Kuhinja Jelene Rakočević Cekić: kaneloni i kokice

Autor:

25.09.2016 17:16

Foto:

Iako je mlada, glumica je vrsna kuvarica, pravi majstor za italijansko jelo slično lazanji koje najčešće sprema za goste, dok za drugarice organizuje žensko veče kada su, uz filmski maraton, obavezne grickalice

Glumica Jelena Rakočević Cekić jednako je prisutna na sceni, na malim ekranima i bioskopskim platnima. Voleli smo je kao Slađu u “Urgentnom centru”, Ninu u “Ulici lipa”, pa devojku malog Bude u istoimenom filmu, a ovih dana zasmejava nas svakodnevno u reklami gde igra Španjolku Sofiju. I dok je mi gledamo na televiziji, ona bez prekida igra u beogradskim pozorištima, a prestonicu napušta kad odlazi na brojna gostovanja sa komadom “Škola za ljubavnike”. Sa kolegama iz ove komedije zabune, Milanom Vasićem, Bojanom Stojčetovićem, Aleksandrom Cucić i Milanom Kalinićem proputovala je ceo region i pola Evrope. Pri tom je, kaže, verovatno posetila svaki "McDonald’s" restoran na koji je naišla.

- Moj prosečan obrok u "Meku" čine čizburger, srednji pomfrit i koka-kola. Ništa strašno. Pošto sam dobar deo života provela u Podgorici gde nije bilo ovog restorana, verujem da sam ga i dalje željna. A teško mi je, priznajem, da odolim i pici. Obožavam je, ali nažalost ne jedem je često, jer izbegavam testa. Ipak, super je pravim zahvaljujući uputstvu kolege sa klase Nenada Herakovića. Neko vreme smo bili cimeri a on je odličan kuvar, jedan od najboljih koje sam upoznala. Naučio me je da pripremam kuvana jela i čorbe.

Iako je istinski talenat za kuvanje, njime se ne razmeće kad ne mora.

- Sva jela idu mi “od ruke”, pa sa sigurnošću mogu da kažem da znam da kuvam. Nikad se ne pridržavam recepta, sastojke merim po osećaju i sve ispadne super. A najčešće kuvam kad meni i mom suprugu Janku dolazi društvo.

Gostima voli da se pohvali svojim ukusnim kanelonama. Ili kokicama.

- Specijalizovala sam se za to italijansko jelo, pa ga najčešće i najbolje spremam. Podseća na lazanje, razlikuje se samo po testu koje je šuplje i valjkasto. Često pravim ženske večeri kad su uz filmske maratone obavezne i kokice. Baka me je naučila da ih kokam u šerpi, pa ne priznajem one iz mikrotalasne. Majstor sam da nađem pravu meru soli, što je jako bitno.

Baka ju je još kao devojčicu naučila da hekla i plete, a često je njoj i mami “smetala” dok su bile za šporetom. A kod njenih su uvek bile bogate trpeze.

- Za vreme praznika, kao i kod većine koje poznajem, jelo se više nego obično. Slave su nam trajale po tri dana. Obilna trpeza bila je neizostavna, što mi je prijalo jer uživam u hrani. Hedonista sam koji izbegava masna i teška jela. I baš iz tog razloga ređe spremam mlade krompiriće, jer u njih ide dosta ulja, a ja ga ne stavljam, pa mi se sve zalepi za šerpu. U našoj kući su za kuvanje uglavnom bile zadužene žene, ali i tata je umeo da nas iznenadi “restoranskim ugođajima”. Ne znam da li su njegova jela bila boljeg ukusa ili su lepše izgledala na tanjiru. Od njega sam nasledila ljubav prema sirevima, ali i malu ekstravaganciju da ih jedem sa grožđem.

Iako nikad nije morala da brine o kilaži, ipak vodi računa o kalorijama. Doručak joj je najbitniji obrok u toku dana.

- Prvo popijem mlaku vodu sa nekoliko kapi limuna, pa čaj, onda jedem i tek posle pijem kafu. Obilnije doručkujem, što ne može da se kaže za ručak i večeru. Kad imam puno obaveza u toku dana, hranu spremim kod kuće i ponesem je sa sobom. Neretko sa suprugom ručam u restoranima, ali više volim one male, samo naše trenutke u kuhinji. Često kuvamo zajedno i tad smo pravi tim, sporazumevamo se bez reči. On kuva, ja seckam povrće, pravim salatu ili sređujem posuđe, što mi je najomraženiji posao na svetu. Najponosnija sam na sebe kad paralelno kuvam i perem sudove, pa mi kuhinja blista dok jedem ono što sam spremila pre nekoliko minuta.

Sa Jankom deli i ljubav prema istoj hrani.

- Volim mediteransku kuhinju, pa takva jela najčešće i spremam. Janko i ja imamo sličan ukus, i lako se dogovaramo oko toga šta i kad jedemo, jedino što on ne voli ribu koliko i ja. Navikla sam da je jedem tri-četiri puta nedeljno, zahvaljujući mami koja je lekar i stalno mi govori o zdravoj ishrani.

Njoj ili tetki prepušta spremanje kolače.

- Mama je vrhunska kuvarica koja odlično sprema i slana i slatka jela. Ipak, majstor je za čizkejk. Nekoliko puta sam pokušala da napravim slatkiše i uspevalo mi je, ali sigurnije se osećam kad drugi prave kolače za neki važan događaj. To najčešće radi tetka čije bajadere su najbolje na svetu.

Priznaje da je nervozna kad je gladna, ali kad neko pokuša da je odgovari od onoga što je namerila da kupi na pijaci, onda je baš ljuta.

- Živimo na Bulevaru između Đeram pijace i Cvetkove, i zajedno idemo na obe, ali ja više volim prvu. Nisam zahtevna, ali često se raspravljam sa prodavcima. Probirljiva sam i neodlučna, a ta kombinacija nervira ljude. Uz to sam i tvrdoglava i istrajna da isteram svoje, a zapravo samo želim da za svoj novac dobijem najbolje. Ne volim neljubazne osobe koje ipak mogu da razumem, ali ako sam nervozna ili gladna, teško njima.