Aleksandra Janković: Kratki izlet u modu

Autor:

28.06.2018 15:00

Foto:

Foto:



Pošto je u pozorištu osetio magnetizam njene harizme, kreator Boško Jakovljević pozvao je beogradsku glumicu da učestvuje u njegovoj kampanji za performans ‘Hypehunters’, a rezultat njihove saradnje je spot koji sve ostavlja bez daha

Aleksandra Janković (47), glumica sa izbrušenim stavom, obeležila je pozorišnu sezonu na izmaku sa dve značajne uloge, u predstavama “Sudnji dan” (JDP) i “Režim ljubavi” (Atelje 212). A onda je odlučila da malo ustalasa i modnu scenu. Pojavila se u spotu za reviju, bolje reći modni performans “Hypehunters” koji je organizovao Boško Jakovljević. Njegova ideja bila je da se te večeri u beogradskoj “Promenadi” oda počast lovcima na dobar ukus. Svirala je grupa Gift, na repertoaru su bili Dejvid Bouvi i Cure, za muzičku nadgradnju bili su zadužen di-džejovi Pepe i Nadežda Dimitrijević, a potom se zavrteo spot u kome Aleksandra sa dva mlada manekena i jednom devojkom okreće publici mozak.

Premijera predstave “Režim ljubavi” u Ateljeu 212: Miloš Timotijević u vrtlogu ljubavi i strasti

- Retko prihvatam ovakve stvari jer mi je to malo dosadnjikavo. Ali Boška ne odbijam nikada jer na kraju dana budem zadovoljna, u svakom smislu. Famozno je raditi s njim, kad je on u pitanju ništa mi nije teško, pošto je inspirativan i podsticajan, tačan. Osmisli sve u sekundi, do perfekcije. Ne moram ni o čemu da mislim, osim da radim svoj posao. To se retko događa u bilo kojoj profesiji.

INSPIRACIJA NA BICIKLU

Boško je ovaj spot osmislio gledajući predstavu “Režim ljubavi” u kojoj se preispituju svi mogući seksualni odnosi među ljudima: bračni, muško-muški, žensko-ženski, poliamorija, celibat, buržoaski brak.

- “Otkinuo” je na predstavu, vrištao je od smeha, uživao je u svemu. Sutradan me pozvao dok je vozio bicikl i rekao: “Bilo bi dobro da napravimo spot pred moju reviju. Pristala sam. Sama sebi se sviđam u njegovim stvarima, volim kad me on ‘namontira’”.

Tako su krenuli u lovce na dobar ukus. Pored Aleksandre, tu se našla još dva mlada momka i jedna devojka.

- Mladi su bili referenca na moju moć u spotu, da pokažemo da se još može dobro nositi sa životom, da može da pršti. Kada smo dobili upute, klincima sam rekla: “Radite šta hoćete. Ne moramo da se bojimo lošeg ukusa, a ni preterivanja”. Tokom snimanja, u nekom trenutku, među nama su krenule emocije u nekom drugom pravcu. A reditelj je vikao: “Pusti, samo pusti”. E, to je njegov kvalitet, ne mora sve da bude u zadatim okvirima. Tako je spot dobio neki dodatni život. Sviđa mi se što se na meni delimično vidi životni umor, što ima i malo, ali baš malčice predaje godinama. Ali kada treba da se stisnu zubi, povuku uzde, onda ojačam. I tada kreće sve da se dešava.

Premijera duodrame “Sudnji dan” u Jugoslovenskom dramskom pozorištu

I na temu “lovaca na dobar ukus” Aleksandra ima zanimljivo razmišljanje.

- Majke mi mile, ja kao da nisam imala prošlost, sve sam zaboravila. Znam da sam imala inspiracije, ali nekako sam zaglupela na tu temu. Ne znam da kažem šta je ukus, ali umem da ga prepoznam u govoru, u odeći, u razmišljanju, u nameštaju, u slikama. Za pojedinim ljudima koje sretnem na ulici se i okrenem. Retko se dešava, ali nekad i potrčim za njima da im kažem kako fenomenalno izgledaju. Čini mi se da se danas muškarci bolje oblače nego žene. Ne govorim striktno o onom što vidim na ulici, ali kada me neko oduševi što se toga tiče, to su uglavnom muškarci. Kada bih sada pravila foto-robot dobro odevene osobe, to su uglavnom gej tipovi od 25 do 35 godina. Hrabri su, odvažni u svojoj nameri, oblače ono što osećaju, a ne ono što se očekuje ili što je neki trend.

Maja Gašić

Autor