je sada nezahvalno da govorim o tome jer ne znam koliko su se stvari promenile zbog pandemije virusa korona.

Neobični kupači Na plaži sam doživela da budem vrlo blizu morskih krava, koje izgledaju kao ajkule. Nije prijatno dok se krećete kroz vodu i vidite jako mnogo takvih bića neposredno pored vas, ali pošto su ostali ljudi na plaži i u vodi bili oduševljeni, shvatila sam da nemam od čega da strahujem. U suštini, previše se plašim ajkula da bih prišla nečemu što i podseća na njih, ali čim su morske krave došle malo bliže, uočila sam razliku i nastavila da plivam.

Lepa sećanja U Srbiju sam se vratila nedavno, sa pozitivnim utiscima. Mogla bih dugo da nabrajam šta mi sve nedostaje iz Amerike, ali povratak u Beograd nosi mnogo toga dobrog. Svakome bih poželela priliku da makar privremeno negde ode i živi u nekom drugačijem svetu.