Jubilej najpoznatijeg brenda Crne Gore: 55 zlatnih godina "Plantaža"

Autor:

02.07.2018 12:49

Foto:

Foto:



Kompanija "Plantaže“ danas, nakon 55 godina neprekidnog savezništva sa posnom i kamenitom zemljom Ćemovskog polja, može da se pohvali najvećim vinogradom u Evropi sa 11 miliona čokota vinove loze, izvozom u 40 zemalja, brojnim nagradama, zavidnim prihodima i "Vrancem“, jednim od najboljih vina na svetu

Dugo smo u samom vrhu i među najboljima, ne samo u Crnoj Gori, nego i šire. Naš kapital se procenjuje na skoro 100 miliona evra, ulažemo u razvoj, u svoju viziju i u borbu na međunarodnom tržištu. „Plantaže“ su značajna štamparija evra u Crnoj Gori

Da bi od parčeta kamene pustinje nedaleko od Podgorice nastao najveći vinograd u Evropi sa 11 miliona čokota, osim ideje jednog čoveka, crnogorskog funkcionera Đoka Pajkovića, bila je neophodna upornost i istrajnost grupe ljudi okupljene oko novog projekta na Ćemovskom polju, angažman brojnih firmi iz cele bivše Jugoslavije i 55 godina posvećenosti. Ovo je početak priče o jednom od najpopularnijih vinskih brendova u regionu, koji je uspeo da osvoji i najzahtevnija svetska tržišta, pre svega zahvaljujući svom čuvenom „Vrancu“, i da u Ljubljani, Briselu, Londonu i mnogim drugim gradovima pobere brojne nagrade za kvalitet.

A za to je trebalo više od pola veka.

Danas su „Plantaže“ moderna vinarija sa 2.300 hektara pod vinogradima i savremenim podrumima za proizvodnju, među kojima je i impresivni podrum Šipčanik. On je dug više od 350 metara i ukopan 30 metara pod zemlju, sa idealnim prirodnim uslovima za dva miliona litara „Vranca“, „Krstača“, „Vranca Pro corde“, „Luče“, „Vladike“, „Crnogorske Malvazije“ i drugih vrhunskih vina.
Danas, nakon 55 godina, koliko je prošlo od podizanja prvih zasada vinove loze, može samo da se slavi. A razloga za slavlje ima i to mnogo mnogo.

Koliki je doprinos „Plantaža“ govori podatak da je ova kompanija za poslednjih deset godina ostvarila prihod veći od 350 miliona evra i profit od 30 miliona evra. U istom periodu izvoz je premašio 180 miliona evra, od čega je država, od prodaje vina u robnoj razmeni sa inostranstvom, ostvarila sufcit od 140 miliona evra.

– „Plantaže“ su danas svetski gigant. Posebno smo ponosni na činjenicu da smo preživeli sve društvene turbulencije i sistemske transformacije i da smo u poslednjih deset godina u razvojne projekte investirali više od 40 miliona evra – izjavila je na svečanoj akademiji održanoj na proslavi 55. godišnjice kompanije Verica Maraš, izvršna direktorka „Plantaža“, i naglasila da je ovo preduzeće jedinstven i najpoznatiji brend Crne Gore.

A da bez vizije nema uspeha, smatra i predsednik Crne Gore Milo Đukanović, koji je na svečanoj akademiji povodom proslave jubileja „Plantaža“, u vinskom podrumu Šipčanik, kazao da 55 godina postojanja predstavlja uspeh sam po sebi.

– „Plantaže“ nisu samo jedan od najvećih izvoznika, već kompanija koja uspostavlja nove standarde i koja se sve više povezuje s naukom i istraživanjima. One su, osim toga, tokom prethodnih 55 godina dale značajan doprinos razvoju vinske kulture – kazao je Đukanović i dodao:

- Čini mi se da je ovo prikladna prilika da se prisetimo misli Badera i Džona Loka da “svako razmišljanje treba započeti čulima”, odnosno da “ničega nema u razumu što prethodno nije bilo u čulima”. Upravo zaposleni u Plantažama imaju tu retku privilegiju, gotovo moć, da utiču na čula mnogih, a time i njihov način razmišljanja. A to je ne samo privilegija, nego i velika odgovornost. Još je veća odgovornost izgraditi i očuvati poverenje koje vam ukazuju kupci iz 40 zemalja sveta. To je najbolja ocena vašeg rada i uspeha – istakao je Đukanović. koji je, nakon odicijelnog dela proslave, zajedno sa brojnim zvanicama iz celog sveta uživao u bogatom muzičkom programu koji je predstavljao uvertiru za veliki muzički spektakl.

Iste večeri, u srcu vinograda na Ćemovskom polju, održan je koncert Gorana Bregovića za violinu i simfonijski orkestar. Na spektakularnoj bini iznad čokota, sa raznobojnim svetlosnim i efektima led ekrana, pred više od 3.500 posetilaca Bregović je predstavio svoj novi muzički projekat „Tri pisma iz Sarajeva“. Koncert je počeo „Jevrejskim pismom“ i nastupom mlade violinistkinje Bojane Jovanović, „Muslimansko pismo“ otvorio je violinista Zijed Zuari iz Tunisa, a „Hrišćansko pismo“ pratila je violinistkinja Mirjana Nešković, sve uz dirigentsku palicu maestralnog Ognjana Radivojevića.

Bregović je ovom prilikom izveo i svoje hitove „Bella ciao“, „Ederlezi“, „Mesečina“ i „Kalašnjikov“ koji su goste iz Kine, Indije, Švajcarske, SAD, Kanade i zemalja regiona, od kojih je najveći broj iz Srbije i BiH, podigli na noge.

Video sam to čudo neviđeno, taj vinograd Ćemovsko polje, savršen ambijent za muzički spektakl – kazao je Bregović koji je domaćinima poklonio umetničku sliku Ane Petrović, koja je tematski inspirisana vinogradima, a od njih je dobio vino koje je u Londonu uzelo prvu zlatnu medalju na Dekanteru.

Spoj najvećeg vinograda u Evropi i najvećeg kompozitora Evrope bio je veliki poslovni i umetnički pogodak, spektakularni događaj vredan pažnje u svetskim okvirima – kazao je Veselin Đurišić, direktor prodaje i marketinga „Plantaže“, zahvaljujući se Bregoviću i obećao nove poslovne poteze kojima će ova kompanija i dalje osvajati svet.

Proslavi, kao i zabavi nakon koncerta, prisustvovali su brojni prijatelji kompanije, uživajući uz vino, crnogorske specijalitete i hitove Aca Pejovića....