Žika i Dragi Jelić: Rokenrol na štapu i udici

Autor:

09.08.2019 12:34

Foto:

Muzičari Živorad-Žika i Dragi Jelić, osnivači YU grupe, više od šest decenija pecaju na beogradskim rekama, na kojima su nastale neke od njihovih najboljih pesama

Srpski rokeri, braća Žika (77) i Dragi Jelić (72), čiji bend YU grupa sledeće godine obeležava 50. rođendan, imaju dugovečniji pecaroški nego muzički staž. Udice su počeli da zabacuju još kao klinci, a s vremenom su nabavili i najmoderniji pribor za ribolov.

Објава коју дели Yu grupa (@yu_grupa_official) дана 30. Јул 2018. у 2:52 PDT

- Dok smo živeli u novobeogradskim paviljonima, znali smo da sa srednjim bratom Radetom, vozeći se na jednom biciklu, odemo do bloka 45 i obližnjih kanala da pecamo. U njima je bilo najviše grgeča, a šta god da ulovimo, mama bi očistila i pržila. Ta riba bila je puna kostiju, ali nama je bila slatka - priča Žika, dok Dragi dodaje da se riba lovila na najlon, uz pomoć plovaka koje su pravili od plutanih zapušača i hleb kao mamac:

- Moram priznati da nisam baš toliko strastven ribolovac kao Žika, nemam strpljenja da satima sedim i čekam da nešto zagrize. A i prilično sam gadljiv, ne bih mogao da stavim crvića na udicu, pošto su se i rečne i kanalske ribe profinile, retko koja danas ide na hleb.

Braća ulov u slast pojedu, a ono što ne ode na žar ili u riblju čorbu završi kod prijatelja. Poslednjih dvanaest meseci Žika je sakupio mnogo opravdanih izostanaka sa druženja na reci. Zbog ugradnje veštačkog kuka morao je da proredi odlaske u prirodu.

- Pre dvanaest godina doživeo sam udes u kom sam zadobio teške povrede kuka i karlice i doktori su me tada uspešno “opravili”, imao sam nekoliko operacija i doskora je sve bilo u redu. Međutim, unazad godinu dana počeo sam da osećam jake bolove u kuku i butini, smetalo mi je i kad hodam i kad stojim. Doktor Radan Milovančević, hirurg ortoped koji mi je uradio sve operacije i u njega imam neverovatno poverenje, predložio je ugradnju veštačkog kuka. Rekao je da smo nas dvojica dobar tandem, jer ja pokazujem želju da prevaziđem sve probleme i vratim se u normalan život, a on ume sve to da obavi tako treba. S punim poverenjem sam mu se prepustio. Operisao me je zajedno sa svojim timom, a na njegovo insistiranje dobio sam protezu namenjenu mlađim osobama, pa će me služiti, nadam se, doživotno - otkriva Žika.

KONCERT NA STOLICI

Operacija je trebalo da bude izvedena 8. marta, ali je Žika hteo da bude dan ranije, a oporavak i rehabilitacija u banji protekli su odlično.

Објава коју дели Petar Jelic (@jelicp) дана 6. Дец 2015. у 8:38 PST

- Doktori su vrhunski obavili svoj posao, a ja sam vrlo disciplinovan pacijent. U banju sam stigao s dve štake, a onda sam, na predlog tamošnjih lekara, odmah počeo da hodam samo s jednom. Tamo sam naučio razne vežbe koje i danas svakog jutra uradim čim se probudim. Iz banje sam otišao samo sa štapom, a ubrzo sam prestao i njega da koristim. Kontrole pokazuju da oporavak teče u najboljem redu, iako priznajem da se ponekad na sceni pomalo zaboravim, zanesen sopstvenim kao i užitkom publike.

Gitarista napominje da su mu već zakazani nastupi bili ogroman motiv da se što pre oporavi i izađe s bendom na binu.

Објава коју дели Yu grupa (@yu_grupa_official) дана 14. Мај 2019. у 9:21 PDT

- Publika mi je najveći podsticaj. Želeo sam da pokažem svima da sam prevazišao sve muke i tegobe. Svi su vrlo pažljivi prema meni, insistiraju da na sceni sedim, pa se uvek nađe neka stolica. Ustajem samo u trenucima kad treba nešto da otpevam ili da kažem. Na prvim koncertima posle rehabilitacije do pozornice sam dolazio na štakama, ali to, naravno, nimalo nije uticalo na kvalitet svirke. Sad mi je već mnogo lakše, iako dok sviram ne pazim koliko bi trebalo, pa posle svakog nastupa moram dobro da se odmorim. Osećam da mi je to neophodno, pošto se pojave izvesne smetnje, ali znam da ni to ne može dugo da traje, uskoro ću se potpuno oporaviti.

Koliko ga publika voli i poštuje svedoči i činjenica da je nedavno na 53. Gitarijadi postao rokonačelnik, odnosno dobio je na tri dana ključeve grada.

Објава коју дели Yu grupa (@yu_grupa_official) дана 2. Авг 2019. у 5:15 PDT

- Najviše sam se uplašio da se ne dogodi nešto nepredviđeno. Pomislio sam: “Ne daj bože nekog haosa s komunalijama”, ali, na sreću, sve se završilo najbolje moguće. Dobro je što je ta muzička smotra zadržala prvobitni smisao, predstavlja rok grupe - ističe Žika.

Yu grupa, najstarija u Srbiji, naredne godine proslaviće pola veka postojanja. Nisu još osmislili kako će to obeležiti.

- Ne znamo još da li ćemo napraviti veliki koncert ili neku svirku za manji broj ljudi, ali ćemo svakako obeležiti naš rođendan, 29. novembar. Žika će mi sigurno čestitati, a možda stavimo i crvene pionirske marame - kaže Dragi.