Zdravi, fit i srećni: Nauka ima nove dokaze da vežbanje utiče na dobro raspoloženje


Ljudi koji vežbaju imaju ređe simptome mentalnih poremećaja, pokazalo je američko istraživanje.

Vežbe za moždane vijuge: 5 načina da se mozak održi u formi

To je tako čak i kad se pod vežbanjem podrazumevaju kućni poslovi.

Naučni tim proučio je podatke prikupljene od više od 1,2 miliona odraslih Amerikanaca. Učesnici istraživanja odgovarali su na pitanja koliko su puta u prethodnom mesecu vežbali uz fizičke poslove u kući i kako bi opisali svoje mentalno zdravlje i raspoloženje u korelaciji sa stresom, depresijom i drugim emocionalnim problemima.

Vežbanje je najbolji lek za nesanicu

Ljudi su se požalili prosečno na 3,4 dana mesečno s lošim raspoloženjem, prema rezultatima objavljenim u časopisu Lancet Psychiatry. U poređenju s ljudima koji nikad nisu vežbali oni koji su bili ponekad fizički aktivni imali su 1,5 odsto dana mesečno manje s lošim raspoloženjem.

Rezultat je bio čak i veći kod osoba koje pate od depresije. U toj grupi oni koji su vežbali imali su 3,8 dana manje s lošim rasploženjem u odnosu na one koji nikad nisu vežbali.

Ljudi koji vežbaju boljeg su mentalnog zdravlja od onih koji ne vežbaju, posebno oni koji vežbaju tri do pet puta nedeljno oko 45 minuta – rekao je vođa istraživanja, psihijatar Adam Čekroud.

Četiri minuta ovog treninga dovoljno je da sagorite masne naslage (video)

Ta studija potvrđuje da vežbanje ima veliku zdravstvenu korist, bez obzira na vaše životno doba, rasu, pol, prihod ili fizičko zdravlje – kazao je on i dodao:

I minimalno vežbanje pomaže – samo 30 minuta, kao i svaka vrsta aktivnosti uključujući hodanje povezani su s pozitivnim uticajem na mentalno zdravlje.

Najpozitivniji rezultat imali su timski sportovi i vožnja biciklom koji su smanjili za 22 odsto dane s lošim raspoloženjem u poređenju s nevežbanjem, a slede aerobne vežbe i teretana koje su bile povezane s padom od 21 odsto. Vežbanje joge ili tai čija bilo je povezano s 23-odstotnim smanjenjem “loših dana” u odnosu na nevežbanje.

Bez skupih treninga i odlaska u teretanu: Vežba za sagorevanje kalorija po preporuci Kim Kardašijan

Čak je i obavljanje kućnih poslova bilo povezano s 9,7 odsto smanjenja “loših dana” u odnosu na nevežbanje.

Stručnjaci upozoravaju da je, posmatrajući rezultat na mentalno zdravlje, moguće vežbati previše. Odrasle osobe koje vežbaju ‘u komadu’ više od 90 minuta postižu slabije rezultate u smanjivanju “loših dana” u odnosu na one koji ‘u komadu’ vežbaju 30 do 60 minuta. Osobe koje su vežbale više od tri sata u kontinuitetu imale su više dana s lošim raspoloženjem od onih koji uopšte nisu vežbali.

Jednostavne i lagane vežbe u borbi protiv stresa

Cilj studije nije bio utvrditi da li utiče vežbanje i koliko na raspoloženje pa stručnjaci upozoravaju da je moguće da srećniji ljudi češće vežbaju od onih koji pate od stresa i poremećaja raspoloženja – rekao je Geri Kluni iz kraljevske bolnice u Glazgovu.

Autor: Gloria.rs
Izvor: Agencije
Foto: Guliver/ Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi