Top 5 namirnica za dečji imunitet i ideje kako da ih uvrstite u jelovnik


Kako bismo decu zaštitili od infekcija ne možemo ih držati pod staklenim zvonom, ali im možemo ojačati imunitet. “Važno je znati da su creva najveći organ imunog sistema čoveka, jer se u njihovom zidu nalazi preko 70% ukupnog broja imunih ćelija organizma”, kaže mr ph spec. Jelena Šteković. Zbog toga je crevna mikrobiota, koju čine milijarde korisnih (probiotskih) bakterija prirodno nastanjenih u crevima, veoma važna za imunitet deteta.

Koje namirnice utiču pozitivno na dobre bakterije u dečjim crevima, a istovremeno su bogate vitaminima i mineralima koji jačaju imunitet?

Ovsene pahuljice

Kako pomažu imunitetu: Bogate su vlaknima, a takve namirnice jačaju crevnu floru. Osim toga, ovas sadrži beta glukan, komponentu koja aktivira odbrambene ćelije organizma.
Ideja za serviranje: Tokom zime, vaši mališani će obožavati toplu ovsenu kašu sa sosom od jabuka (skuvajte jabuke i ispasirajte ih štapnim mikserom), kojoj možete dodati i malo meda. Tokom leta, za doručak će im prijati ovsene pahuljice odstojale u jogurtu tokom noći, sa sezonskim voćem. A kad smo već kod jogurta…

Jogurt

Kako pomaže imunitetu: Zahvaljujući probioticima koji jačaju mikrobiotu. Pripazite samo da koristite običan, a ne zaslađen jogurt, jer šećer na imunitet deluje negativno!
Ideja za serviranje: Ako vaši mališani vole slatke ukuse, dodajte u jogurt ispasirano voće, čime ćete ga dodatno obogatiti vlaknima i vitaminima. Tokom leta od jogurta i ispasiranog voća u kalupima napravite sladoled na štapiću.

Brokoli

Kako pomaže imunitetu: Nije tajna da je ovo povrće prava supernamirnica. Uz vlakna, čiji smo značaj već naglasili, sadrži vitamine C, A i E i mnogobrojne antioksidanse.
Ideja za serviranje: Vaše dete baš i nije ljubitelj brokolija? Da li ste probali da mu ga ponudite sirovog, usitnjenog na manje cvetiće, uz umak od jogurta?

Spanać

Kako pomaže imunitetu: Zeleni listići koji su Popaju donosili snagu prepuni su nutrijenta koji jačaju imuni sistem. Tu su vitamini A, E, C i K, zatim, folati, mangan, cink, selen i gvožđe.
Ideja za serviranje: Ako vaš mališan uporno odbija tradicionalno pripremljen spanać sa mlekom, “zamaskirajte” ovo lisnato povrće u piti sa sirom ili u proji, a probajte i da ga dodate u voćni smuti.

Batat

Kako pomaže imunitetu: Za razliku od običnog, slatki krompir (što je još jedan naziv za batat) bogat je beta-karotenom koji podstiče imunitet. Takođe je i dobar izvor vitamina C.
Ideje za serviranje: Slatki ukus ovog krtolastog povrća garancija je da će ga klinci obožavati. Možete ga ispeći u rerni na uobičajen način ili umotanog, pojedinačno, u alu-foliji, te od pečenog batata kao osnove (umesto hleba) praviti sendviče. Ili zgnječeni kuvani batat pomešajte sa jajima i ispecite zdrave palačinke.

Uz zdravu ishranu, veliku pomoć u održavanju prirodnog balansa crevne mikroflore, pružiće nam i sinbiotici (ProbioKid immuno) – preparati koji predstavljaju kombinaciju probiotskih bakterija i prebiotika.

Kontinuiranom primenom ProbioKid immuno dokazano se smanjuje učestalost respiratornih infekcija, učestalost upotrebe antibiotika, pojave povišene telesne temperature, kašlja, rinoreje (sekrecije iz nosa), a samim tim i broj dana odsustva dece iz kolektiva (i roditelja sa posla).

ProbioKid Immuno se koristi jednom dnevno, tako što se sadržaj kesice rastvori u soku, vodi, čaju ili nekom drugom napitku po želji. Za postizanje optimalnog efekta preporučuje se kontinuirana upotreba tokom perioda od nekoliko uzastopnih meseci.

Autor: Gloria.rs
Foto: Guliver/ Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi