Dastin Hofman: Ništa ne privlači pažnju gledalaca kao tuđi životi

Autor:

03.01.2017 16:55

Foto:

Foto:



Seks, prelepe žene, ljubav, strast, bogati kostimi, umetnost, snaga, moć, porodica, bankarstvo, novac, kapitalizam, zavera, misterija, korupcija, religija, arhitektura, jednom rečju - Firenca.

- To su moje asocijacije na najuticajniju familiju renesansne Italije, čuvene Medičije, čije su vizije promenile svet, ne od danas za sutra, već stotinama godina unapred - kaže ekskluzivno za "Večernje novosti" proslavljeni holivudski glumac Dastin Hofman (79), koji je u najnovijoj istorijskoj drami sa elementima trilera "Medičiji: Gospodari Firence", dočarao lik oca čuvene porodice, Đovanija Medičija, i doprineo tome da ova visokobudžetna serija TV RAI u koprodukciji Italije i Velike Britanije rejtingom od čak 8 miliona gledalaca potuče ove jeseni i fudbalsku utakmicu Juventusa u Ligi šampiona!

Povratak na mali ekran, posle pauze od pet godina, dvostruki oskarovac doživeo je kao osveženje i nov glumački izazov, ocenivši pozitivno jačanje TV u odnosu na bioskopske hitove.

- Nekada su veliki filmski studiji služili za snimanje blokbastera. Kinematografskih ostvarenja kojima su ispisane stranice zlatnog doba Holivuda. Danas, međutim, sve je manje filmova koji bi se kvalitetom mogli uvrstiti u tu knjigu, a i publika se promenila. Gledaoci traže ono što nudi televizija. Dinamiku koja traje. Uzbudljivu priču koja se prati. Mnogo je tema koje se mogu kvalitetno obraditi kroz format serijala, a naši "Mediči" najbolje svedoče u prilog tome - ističe Hofman, kome ovo nije prvo TV iskustvo.

Godine 2011. oprobao se u drami produkcijske kuće HBO "Sreća", gde je uz Nika Noltija glumio strastvenog kockara koji po izlasku iz zatvora počinje da se kladi na konje. Saga o italijanskoj renesansnoj porodici, kaže, ipak je pred njega stavila sasvim nov izazov.

- Serija je zahtevala mnogo pripreme i istraživanja. Ovo nije prvi projekat o Medičijevima, ali je najverodostojniji. To je i stav kritike koji nam mnogo znači. Firencu Medičijevih predstavili smo kao kolevku moderne Evrope, što ona i jeste. Akcenat smo stavili na činjenice, složene porodične odnose i uticaj koji su oni imali u kreiranju sveta kakav danas poznajemo. Izbegli smo sve stereotipe koje smo videli u "Da Vinčijevim demonima" i sličnim serijama - ističe Hofman, dodajući da je baš to i kumovalo dobroj reakciji publike.

Italija, ali i svet, smatra on, zasitili su se megalomanskih spektakla čiji domet jenjava posle nekoliko epizoda.

- Ono što "Mediči: Gospodari Firence" nude jeste ozbiljna priča bogate dokumentarne građe. I što je najvažnije, akcenat je na ljudima. A ništa ne privlači pažnju gledalaca kao što su to tuđi životi. Još ako je reč o ljudima sa tako zanimljivom biografijom poput porodice koja je osnovala kapitalizam, podarila svetu najlepša umetnička dela, ali i tri pape. To je garancija uspeha - tvrdi Hofman, dodajući da mu je najveći izazov bio da predstavi Đovanija objektivno.

- On je sve što ja ne doživljavam kao očinsku figuru i protiv čega sam se uvek borio. U izgradnji njegovog lika, donekle sam se služio karakterom mog oca. Đovani je bio genijalan čovek. Mentalno izuzetno snažan. Možda i prejak za svoju okolinu i najbliže, ali njegova snaga stvorila je mit o Medičijevima, pa mu se u tom svetlu, ipak, sve mora oprostiti. Njegova vizija moćne Firence nije bila plan za jedan dan, već ingeniozna ideja čiji će se dometi videti tek kroz hiljadu godina. I sve je bilo podređeno njegovom ostvarenju - otkriva glumac, očaran likom Đovanija Medičija.

Emocije, prema njemu, nisu imale važno mesto u tom svetu, a interes i prosperitet bili su glavni pokretači Medičijevih.

- Moja uloga u seriji mogla bi se nazvati epizodnom, jer Đovani umire na polovini prvog ciklusa. Ipak, ono što je on do tada uradio temelj je svih daljih poteza moćne dinastije. Opsesivnom kontrolom svakog dela života njegovih sinova, ali i svih ostalih članova porodice stvorio je armiju poslušnika bez prava na izbor. Uvek citiram poznatog libanskog pesnika Kalila Gibrana: "Živite za decu, a ne kroz decu". Smatram da je to pravi način vaspitanja dece. Treba ih pustiti da žive svoj život. Đovani to nikad nije mogao. Podredio je njihove sudbine ostvarenju svojih planova - otkriva Hofman, naglasivši da se to najbolje vidi u odluci da za vlast nezainteresovani Kozimo bude njegov naslednik, iako je njegov drugi sin Lorenco sanjao o toj dužnosti.

- Znate, slično sam i sam doživeo na početku karijere. Moj otac imao je viziju toga šta bi trebalo da postanem. Očekivano, naša stanovišta u potpunosti su se razlikovala. Želeo sam da se bavim glumom, i to sam i učinio. Istina, roditelji su me se odrekli na nekoliko godina, ali kada su videli da radim častan posao, shvatili su da u glumi nema ničeg lošeg. Još se sećam kada su me prvi put posetili u Njujorku. Stan sam delio sa Džinom Hekmanom i Robertom Duvalom. Tada niko od nas nije ni sanjao šta ćemo sve postići - priseća se početka karijere holivudska legenda, napominjući da baš u tome leži razlika između njega i Kozima.

- On nije imao snage da se odupre ocu. Zbog Đovanijeve opsesije vlašću, žrtvovao je snove i ljubav svog života. Ja sam se izborio i podario svetu najbolje što sam u ovoj branši mogao. On, koji je istinski ljubitelj umetnosti, odbacio je svoj dar, i pretvorio se u bezočnog tiranina. Ako vas nekada neko bude pitao, slobodno možete reći da je baš to cena slobode - zaključuje Hofman.

Serija "Medičiji, gospodari Firence" uskoro će se naći na domaćoj televiziji.

Komentari. (0)

Loading