Spremna za stazu? Najbolji saveti za negu kože svima koji se bave trčanjem


Od pripreme za trening do laganog opuštanja, FOREO preporučuje kako da kožu održite lepom i zdravom

Prednosti trčanja su beskrajne. Ova fizička aktivnost smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, doprinosi boljem tonusu tela, pospešuje smanjenje telesne težine, poboljšava raspoloženje … treba li dalje nabrajati? Ipak, da li ste se nekada vratili kući oznojeni i premoreni posle napornog treninga i zapitali se:„Šta li se događa sa mojim licem dok trčim? Kako da postignem da trening dobro utiče i na moju kožu, da budem zdrava i ’srećna’, onako kako se i osećam dok trčim?” Švedski brend FOREO, pruža konkretne savete kako da vaša koža bude negovana i dok ste na stazi.

Trčanje je jedna od najboljih vežbi za čitavo telo, ali ukoliko izostane pravilna nega ova aktivnost može nepovoljno uticati na kožu. Zašto je tako? Trkači su izloženi brojnim spoljnim faktorima u kontinuitetu, u dužem vremenskom periodu. Na stazi se bore sa vetrom, kišom, suncem, vrućinom, vlagom… Sve to može uticati na kožu i kosu, čineći ih prašnjavim, suvim i bez sjaja. Uz dobru negu, u svega nekoliko jednostavnih koraka, trčanje će doneti čisto uživanje.

Pripremite kožu za izazov
Najpre, osvežite lice umivanjem. Ako nanesete noćnu hidratantnu kremu pre spavanja, isperite je pre nego što krenete na trčanje kako ne biste ometali prirodno isparavanje kože. Ako je lice čisto, jača cirkulacija će pospešiti regeneraciju ćelija i efikasnije ukloniti toksine. Nastojte da izbegnete nanošenje šminke tokom vežbanja, već istaknite svoju prirodnu lepotu! Pore na koži se otvaraju tokom vežbanja, tragovi šminke se upijaju i može doći do iritacije.

Krema sa zaštitnim faktorom je vaš najbolji prijatelj
Bilo da je nebo sunčano ili oblačno, trkači moraju da nanose kremu za sunčanje. Pronađite formulu koja će vam pomoći da ne izgorite, kako bi hemijska zaštita kože bila efikasna kao da nosite zaštitnu opremu. Najranjiviji delovi tela izloženi sunčevim zracima su uši, usne, ramena i teme glave. Kako biste izbegli opekotine, redovno nanosite kremu za sunčanje na ova područja. Koristite kremu za sunčanje sa faktorom 30 SPF ili višim, koja štiti od štetnog ultraljubičastog UVA i UVB zračenja. Nanesite kremu 20 minuta pre izlaska iz kuće, da bi se svi sastojci apsorbovali u kožu. Ako ćete trčati dva sata ili nešto duže, ponesite malo pakovanje kreme za sunčanje. A pre svega, izbegavajte da trčite u vreme kada je sunce najjače.

 

Obucite se prikladno da se zaštitite od sunca
Ne skidajte previše odeće sa sebe! Iako napolju može biti vruće, navika da nosite majcu sa kratkim rukavima umesto one atletske ili samo sportskog grudnjaka imaće višestruke koristi na duge staze. Na ovaj način ćete koži pružiti bolju zaštitu (otprilike kao SPF faktor 8). Osim toga, iako se može činiti da svetlije tkanine daju osećaj rashlađenja, tamnije tkanine zapravo pružaju bolju zaštitu od ultraljubičastih zraka.

Nosite kačket da zaštitite kožu od sunca i sprečite zagrevanje glave trčeći tokom većih vrućina. Naočare sa UV zaštitom štite oči od sunca i mogućeg nastanka katarakte, a uz ovaj aksesoar ćete i na stazi delovati super kul!

Nakon treninga rashladite kožu
Kada trčite, krvni sudovi se šire kako bi se telo oslobodilo toplote, usled čega se može javiti crvenilo kože. U suštini, zato je crvenilo normalan deo vežbanja. Dovoljno je da uz sebe imate peškirić koji ćete nakvasiti vodom sa česme i tako rashladiti lice i vrat. Ako trčite napolju, dobro će doći da se poprskate vodom iz flašice koju nosite sa sobom. Pijte dovoljno vode, koliko god vam je potrebno, što će takođe pomoći da se rashladite. Posle svakog treninga dajte sebi 15-30 minuta da se koža prirodnim putem osuši i zatim nanesite hidratantnu kremu, BB kremu ili korektor, na uobičajenoj spoljnoj temperaturi.

Nega se ne završava kada stignete na cilj
Bez obzira na distancu koju odaberete tokom trčanja, pobrinite se da vaša koža ostane u formi, uz pravilno čišćenje nakon vežbanja. Čestice prašine, masnoće i tragovi šminke mogu blokirati znojne žlezde, izazvati začepljene pore i pojavu akni. Koža je posebno osetljiva nakon vežbanja i iziskuje pažljivu negu kako bi se izbegla iritacija. Uz pomoć kompaktne četkice za čišćenje lica LUNA play plus vaša koža će biti blistava ovog proleća, a fitnes rutina dobija novu dimenziju – koristite ovu četkicu samo 1 minut posle vežbanja da biste pokazali svoje najbolje lice! Ona će s vaše kože ukloniti sve nečistoće i učiniti da vam koža bude jedra i sveža.

Priuštite koži blagi piling od glave do pete
Povremeno može doći do zadebljanja površinskog sloja koža koja se na taj način štiti od spoljnih uticaja, a kada se na to doda znojenje do koga dolazi tokom vežbanja može se javiti začepljenje pora i umoran izgled kože. Koristite blagi piling lica jednom ili dvaput nedeljno, u zavisnosti od tipa vaše kože, kako biste osvežili kožu i obnovili glatku teksturu. Piling tela možete obaviti dvaput nedeljno, kako bi koža bila čista i glatka, a zatim nanesite hranljivu kremu.

FOREO saveti koje trkači treba da imaju na umu:

*Krema sa visokim zaštitnim faktorom i blago sredstvo za piling sastavni su deo nege
*Obucite se prikladno da se zaštitite od sunca
*Flašu vode uvek nosite sa sobom
*Podelite sa prijateljima na trkačkoj stazi najbolje savete za negu kože

Autor: Gloria.rs
Foto: Promo
Podelite sa prijateljima:
Tagovi