Slatko, zdravo i brzo: Jedite dinje i lubenice i oslabite 7 kg za samo 10 dana!


Volite slatko, a želite brzo da se rešite suvišnih kilograma? Probajte dijetu sa najpopularnijim sezonskim voćem – dinjama i lubenicama! Za samo deset dana uspećete da istopite salo, očistite organizam od štetnih materija i dovedete svoju figuru do savršenstva!

Savršena dijeta za leto

Osim što sadrži visok procenat vode (90 %), zbog čega je odličan diuretik, dinja ima i veoma malu količinu šećera (otprilike 10 %). Sto grama dinje ima ima svega 29 kalorija, što je čini savršenom namirnicom za sve osobe koje žele da se zdravo hrane i smršaju. Takođe, bogata je vitaminima A, C i B kompleksa, vlaknima koji odlično suzbijaju glad, a sadrži i dosta kalijuma koji pomaže organizmu da se oslobodi viška natrijuma i tako snizi povišen krvni pritisak. Od ostalih minerala u dinji se nalaze kalcijum, magnezijum i fosfor.

Lubenica, kao i dinja, sadrži visok procenat vode (92 %), ali neznatno više šećera. Zahvaljujući slatkom ukusu, a niskoj kalorijskoj vrednosti (100 g ovog voća ima svega 30 kalorija) predstavlja savršenu zamenu za slatkiše, zbog čega se često koristi u dijetalnim režimima ishrane. Bogata je vitaminima C, A, B1 i B6, kao i kalijumom i magnezijumom. Takođe, lubenica sadrži likopen, jedan od najjačih antioksidanata koji joj daje crvenu boju i osvežavajući ukus.

Zdravi i vitki

Osim što su se pokazale kao odlično sredstvo za borbu protiv suvišnih kilograma, ove voćke blagotvorno deluju i na naše zdravlje.

Dinja:


* zahvaljujući bogatstvu vitamina A i C, koji imaju antioksidantno dejstvo, dinja štiti naš organizam od kardiovaskularnih bolesti i usporava starenje
* zahvaljujući velikoj količini kalijuma snižava krvni pritisak
* biljna vlakna olakšavaju probavu i smanjuju nadimanje u stomaku
* obloge od soka ili od narendanog mesa dinje otklanjaju bol

Lubenica:

* dokazano je da likopen štiti od raka prostate, dojke, sluznice materice i pluća
* obloge sa sokom ili od kore lubenice povoljno deluju protiv opekotina i nekih kožnih bolesti
* poboljšava PH vrednost krvi, a krvne sudove čisti od masnih naslaga
* podstiče rad bubrega, pomaže izbacivanje štetnih materija iz organizma i time sprečava pojavu urinarnih infekcija

Dijeta sa dinjom i lubenicom

Jelovnik se sastoji od tri glavna obroka i dve užine (posle doručka i ručka), koje su ivek iste. Takođe, neophodno je da se svakog dana unosi najmanje 2 l vode. Dozvoljeni su i sveži voćni sokovi bez dodatog šećera.

Užina (posle doručka i ručka): kriška hladne dinje ili lubenice

1. dan
Doručak: šoljica zelenog čaja, kriška crnog hleba, pola viršle, kriška lubenice ili dinje
Ručak: supa od povrća, 60 g pečene piletine, pečen krompir, zelena salata sa kašičicom maslinovog ulja
Večera: ½ kobasice, kriška crnog hleba, salata po izboru sa kašičicom maslinovog ulja

2. dan
Doručak: čaj sa mlekom, kriška crnog hleba, 30 g pilećih prsa, kriška dinje ili lubenice
Ručak: bistra supa, 80 g pečene ribe, pečen krompir, salata od paradajza začinjena kašičicom maslinovog ulja
Večera: čorba (60 g pilećeg mesa, povrće po želji), kriška crnog hleba

3. dan
Doručak: šoljica zelenog čaja, kriška crnog hleba, kašičica paštete, kriška dinje ili lubenice
Ručak: goveđa supa sa jajetom, testenina sa 30 g mesa, zelena salata začinjena kašičicom maslinovog ulja
Večera: 60 g mlevenog mesa sa povrćem, pirinač, šargarepa, grašak

4. dan
Doručak: čaj sa mlekom, kriška crnog hleba, kašičica putera, kašičica meda, kriška dinje ili lubenice
Ručak: čorba od spanaća, rižoto sa 60 g mesa, grašak, šargarepa, zelena salata začinjena kašičicom maslinovog ulja
Večera: salata od mesa (govedina 60 g, kuvan krompir i karfiol, začinjeno kašičicom maslinovog ulja)

5. dan
Doručak: šoljica zelenog čaja, kriška crnog hleba, pola viršle, senf, kriška dinje ili lubenice
Ručak: 30 g pečene piletine, barena boranija, kriška crnog hleba
Večera: gulaš od krompira (50 g govedine), krompir, zelena salata sa kašičicom maslinovog ulja

6. dan
Doručak: čaj sa mlekom, kriška crnog hleba, 40 g posne šunke, kriška dinje ili lubenice
Ručak: goveđa supa, 60 g dinstane juneće šnicle, prilog od povrća, salata po izboru začinjena kašičicom maslinovog ulja, kriška crnog hleba
Večera: salata od mesa i povrća (60 g barene piletine ili junetine) i povrće po želji

7. dan
Doručak: malomasni jogurt, kriška crnog hleba, parče belog sira, kriška dinje ili lubenice
Ručak: slatki kupus sa junetinom (60 g mesa), kriška crnog hleba
Večera: par viršli, senf, zelena salata začinjena kašičicom maslinovog ulja

8. dan
Doručak: čaj sa mlekom, parče crnog hleba, 30 g pilećih prsa, kriška dinje ili lubenice
Ručak: supa od povrća, 60 g kuvane govedine, pire krompir, salata po izboru začinjena kašičicom maslinovog ulja
Večera: ½ kobasice, senf, kriška crnog hleba

9. dan
Doručak: šoljica zelenog čaja, kriška crnog hleba, kašičica putera, kašičica meda, kriška dinje ili lubenice
Ručak: bistra supa, pečena riba, bareni spanać, kriška crnog hleba
Večera: salata od mesa (govedina 60 g), kuvan krompir, šargarepa, kašičica ulja

10. dan
Doručak: malomasni jogurt, kriška belog sira, kriška crnog hleba, kriška dinje ili lubenice
Ručak: bistra goveđa supa, 60 g dinstane juneće šnicle, baren karfiol, barena šargarepa, kriška crnog hleba
Večera: makaroni sa sirom, zelena salata prelivena kašičicom maslinovog ulja

Autor: Gloria.rs/M.G.
Foto: Guliver/Thinkstock, Stockphoto
Podelite sa prijateljima:
Tagovi