Jednostavna i efikasna: Dijeta sa čajem topi kilograme i podmlađuje

U ovim hladnim danima ništa ne može da nas tako lepo zagreje kao šoljica toplog čaja. A ukoliko želite da se rešite i kojeg kilograma viška, onda je ovaj napitak savršen za vas! 

Dijetu sa čajem osmislio je Mark Ukra, vlasnik jedne čajdžinice u Los Anđelesu. Traje 14 dana, a zasniva se na režimu koji podrazumeva umerenu ishranu, redovno vežbanje i ogromne količine čaja po izboru.


TOPI KILOGRAME I BRIŠE GODINE

U mnogim kulturama širom sveta čaj se koristi kao prirodni „čistač“ štetnih materija iz organizma. Kad kažemo čaj, mislimo na onaj „pravi“ poput zelenog ili crnog, a ne voćne ili čajeve od kamilice, nane, lipe… Zeleni, crni, beli i njima slični čajevi, sadrže gotovo istu količinu kofeina kao kafa, ali su njihova antioksidativna svojstva mnogo jača. Upravo zahvaljujući tim svojstvima, oni su moćno sredstvo u borbi protiv suvišnih kilograma. A evo i kako ovaj napitak deluje na naše telo:

* kofein koji sadrži čaj je snažan antioksidant koji čisti telo i podmlađuje (revitalizuje kožu i zaustavlja starenje)

* amino kiselina L-teanin deluje na kontrolu gladi i suzbija apetit

* sastojak EGCD efikasno i brzo sagoreva masne naslage, posebno u predelu stomaka gde smanjuje salo za čak 77%

Osim što pomaže mršavljenje, čaj blagotvorno deluje i na naše zdravlje. Koristi od ovog napitka su brojne: snižava nivo šećera u krvi, poboljšava imunitet, snižava holesterol i pritisak, sprečava pojavu karijesa, poboljšava koncetraciju, sprečava pojavu artritisa, pomaže sprečavanje ozbiljnih bolesti poput kancera, srčanih oboljenja i moždanog udara…

TRI PRAVILA

Postoje tri jednostavna pravila kojih treba da se pridržavate:

1. Pijte što više čaja

U toku celog dana, od momenta kad se probudite pa sve dok ne odete na spavanje – pijte čaj! Vruć ili hladan, izaberite sami. U obzir dolaze isključivo „pravi“ čajevi, kao što su zeleni, crni, beli ili oolong, odnosno „vu long“, koga još zovu i “sagorevač masti”. Kamilica, nana, lipa i slično, nema isti efekat na naše telo kao gorenavedeni, “pravi” čajevi, pa tako ne ulaze u dijetu. Takođe, kad god vam se pripije kafa, poželjno je da je zamenite čajem, šećer je zabranjen, a veštačke zaslađivače koristite umereno.

2. Pridržavajte se preporučenog jelovnika

Jelovnik se sastoji od tri glavna obroka i dve užine (nisu obavezne, ove obroke uzimate samo ako osećate glad), koji predstavljaju uravnotežen odnos proteina, ugljenih hidrata i masti. Nema brojanja kalorija, a porcije ćete najbolje kontrolisati pomoću tzv. “tanjir metoda”. Šta to znači? Tanjir prečnika 20 cm ćete podeliti na tri dela. Prvi deo zauzima polovinu tanjira i rezervisan je za zdrave ugljene hidrate koji se nalaze u voću, povrću i integralnom zrnevlju. Drugi deo zauzima četvrtinu tanjira i njega ćete napuniti čistim proteinima koje sadrži piletina, riba, posna govedina, belanca ili tofu sir. Preostala je još jedna četvrtina tanjira, odnosno treći deo, koji je rezervisan za zeleno ili crveno povrće. Takođe, glavno jelo bi trebalo da sadrži manje količine zdravih masti, kao što je kašičica maslinovog ulja. Svaka užina koja se sastoji od ugljenih hidrata treba da sadrži i manju količinu proteina i obrnuto. Na ovaj način ćete sprečiti nagli skok šećera u krvi i pretvaranje ugljenih hidrata u masti.

3. Umereno vežbajte

Za bolji rezultate i više istopljenih kilograma, vežbanje je ključni deo svakog dijetalnog plana. Po rečima Marka Ukre, ono što ovaj režim razlikuje od drugih jeste to što čaj, ne samo da pomaže da lakše i bolje vežbate, već i pospešuje topljenje masnih naslaga tokom treninga. Najviše se preporučuju kardio i vežbe snage. Kombinacija ove dve vrste treninga najbolje sagoreva salo, povećava mišićnu masu i bukvalno čini da naše telo izgleda mlađe i zategnutije. U kardio vežbe spadaju trčanje, vožnja bicikla, brzo hodanje, aerobik, akvabik…, dok trening snage podrazumeva vežbanje na trenažerima, vežbe na parteru sa tegićima…

ODLIČNA NA DUGE STAZE

Uz ovakav plan, ukoliko ga se disciplinovano budete pridržavali, mršavićete po tri kilograma za dve nedelje, koliko traje dijeta. Ali, to nije sve! Dobra vest je da ovaj režim ishrane možete da ponavljate koliko god želite, s tim što je poželjno da između svake ture napravite pauzu od nekoliko dana.

PRIMER JELOVNIKA 

Doručak: parfe od zelenog čaja (2 dl malomasnog jogurta umutiti sa 1/2 kašičice zelenog čaja u prahu i kašikom mlevenog semena lana), 2-2,5 dl čaja po izboru

Jutarnja užina: parče pite od jabuke (sa veštačkim zaslađivačem), 1 kašika šlaga (bez masti i šećera)

Ručak: grilovana piletina sa čajem (prokuvati ½ šolje tople vode sa kašičicom veštačkog zaslađivača i ¼ štapića vanile; u prohlađeno dodati kašiku limunovog soka i ½ šolje skuvanog i ohlađenog crnog čaja, pa promešati: dodati nekoliko kriški limuna, pileći batak, pa promešati da marinada prelije meso; staviti u frižider na 3 h, pa izvaditi iz marinade i ispeći na grilu ili u rerni), 2 šolje salate od povrća, ½ šolje integralnog pirinča, 2-2,5 dl čaja

Popodnevna užina: 1 šolja barenog sojinog zrna (edamame), 2-2,5 dl čaja

Večera: pljeskavica od ćuretine u zelenoj salati (250 g mlevene ćuretine, belance, malo prezli i začini po ukusu + malo crnog čaja), 1 srednji pečeni kukuruz, 1 kruška, 2-2,5 dl čaja

Autor: Gloria.rs/M.G.
Foto: Guliver/Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi