Najbolja hrana za ljude koji mnogo sede


Ukoliko zbog posla dobar deo dana provodite u kancelariji, sigurno ste svesni da dugotrajno sedenje ostavlja nezdrave posledice na vaše telo.

Tokom dugog sedenja pojačava se osećaj gladi, raste nivo šećera u krvi, ali i krvni pritisak. Sve se to može donekle rešiti odgovarajućom hranom.

Ananas

Pored banana, ananas je jedan od najpopularnijih tropskih plodova. U njemu su skrivene mnoge vitalne supstance. Pre svega bromelain, enzim koji ubrzava metabolizam i deluje antiinflamatorno.

Pored toga, jedan deo ananasa pokriva celokupnu dnevnu potrebu za vitaminom C, što će dodatno ojačati vaš imuno sistem.

Jutarnji eliksir: Zdrav napitak za početak dana

Kako jesti ananas: sa piletinom i karijem, u jutarnjem jogurtu ili u mešavini sa bananama ili mangom.

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje je veoma zdravo jer smanjuje upalne procese u telu i smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Kako ga koristiti: začiniti salatu, kuvana jela, za pečenje ribe ili povrća.

Kurkuma

Poznata po intenzivnoj narančastoj boji kurkuma ima sjajan efekat na celo telo. Ovaj začin, između ostalog, leči upale i štiti od Alchajmerove bolesti.

Svakog dana trebalo bi pojesti bar malo kurkume ukoliko dugo sedite na poslu i ne bavite se sportom redovno.

Kako jesti kurkumu: uz palačinke, sa pirinčem i povrćem, kao začin u kuvanim jelima ili u kolačima.

Bobičasto voće

Možete odabrati jagode, ribizle, borovnice: male vitaminske bombe redovnom upotrebom smanjuju upalne procese u telu zahvaljujući flavonoidima koje sadrže.

I nauka potvrdila: Ovako izgleda idealna večera

Pored toga, ovo voće je odlično za varenje, jačanje odbrambenih mehanizama tela i za ubrzavanje metabolizma.

Avokado

Ova biljka ima najveći procenat masti, ali ga ne treba brisati iz menija. Njegove nezasićene masne kiseline percipiraju mišićne ćelije kao zdrave i one se bore protiv masti oko abdomena.

Kako jesti avokado: začinjen solju i biberom, može se napuniti rastopljenom tamnom čokoladom ili uživati u salati.

Masna riba

Losos ili jegulja – ove ribe sadrže masne omega 3 kiseline koje telo ne može samo proizvesti. Esencijalne masti su važne za mnoge procese: za metabolizam i protiv upala.

Najnovije otkriće: Kako voće i povrće utiče na mozak?

Kako ih jesti: u sosu od paradajza ili na roštilju.

Orašasti plodovi

Orasi takođe sadrže masne omega 3 kiseline, a bademi sadrže dosta antioksidantnog vitamina E. Prema trenutnim studijama, dovoljno je 60 grama badema dnevno da se zaštitite od dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti.

Kako jesti bademe: kao jutarnji musli, slane.

Beli luk

Beli luk reguliše nivo šećera i masti u krvi. Pored toga, podstiče varenje, olakšava upalu i trombozu. Da biste osetili njegove efekte svakodnevno morate jesti jedan čen.

Neprijatan dah može se ukloniti čašom mleka ili žvakaćom gumom, piše avaz.

Autor: Gloria.rs
Foto: Guliver/ Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi