Dobra vest za sve sladokusce – ne preskačite desert


Ako ste i vi jedna od mnogobrojnih osoba koje uživaju u čarima slatkiša, ovo će vas obradovati.

Suprotno opšteprihvaćenom verovanju, deserti su itekako zdravi za naše zdravlje, i ne bismo trebali da ih se odričemo u potpunosti

1. Desert vas doslovno čini srećnim. Verujem da vam je svima dobro poznat osećaj nakon prvog zalogaja omiljenog kolača ili torte. To se događa zato što namirnice sa većim sadržajem ugljenih hidrata pomažu mozgu i telu da proizvode razne hormone koji izazivaju osećaj sreće.

2. Olakšavaju dijetu. Želja za slatkišima je jedan od najvećih prekršaja tokom držanja dijete. Potpuni prekid njihove konzumacije slatkog zbog želje za mršavljenjem dugoročno vam neće pomoći. Naime, istraživanja su pokazala da ljudi koji se zdravo hrane, ne izbacuju u potpunosti konzumaciju slatkog, imaju cheat day, kada se opuste i svoje telo „časte“ onim za čim ono žudi. Iz tog razloga, nemojte totalno eliminisati slatko is svog jelovnika.

3. Desert umanjuje negativne posledice dijete. Naglo izbacivanje ugljenih hidrata i šećera iz ishrane uzrokuje manjak glukoze koja je potrebna za stvaranje energije. Zbog toga možete osećati konstantni umor i manjak želja za obavljenjem najobičnijim aktivnostima u toku dana.

4. Preko njih možete unositi više voća u organizam. Voće nam je neophodno, ali nismo toga svesni. U omiljeni sladoled dodajte borovnice ili maline, ili ispecite biskvit sa breskvama.

5. Sadrže važne sastojke. Većina dijeta koje zabranjuju unos ugljenih hidrata ne uzimaju u obzir da i oni sadrže neke bitne dodatke. Deserti možda nisu najzdraviji oblik ugljenih hidrata, ali uz kontrolisanje unosa, mogu postati njihov izvor.
Postavite granice u količinama, i uživajte u omiljenom desertu.