Saveznici u borbi protiv prehlade: Četiri začina za super imunitet


Većina u ovom periodu razmišlja kako da doskoči prehladama karakterističnim za smenu godišnjih doba i hladnije vreme, ali pritom zaboravlja na činjenjicu da se nikad ne razboljevamo jer nas je napao virus, već zato što je naš organizam slab da se od njega odbrani. Neke od najjačih saveznika u borbi protiv prehlada sigurno već sad imate u kući . Dovoljno je da potražite po kutiji sa začinima, otvorite frižider ili odete u špajz.

Beli luk

Ovaj začin ne samo da rasteruje vampire već i sve moguće bakterije. Iz tog razloga ga zovu prirodnim antibiotikom, a najbolja je preventiva za grip i prehladu. Efikasno ubija viruse i gljivične infekcije, snižava krvni pritisak i nivo holesterola u krvi. Sadrži selen pa, verovali ili ne, čak smiruje i popravlja raspoloženje. Odličan je antioksidans, riznica je vitamina i minerala, a iako ga mnogi ne konzumiraju zbog jakog mirisa, trebalo bi ga uvrstiti u svakodnevnu ishranu. Kome baš smeta, neka proba da ga sitno isecka i uzima sa medom.

Đumbir


Koristi se već hiljadama godina kao lek, začin, hrana i sredstvo za ulepšavanje. Poreklom iz Kine, uzgaja se u mnogim zemljama, a ključna je namirnica u ajurvedskoj medicini. Bogat je vitaminom B, kalijumom, manganom, bakrom i magnezijumom, a njegov glavni sastojak, gingerol, poboljšava rad creva. Kod nas se može kupiti u obliku sirupa, praha ili svež, a konzumira se na više načina. Može se rezati i grickati sirov, kandirati ili piti kao čaj. Pomaže kod mučninei problema sa varenjem, a ubrzava metabolizam, sagorevanje masti i mršavljenje i odličan je za detoksikaciju, posebno kod pušača.

Kurkuma


Omiljeni azijski začin u poslednje vreme sve više se koristi kod nas. On povoljno deluje na rad mozga i srca, a najnovije naučne studije dokazuju njegovu snažnu antikancerogenu aktivnost. Takođe, ima izuzetno antioksidantno, protivupalno, antivirusno i antibakterijsko dejstvo. Može se koristiti kao dodatak salatama, u pripremi jela od mesa i povrća, ili se jednostavno spremati kao napitak. Glavni sastojak ovog začina, kurkumin, u Indiji se naziva “sveti prah”, jer ima čudesan učinak na celokupan organizam. On je taj koji kurkumi i kariju daje jarku žutu boju, a ljudima pomaže u prevenciji mnogih bolesti, poput dijabetesa, povišenog holesterola, raka debelog creva, depresije.

Peršun


Nema visoku kaloričnu vrednost, ali je izuzetno bogat mineralima i vitaminima, što ga svrstava u red visokokvalitetnih i lekovitih namirnica. Posle šipka i borovnice, peršunov list sadrži najviše vitamina C, više i od limuna – čak 170 miligrama u 100 grama ovog voća. Tu su i vitamin A i oni iz B grupe, među kojima je i izuzetno redak B 12, važan za stvaranje crvenih krvnih zrnaca. Što se tiče minerala, najviše ima gvožđa, kalcijuma, mangana, magnezijuma i bakra. Peršun je snažan diuretik, podstiče izbacivanje tečnosti iz organizma, reguliše krvni pritisak, smiruje nervni sistem. U narodu se ova biljka koristila čak i za lečenje slabovidosti, kao i za ublažavanje problema sa bešikom i mokraćnim kanalima. Najbolje ju je jesti svežu – grickajte je uvek, a posebno onda kad poželite da očistite organizam od toksina.

Autor: Gloria magazin
Foto: Guliver/Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi