Novi početak Katarine Žutić: Na fakultet nisam otišla po diplomu, već po znanje

 

 


Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Zoran Pekas (@optika_sole_) дана


Zašto ste odabrali pozorišnu, a ne filmsku režiju?

– Ja sam dete pozorišta, ali i filmska režija mi je zanimljiva. Ipak, mislim da nisam toliko mlada da bih mogla njome da se bavim jer ona, između ostalog, podrazumeva jurnjavu za sponzorima i parama. Ja to ne umem da radim.

Kakvi komadi vas zanimaju?

– Savremeni, a volim i domaće mlade pisce. Imaju mnogo toga da ponude jer se kod nas tokom istorije toliko toga izdešavalo da im sigurno ne manjka inspiracije za pisanje. Privlače me komadi koji kritikuju društvo i sistem. Po mom mišljenju umetnost mora biti pobuna, mora skretati pažnju na neke društvene nepravde. 

Da li vam je bilo neobično da prisustvujete predavanjima posle toliko godina?

– To me je podmladilo. Nije mi bilo teško, naprotiv, bilo je vrlo zanimljivo. 

Kako su se predavanja uklopila u vaše svakodnevne obaveze?

– Kao što rekoh, nisam bila preterano zauzeta. Ipak, morala sam u međuvremenu da odbijem jednu ponuđenu ulogu. Prosto, imale su i studije neku svoju cenu, ali sam, kad sam već krenula tim putem, želela da ih završim. Biće i novih uloga, nadam se i novih režija. 

Jeste li imali problem sa nekim predmetom?

– Čudno je to. Kad sam bila studentkinja u vreme kad se studira, mrzelo me je da učim baš sve, pa sam se malo i provlačila. Sad nije bilo tako jer na fakultet nisam otišla po diplomu, već po znanje. Nadam se da ću studije režije završiti uspešno, da će me pustiti da prođem, makar i sa šesticom. 

Vaš završni master rad iz pozorišne režije jeste komad “Noževi u kokoškama” Dejvida Harovera. Zašto ste se odlučili baš za njega?

– Dao mi ga je mentor, profesor Egon Savin, kao jedan od potencijalnih komada na kojima mogu da radim. Dugo sam se mučila da nađem pravi tekst, onaj na kome mogu da učim i u koji ću dovoljno da se zaljubim da bih ga režirala. “Noževi u kokoškama” su jedna kvazi srednjovekovna priča koja se dešava u ruralnoj sredini i bavi se emancipacijom, napretkom društva, osvešćivanjem žena. Glavna junakinja, mlada žena koju igra Jelena Petrović, talentovana je, inteligentna i snažna i ima sve predispozicije da vodi ispunjen život, samo što nema koncept u glavi da je takav život moguć bez muškarca. Da je uopšte moguće ne tretirati ženu kao muževljevu mašinu za rad, kao stoku. Zato se komad i zove “Noževi u kokoškama”. Kokoška je ptica koja ima krila i sve predispozicije da leti, samo nema koncept letenja u glavi. 

Nastavak pročitajte na sledećoj strani

PAGE    1   /   2   /   3
Autor: Jelena Milinčić
Foto: Dalibor Danilović/Instagram
Podelite sa prijateljima:
Tagovi