Emir Kusturica, reditelj koji ne ume da laže: Kada sam u nevolji snimam do iznemoglosti

Autor:

29.01.2017 16:03

Foto:

Foto:



Emir Kusturica, čiji će film "Na mlečnom putu“ otvoriti 45. Fest, kaže da je na setu on zastupnik publike, taj koji ne zna da laže i koji kada je u nevolji snima do iznemoglosti.

-Najznačajnija je moja snaga koja može da iznese film kao umetničko delo u žanru pomirenja filma zabave i filma filozofije - ističe reditelj u intervjuu Tanjugu.

Kusturica kaže da je "Na mlečnom putu" film o ratu i da to sugeriše "naturalistički rukopis“, te da se držao svog starog nastojanja da glavna karakteristika bude razlika između realnosti i realizma, odnosno magičnog realizma.

- Danas postoji tendencija da se uzme kamera i da se snimi film, a to je zapravo glupost koja nastaje iz odsustva informacije da je svako kadriranje, upotreba bilo kojeg objektiva, donekle akt moralnog tipa - ističe reditelj, dvostruki dobitnik Zlatne palme u Kanu.

Suze i smeh na premijeri filma “Na mliječnom putu”

On ističe da je "Na mlečnom putu" ljubavni, a ne ratni film.

- To je film o tome da dvoje unesrećenih ljudi, jedno u poteri, drugo u bežanju od stvarnosti, nalete jedno na drugo, u stvari uprkos izazovima koji postoje, uprkos mlađoj i, uslovno rečeno, lepšoj ženi, ta ljubav postane prava zato što te ljubavi, koje se na takav način dešavaju, one nemaju svoj protokol, one su kao grom iz vedra neba, čudo koje poveže dvoje ljudi - objasnio je režiser.

Kusturica kaže da mu je film "Na mlečnom putu"potvrdio da je živ, da su njegovi "impulsi živi kao što su bili pre 30 godina, da znanje, stečeno u filmu, nije pretvoreno u rutinu koja smeta i koja od filma pravi jednu zatvorenu tvorevinu koja ne može da komunicira“.

- Ja sam na setu zastupnik publike, ja sam taj koji ne zna da laže i koji kada je u nevolji snima do iznemoglosti, tražeći najbolje rešenje za neku scenu. Uopšte, režija je proces koji ne može da se standardizuje posebno kada se film tretira kao umetnost, a ono što je najznačajnije je moja iluzija, snaga, izdržljivost koja može da iznese film kao umetničko delo što je danas vrlo teško posebno u žanru koji ja radim, a to je žanr pomirenja filma zabave i filma filozofije - istakao je režiser.

U susret predstojećem Festu, kome će, kako je najavljeno, prisustvovati i italijanska glumica Monika Beluči, zvezda Kusturičinog filma, reditelj kaže da će sa velikim zadovoljstvom doći na festival koji je sedamdesetih godina 20. veka bio jedan od izvora spoznaje.

Anegdote velikih zvezda Kustendorfa: Džoni Dep umalo da se oženi Srpkinjom, Monika Beluči oduševljena roštiljem

- To je bilo vreme Tita kada se lako dobijalo sve ono što je trebalo da stvara zazubice Bugarskoj i Rumuniji koje su bile u sovjetskom lageru i mi smo vrlo lako dobijali najbolje filmove, a na sreću sedamdese godine su bile period kada je Holivud bio najbolji. Kada pogledamo činjenicu da je Lovac na jelene snimljen u Holivudu i kada pogledamo šta je ekvivalent tom filmu danas, onda stvarno možemo da se posramimo - kazao je Kusturica.

Komentari. (0)

Loading