Jedete na nervnoj bazi? Prekinite začarani krug na ova 4 načina

stres i ishrana

Jedete i kad niste gladni? Ne možete da se obuzdate iako je od prethodnog obroka prošlo tek sat vremena? Niste jedini. Davno je dokazano da su stres i ishrana tesno povezani. Kad smo pod velikim stresom, u hrani pronalazimo sigurnost, utehu i smirenje. Tad ne jedemo kako bismo zadovoljili fizičku, već emocionalnu potrebu. (Pročitaj: Moćnih pet – Ovo su najefikasniji treninzi za gubitak kalorija)

Kesica čipsa ili parče čokolade doneće nam kratkotrajno zadovoljstvo, nakon čega sledi kajanje. Tako se stvara začarani krug – osećamo se loše, pa jedemo, pa se onda osećamo još lošije. Prekidanje veze između hrane i osećanja prilično je izazovno – evo odakle početi.


Ne budite prestrogi prema sebi
Izbegavajte samoomalovažavanje onda kad ne uspete da odolite iskušenjima. Umesto da iz besa što ste prekršili donetu odluku pojedete još više, budite svesni da niko nije savršen. Dozvolite sebi mesto za greške i nemojte se dodatno kažnjavati kajanjem.

hormoni i mršavljenje

Stres i ishrana

Pozabavite se uzrokom problema
Otkrijte šta vas uznemirava i čini anksioznim. Umesto da probleme rešavate jelom, pokušajte da im otkrijete pravi uzrok. Vodite dnevnik i zapisujte kad šta jedete i kako se u tom trenutku osećate. Obratite pažnju na obrasce. Idete do frižidera svaki put kada gledate vesti? Možda je vreme da promenite kanal. Osećate se usamljeno? Popričajte sa članom porodice. (Pročitaj: Smanjite nadutost stomaka – Promenite ovih 5 navika)

Uživajte u pripremi i konzumiranju obroka
Rad od kuće iskoristite za pripremu omiljene hrane i svega onog za šta inače nemate vremena. Uložite isto vreme i pažnju u pripremu i jedenje hrane. Isključite TV, sklonite mobilni i jedite bez ometanja. Dozvolite sebi da zaista uživate u hrani, njenoj teksturi, mirisu, izgledu i ukusu. Dok jedete, koristite sva svoja čula. (Pročitaj: Savršenu liniju Iva Štrljić pripisuje čvrstom karakteru, a za doručak preferira ovaj slatkiš)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MyStart (@mystartnewtab)

Sačekajte da zaista ogladnite
Umesto da odmah posegnete za hranom, sačekajte da creva počnu da vam krče i u međuvremenu misli okupirajte na drugi način. Opustite se uz aktivnosti koje vam prijaju. Plešite ili pevajte, pešačite ili se bavite nekim ručnim radom, pročitajte neki novi blog, zagrlite i prošetajte ljubimca…

Autor: Gloria.rs
Foto: dragana991/Getty via Getty images, Instagram
Podelite sa prijateljima:
Tagovi