Nedelju mode u Parizu obeležio glamur iz dnevne sobe! (foto)

Digitalno i uživo, sa i bez publike, održana je Nedelja mode u Parizu, a većina dizajnera u novim kolekcijama za proleće i leto 2021. predstavila je komfornu odeću koja podseća na onu koju nosimo po kući!

Na poslednjoj u nizu velikih Nedelja mode na kojima su prikazane kolekcije za proleće i leto 2021, koja je održana od 28. septembra do 6. oktobra u Parizu, obistinilo se ono što su modni stručnjaci predviđali pre nekoliko meseci kad je počela pandemija virusa korona: procvat kućne odeće.

Ogrtači, pidžame, sobne papuče, bademantili i peškiri na glavi dominirali su pistama, dok su se ispred sala za prikazivanje gurali ljubitelji mode, svi sa maskama na licu, željno iščekujući da vide šta su za narednu ready-to-wear sezonu pripremile neke od najpoznatijih dizajnerskih kuća na svetu. Iako su neke izostale – Gucci, Saint Laurent, Off-White, Céline, Alexander McQueen – nakon predstavljenih 88 kolekcija to se nije osetilo.


Kreativna direktorka Diora Marija Gracija Kjuri, čijom revijom je otvorena Nedelja mode, povela je publiku na jedno orijentalno putovanje u parku Tiljerije. Na njemu su viđeni turbani, sandale gladijatorke, široki kaputi i ogrtači u istočnjačkom stilu, kimona, šalvare i tunike – odevni predmeti u kojima je prijatno boraviti kod kuće. Kolekcija je mnoge podsetila na ono što je Parižanima davnih godina predstavio prvi moderni kreator, Francuz Pol Poare, pre nego je to učinio osnivač kuće za koju dizajnerka radi, otac visoke mode Kristijan Dior. Ipak, Kjurijeva je na kraju u svom radu uspela da pomiri dvojicu slavnih majstora i vraćajući se korenima stvorila i strukiranu odeću u zemljanim tonovima.

Odeća po kući.

Bademantili umesto kaputa, krznene papuče za po kući i pidžama-kombinezon, tako bi ukratko mogla da se opiše nova kolekcija kuće Balenciaga. Tu je i klač torba koja oponaša pakovanje praška za veš, ništa neobično za dizajnera Demnu Gvasaliju koji je svojevremeno napravio štikle u obliku upaljača.

A garderobu udobniju nego što smo kod njega navikli predstavio je Olivije Rusten, dizajner brenda Balmain. Inspirisan osamdesetim godinama, kreator se poigravao neonskim bojama, istakao naramenice na sakoima i zvonastim farmerkama skinuo visok struk, sve kako bi dočarao svoju viziju moderne poslovne ženu.

To je uradila i modna kuća Chloé, samo što je, za razliku od Balmaina, odeća koju je stvorila kreativna direktorka Nataša Remzi-Levi približnija devojkama koje viđate svakog dana na ulici, gde je i prikazana revija. Ubeđena da je moda sredstvo, a ne cilj, dizajnerka je napravila udobne modele u kojima se žena oseća slobodno. Tu su lepršave midi suknje, široke pantalone, besprekorno skrojeni sakoi, muške košulje – stvari u kojima možete biti od jutra do mraka.

Jedna od najiščekivanijih bila je revija kuće Givenchy, zato što je na njoj kao kreativni direktor debitovao Metju Vilijams, smenivši na toj poziciji Kler Vejt Keler. Kada je na instagram nalogu brenda pre same revije podelio sliku kape s rogovima koju je kao debitant 1997. godine napravio Aleksander Makvin za Givenchy i na pisti je nosila Naomi Kembel, bilo je jasno u kom pravcu razmišlja novi dizajner.

Naglasak je stavio na materijale koji deluju pohabano ili su ultra haj-tek, ali i na katance, kojih je bilo u izobilju: na cipelama, torbama, dodacima, odeći. Katanci su, prema njegovom priznanju, inspirisani starom pariskom tradicijom da ih turisti ostavljaju na mostovima u znak sećanja na put, dok ključeve bacaju u Senu. Iako se oslanjala na prethodnike, Metjuova nova kolekcija izuzetno je moderna, a mnogi su primetili da će se sigurno dopasti svim sestrama iz klana Kardašijan-Džener.

I nove kreacije kuće Nina Ricci inspirisane su osamdesetim godinama, ali i prirodom, što je najočiglednije u cvetnim dezenima haljina i na minđušama od pravog cveća. Cveće je nadahnulo i kreativnog direktora kuće Kenzo, tačnije pčele, kod koga je nekoliko manekenki na pisti nosilo mrežastu zaštitu karakterističnu za pčelare, a na reviji je gostima poklanjan med.

Korona im ne može ništa: Nedelja mode u Milanu slavi život, boje, sunce i ljubav! (foto) 

poput glumica Ne postoji ništa lepše od slobode tela – bila je ideja vodilja Gabrijel Koko Šanel kada je ženama skinula korset i obukla ih u muške košulje i bluze, kompletiće od tvida i spavaćica-haljine, a njenim principima vodila se i Viržini Vijar, koja je postavljena na čelo kuće Chanel nakon smrti Karla Lagerfelda 19. februara 2019. Revija je tradicionalno održana u Gran paleu, ali umesto Karlovih raskošnih scenografija, grandiozan je bio samo znak brenda, koji je asocirao na čuveni natpis “Hollywood” smešten u Santa Moniki. Inspiraciju za novu kolekciju dizajnerka je pronašla u filmovima, odnosno životima glumica, od kojih je neke oblačila sama Koko: Romi Šnajder, Ane Karine, Žane Moro i drugih.

Milanska nedelja mode: Revija Dolce&Gabbana u znaku Monike Beluči (foto/video) 

Od značajnijih imena izlagali su i Miu Miu, Paco Rabanne, Isabel Marant, Loewe, Maison Margiela, a Nedelja mode u Parizu tradicionalno je zatvorena revijom kuće Louis Vuitton, odnosno prikazom kolekcije Nikole Geskijea za narednu sezonu.

Njujorška nedelja mode: Na Menhetnu je već proleće (foto) 

Autor: Jelena Milinčić
Foto: guliver getty
Podelite sa prijateljima:
Tagovi