Džina Dejvis se prisetila mladosti: Momci nisu hteli ni da me pogledaju

Autor:

06.02.2017 09:57

Foto:

Foto:



Film “Marjorie Prime” u kojem Džina Dejvis glumi jednu od glavnih ženskih uloga premijerno je prikazan na ovogodišnjem festivalu “Sundance” u januaru, upravo kad glumica navršava okruglih 60 godina, a gotovo neverovatno zvuči podatak da njenog oca tumači Džon Ham, zvezda “Momaka s Medisona”, koji je ravno 15 godina mlađi.

- Džon zaista igra mog oca! Uzbuđena sam što radim s njim i bila sam srećna kad je osvojio Emmy. On je sjajan glumac. Ali ta razlika u godinama je istinski zbunjujuća - rekla je glumica.

Žizel Bundšen: Tetovaža na ruci krije bolno sećanje

No, objašnjenje je jednostavno: u filmu koji ima neke elemente naučne fantastike glavna junakinja, ostarela violinistkinja Mardžori - glumi je Lois Smit - tuguje za prošlošću pa koristi usluge kompanije koja nudi holografske replike voljenih osoba da virtuelno oživi pokojnog muža u njegovim mlađim danima - i tako je moguće da je otac, Ham, mlađi od kćerke Džine.

A photo posted by @pop_cultured_ on Feb 5, 2017 at 8:53pm PST

Ali dramatične razlike u godinama nisu ništa neobično za Džinu Dejvis. Njen suprug, neurohirurg Reza Džarahi, mlađi je od nje 15 godina, a ona priznaje da joj se to kad su se upoznali na jednoj zabavi - njoj su bile 42, njemu 27 - činilo nepremostivim jazom.

- Reza je bio potpuno drugačiji od muškaraca s kojima sam ranije bila i odmah me privukao. Ali ozbiljna veza s njim mi je izgledala nemoguća. Sećam se da sam pomislila: “Ovaj momak je sladak, ali sumanuto mlad”. Da budem iskrena, ispočetka sam tome prišla isključivo neobavezno, gledala sam na to kao na malo zabave. Nisam baš razmišljala daleko u budućnost. Ali kako smo provodili sve više vremena zajedno, pokazalo se da razlika u godinama i nije toliko važna. Nije da sam morala da mu objašnjavam ko su Bitlsi. Nisam imala osećaj da pripadamo različitim generacijama, a sad to više uopšte ne primećujemo - objasnila je jednom Džina Dejvis koja je s Rezom Džarahijem u srećnom braku od 2001.

Film koji je zaludeo svet: Tri decenije “Prljavog plesa” (video)

Generalno, za ovu izuzetnu crvenokosu glumicu, koja se ističe i visinom od 183 cm i koeficijentom inteligencije od 140, vreme kao da teče drugačije nego svima ostalima i sve na red dolazi nešto kasnije nego što je uobičajeno. Nakon što se udala za Rezu majka je prvi put postala u zaista zreloj dobi od 46 godina, kad je 2002. rodila kćerku Alizu, a dve godine kasnije na svet su došla i dva sina blizanca, Kijan i Kais. A nekako paralelno sa ispunjenjem koje je doživela u privatnom životu ponovo joj je, nakon prilično dugog sušnog razdoblja u karijeri koja je gotovo zamrla, krenulo i profesionalno. Dobila je glavnu ulogu, predsednice Sjedinjenih Američkih Država, u TV seriji “Commander in Chief” i za nju osvojila Zlatni globus.

A photo posted by @pop_cultured_ on Feb 4, 2017 at 3:13am PST

- Dogodilo se sve što sam želela, samo dvadesetak godina kasnije nego što sam mislila - izjavila je.

U početku je izgledalo da se na njenom putu do filmske slave sve odvija više nego glatko i da neće biti zastoja. O glumi je Virdžinija Elizabet Dejvis, rođena u Voramu u Masačusetsu 21. januara 1956, sanjala odmalena, mučila ju je jedino visina - zbog koje je uvek štrčala u svakom razredu.

