Mršavite hodanjem: Kako da skinete kilograma bez teretane i dijete


Hodanje je svakom dostupan i jednostavan način da izgubite kilograme, naročito ako vas stil života drži “okovanim” za sto i automobil. Osim što pomaže u sagorevanju kalorija, hodanje je odličan način za smanjenje stresa. A uz manje stresa lakše gubimo kilograme.

Ovih 7 zakona morate se pridržavati ukoliko želite smršate hodajući:

1. Dostignite 15.000 koraka dnevno

Stručnjaci preporučuju da ciljate na 15.000 koraka dnevno i da toliko koraka napravite baš svaki dan. Možda vam se ta brojka čini prevelika, ali u tu brojku ulazi baš svaki korak koji napravite od trenutka kada ustanete iz kreveta.

Ne brinite se zbog toga ako polako povećavate broj koraka. Ne odustajte. Za razliku od toga kada preko noći pojačate intenzitet vežbanja, udvostručavanje broja koraka preko noći neće opteretiti telo niti povećati mogućnost povreda.

Trener Kim Kardašijan otkriva zašto je hodanje najbolji način za sagorevanje masnoća

2. Pešačite triput dnevno po 20 minuta

Ukoliko pešačite svaki dan tri puta po 20 minuta, to će vam pomoći da dostignete željeni broj koraka i da smršate. Neka istraživanja pokazuju da ljudi koji su hodali 15 minuta posle svakog obroka imaju bolju ravnotežu šećera u krvi (što može smanjiti želju za još hrane nakon što ste upravo jeli) od onih koji su hodali 45 minuta u bilo koje doba dana. To znači da vas hodanje posle ručka može spasiti od uobičajene popodnevne letargije posle jela i želje za slatkim. Isprobajte i trik s kojim ćete istopiti 20 odsto više kalorija dok hodate.

3. Hodajte uzbrdo 

Hodanje uzbrdo, što uključuje i hodanje po stepenicama, pomaže u izgradnji mišića, ali i ubrzava metabolizam. Na taj način sagorevate više kalorija čak i kada sedite za radnim stolom. Počnite tako da triput nedeljno rutini hodanja dodate intervale hodanja uzbrdo pa postepeno povećavajte.

4. Uključite intervale brzog hodanja

Hodajte tako da uključite jednominutne intervale u kojima ćete ubrzati ritam hodanja i tako ćete povećati broj otkucaja srca i sagoreti više kalorija. Nakon što uključite jednominutne intervala u vašu rutinu hodanja, postepeno počnite da povećavate ritam i trajanje intervala.

Dok hodate brže, mašite rukama. Pomeranje ruku pomoćiće vam da sagorite više kalorija kao i da osnažite ramena i predeo stomaka.

5. Svakom pešačenju dodajte vežbe

Mršavljenje hodanjem ne podrazumeva samo hodanje. Važne su pauze u kojima ćete napraviti 15 do 20 čučnjeva, sklekove oslanjajući se na klupu ili radite duboke raskorake.

Sve te vežbe ubrzavaju otkucaje srca, pomažu u izgradnji mišića i u tome da vam hodanje ne postane dosadno.

6. Ograničite dnevni unos kalorija na 1600

Koliko hranljivih materija tokom dana morate uneti, zavisi od mnogo faktora, ali većina žena koje mršave hodanjem drži se ishrane od 1200 do 1600 kalorija dnevno bogate belančevinama.

Ako želite smršati pomoću hodanja niskog intenziteta, moraćete strogo paziti na ishranu da biste izgubili kilograme. Iako povećavate fizičku aktivnost, moraćete smanjiti unos kalorija.

7. Idite dužim putem

Uvođenjem većeg broja koraka u vaše svakodnevne aktivnosti (parkiranje dalje od posla ili kuće, koristite stepenice umesto lifta i slično) olakšaćete sebi dostizanje brojke od 15.000 koraka dnevno i skidanje kilograma.

Autor: Gloria.rs
Foto: Guliver/ Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi