Minja Miletić: Kafa sa ukusom Milana

Autor:

20.06.2017 21:15

Foto:

Novinarku Televizije N1 put često odvede u grad na severu Italije čiju arhitekturu, turističke atrakcije i gastronomske stanice poznaje do detalja, ali se ovog puta manje zaustavljala kod znamenitosti i restorana a više u dućanima svetskih dizajnera

Tokom godine u više navrata odlazim u Milano. Taj grad nikako nije glavna turistička atrakcija Italije, i oni koji u ovu zemlju putuju prvi put i žele da osete njen duh pre svega treba da posete Rim, grad-muzej. Ipak, kad je šoping u pitanju, Milano je nezaobilazna tačka i moje omiljeno mesto. Kad god imam priliku idem tamo, tačno znam gde se šta nalazi i dovoljno mi je samo tri dana da pronađem sve što mi treba. A razlog za to je jednostavan. Centar Milana je mali i sve je smešteno u tri ulice, za razliku od Pariza, na primer, gde morate dobro da se našetate kako biste pazarili ono što želite.

SAT I PO AVIONOM

Milano je jedan od najvećih modnih centara ne samo u Italiji već i u Evropi, a do njega vam iz Beograda avionom treba oko sat i po vremena. Zanimljivo je da uvek odsednem u nekom drugom hotelu, a kod smeštaja mi je jedino važno da bude u centru, da ne moram da koristim taksi već da svuda idem pešaka, jer su ulice toliko lepe da šetnje predstavljaju pravo uživanje. Ovog puta društvo mi je pravila sestra Aleksandra, i iako je naš glavni razlog odlaska tamo bio šoping, nismo odolele da obiđemo i neke znamenitosti, mada ih sve poznajemo kao svoj džep.

BIK U GALERIJI

Onome ko nikad nije bio u Milanu preporučila bih da prvo poseti katedralu Duomo, sa koje se pruža predivan pogled na čitav grad. Turistima je interesantna zbog čega je uvek prepuna ljudi. Ulaz je besplatan, a do krova možete stići liftom ili stepenicama. Mi smo se odlučile za drugu varijantu pa smo se usput divile najlepšim vitražima na svetu.

Dalje, ne možete doći u ovaj grad a da ne vidite remek-delo Leonarda da Vinčija “Tajnu večeru”, koje se nalazi u Crkvi Svete Marije Milostive, kao i prelepi mural. Tu je, naravno, uvek gužva, pa treba na vreme rezervisati posetu ili poraniti ujutru.

Po mom mišljenju te dve tačke su nezaobilazne u Milanu, a kao treću biram prelepu galeriju “Vitorio Emanuele II”. Ona je smeštena odmah pored katedrale Duomo, u čijoj blizini je i veliki broj prodavnica prestižnih modnih brendova. U galeriji se nalazi čuveni mozaik na kome je predstavljen bik kome nedostaju genitalije, zapravo, na njihovom mestu je rupa. Ukoliko se, barem tako kažu, tri puta okrenete oko te rupe, pratiće vas sreća. Sestra i ja smo obavile i taj “ritual”, koji pored turista praktikuju i mnogi Italijani.

NA KANALU

Jedan od najznačajnijih muzeja u gradu je Pinakoteka di Brera, u kojoj su dela Karavađa, Mantenje, Hajeza, Rembranta, Tintoreta. Nalazi se u ulici Brera, a ona pak u istoimenom kraju u kome postoji veliki broj restorančića i kafića gde se okupljaju umetnici. Italijani su poznati po tome što obavezno odlaze na aperitiv posle posla i zato su kafei uvek prepuni ljudi. Iako industrijski grad, Milano je bogat parkovima, a u kvartu Navilji smo se sestra i ja našetale kraj kanala koji izgledaju poput onih u Veneciji ili Amsterdamu. Premda je malo zabačena, i Navilja obiluje kafićima, a sad je i neki bend svirao na ulici pa su svi veselo plesali.

KAFA NA KROVU

Kako je ipak glavni razlog naše posete Milanu bio šoping, najviše energije smo potrošile na to. Ujutru bismo se budile oko devet, doručkovale, pa pravac kupovina. Tamo se radnje otvaraju oko deset-pola jedanaest, taman kad bismo mi završile sa jelom. Imale smo sreće sa sunčanim vremenom pa u hotel nismo ulazile po ceo dan. Pravile smo pauze jedino da popijemo kaficu ili ručamo. Najviše nam se dopao restoran hotela “Bvlgari” zbog prelepe bašte. U proseku smo šetale oko osam-devet sati, da bismo se vraćale u sobu kad bismo pale s nogu. Najbolja kupovina obavlja se u takozvanoj “Zlatnoj četvrti”, “Quadrilatero d’Oro”, koja je opasana sa četiri glavne “modne” ulice. Tu su svi prestižni brendovi, od “Armanija”, preko “Dolce&Gabbane”, “Chanela” i “Prade”, do “Fendija” i “Guccija”. Mi smo najviše pazarile u robnoj kući “La Rinascente”, koja je za svaku preporuku. Nalazi se odmah kod galerije “Vitorio Emanuele II”. To je velelepno zdanje na šest ili sedam spratova, gde možete da pronađete sve, od igle do lokomotive. Na vrhu je smešten predivan restoran, u kom smo naravno popile kaficu.

UVEK DOTERANI

Milanezi vode računa o oblačenju, svi odreda su skockani. I starije i mlađe žene su stilizovane, iako na sebi ne nose ništa skupo već sa pažnjom odabrane kombinacije. Pored toga što se trude da izgledaju lepo, Italijani mi se dopadaju zbog svoje veselosti, šarma i energije. U gomili turista Italijan može uvek da se prepozna.

NEPRIJATNA EPIZODA

Kad šopingujem u Milanu, volim da se vratim kući sa barem jednim parom obuće. Ovog puta se nisam zaustavila na jednom, a vrlo sam ponosna na predivne “YSL” cipele koje sam pazarila. Dugo sam sedela u radnji i nećkala se da li da ih uzmem, jer nisu bile jeftine, ali sam znala da ću se kasnije pokajati ako ih ne kupim. Na ruku mi je išlo i to što je ostao još samo jedan broj, naravno moj.

Pored svih lepih momenata koje sam imala u Milanu i sjajnog šopinga, doživela sam i jednu neprijatnu situaciju sa turistima. U šetnju sam išla sa rancem na leđima i u jednom trenutku sam osetila da se neko potpuno priljubio uz mene. Okrenula sam se i videla dve žene. Trgle su se i pobegle iste sekunde, a torba mi je bila otkopčana. Hvala bogu pa nisu stigle ništa da mi ukradu. Od tada sam hodala noseći ranac ispred sebe.

Postoji mnogo stvari koje ne treba propustiti u ovoj modnoj prestonici. Sestra i ja smo, pored kupovine, uspele da “čekiramo” skoro sve turističke atrakcije. Nažalost, nismo stigle da posetimo Milansku skalu, jednu od najpoznatijih opera na svetu. Kad se sledeći put budem zaputila u Milano, nadam se da ću rezervisati kartu za neki koncert ili uživati u operi.