- Momci nisu hteli ni da me pogledaju. Prvi put me je jedan dečko pozvao na sastanak tek u trećem razredu srednje škole i tada sam pomislila - to je to, sad ću početi da izlazim. Ali više niko nije želeo da izađe sa mnom, ni taj dečko, ni bilo ko drugi - seća se Džina.

Zato je završnu godinu srednje škole provela u Švedskoj, u nadi da joj tamo visina neće biti prepreka.

- I upalilo je, izlazila sam s momcima - veselo je izjavila glumica, koja je tada naučila dobro da govori švedski, što je još jedna od njenih veština, uz to što svira orgulje i flautu, zna da šije i može da pomera svako uho posebno.

Po povratku u SAD visina se ipak pokazala kao prednost kad se nakon završetka studija glume u Bostonu preselila u Njujork i, čekajući prve glumačke ponude, radila kao konobarica, prodavačica ali i manekenka. Potpisala je ugovor s agencijom “Zoli” koja ju je angažovala kao modela za katalog veša “Victoria’s Secret”. I upravo u tom katalogu primetio ju je reditelj Sidni Polak, uvek u potrazi za novim, svežim licima, te je pozvao na audiciju za svoje ostvarenje “Tutsi” iz 1982, s Dastinom Hofmanom u glavnoj ulozi. Film je postao veliki hit, a Džina, koja se pred kamerom uglavnom šetala u minijaturnom rublju, dobila je sjajne kritike i vetar u leđa.

A photo posted by @pop_cultured_ on Feb 3, 2017 at 3:03pm PST

- To je bila prva uloga za koju sam išla na audiciju. Odmah potom poslali su me po manekenskom zadatku u Pariz, nisam ni sanjala da će me angažovati za film. A onda je stigao telegram. Kakav početak! Dastin Hofman, Sidni Polak i ja! Ljudi u mom rodnom mestu takođe nisu mogli da veruju, ali moja mama je mirno svima tumačila: “Pa ona je diplomirala glumu”, kao da je to sasvim normalno - kaže Dejvis.

Ohrabrena ranim uspehom, mlada glumica se preselila u Los Anđeles da bi bila bliže izvoru uloga, a zbog toga se i rastala od prvog muža, s kojim je u braku bila jedva godinu dana. Ričard Emolo nije hteo da ostavi ugostiteljski posao na Menhetnu, gde i danas vodi restoran “Marcony”, dok je Džina budućnost videla u Holivudu.
Glumački angažmani su dolazili kao na traci: u TV serijama poput “Buffalo Billa” i u komedijama kao što su “Fletch”, u kom joj je partner bio Čevi Čejs, i “Slučajni turisti” Lorensa Kasdana, za koje je zaradila Oskara za najbolju žensku sporednu ulogu. Ali vrhunac je dosegla sa ostvarenjem “Telma i Luiz”, nekom vrstom feminističke sage o odbeglima od zakona koje u verziji reditelja Ridlija Skota tumače ona i Suzan Sarandon.

A photo posted by Olya Banar (@hairbyolya) on Jan 31, 2017 at 7:35pm PST

Obe glumice su bile nominovane za Oskara, i premda ga nijedna nije dobila, film u kojem Džina kao potlačena domaćica Telma otkriva radosti seksa u krevetu s Bredom Pitom i čar nesputane slobode koji vodi do ultimativnog čina oslobađanja - junakinje će radije sleteti u smrt u Veliki kanjon nego se predati vlastima - odmah je stekao kultni status.

- Posle toga žene su mi prilazile i hvatale me za revere da mi ispričaju svoju priču. Tek tada sam shvatila kako malo prilika im dajemo da tako nešto dožive u nekom filmu. Da mogu tako strastveno da se poistovete s likovima i osećaju da upravljaju vlastitom sudbinom - rekla je Dejvis, koja je tada počela da razmišlja o statusu žena u filmu, čemu će se kasnije i ozbiljnije posvetiti.

Komentari. (0)

Loading