Da vam koža uvek bude blistava: Vreme je za hidrataciju


Lepo je kad se nakon odmora vratimo preplanuli i osveženi, ali da bismo blistav izgled sačuvali tokom cele godine i pripremili se za nadolazeće hladnije dane, u ovom prelaznom periodu, nakon što smo je izlagali suncu, morskoj soli i hloru, kožu treba da “povratimo”

Ako ste se pridržavali saveta stručnjaka i tokom letnjih meseci se niste preterano izlagali suncu, koristili ste zaštitni faktor i vodili računa o tome da negujete kožu i kosu, onda po povratku s letovanja ne treba preterano da brinete. Možete da zakažete termin kod frizera i osvežite krajeve, eventualno uradite preliv i na miru razmišljate o predstojećoj modnoj sezoni i proizvodima kojima ćete obogatiti neseser za šminku. A ako niste bile dobre i preko svake mere ste se iscrpljivale na visokim temperaturama negde na moru ili bazenu punom hlora, možda se sada borite s nekim promenama na koži, poput pega, fleka, proširenih ili zapušenih pora, opuštenog tonusa. Dermatolozi tvrde da je period prvih većih temperaturnih oscilacija, koje su karakteristične za kraj leta, vreme kad bore postaju dublje i izraženije, uprkos konstantnoj nezi. Zato u septembru koži treba priuštiti dubinsku negu, regenerisati je i hidrirati.

U ovom periodu možete sprovoditi pilinge češće nego obično, jer prevashodno treba da uklonite mrtve ćelije s kože, da joj vratite sjaj i pospešite apsorbciju hidrantnih balzama, seruma i maski. Ako imate suvu i osetljivu kožu, radite piling dva puta mesečno, a ako vam je koža normalna ili masna, i do četiri puta. Piling treba da bude nežnije teksture i na bazi esencijalnih ulja, da ne biste oštetili epiderm. Možete i same da ga napravite tako što ćete pomešati maslinovo ulje s kašičicom smeđeg šećera ili morske soli. Bilo bi dobro da svaki tretman ulepšavanja započnete masažom ili, ako idete redovno kod kozmetičara, drenažom lica i tela, kako biste podstakli mikrocirkulaciju. Osim što poboljšava krvnu i limfnu cirkulaciju, masaža uklanja bolove u mišićima i telu, povećava gipkost kože i jača tonus, a da i ne govorimo o antistresnom dejstvu.

Za hidrataciju je najbolje koristiti kreme, maske i eterična ulja koja podstiču regeneraciju. Pospremite i ostavite za sledeću godinu sve losione za sunčanje, a ostavite na polici u kupatilu samo one proizvode koji su namenjeni intenzivnoj nezi. Nakon leta idealno je koristiti serume koji nadoknađuju vlagu koju je koža izgubila pod uticajem sunca i mora, i treba ih odabrati prema tipu kože. Obavezno namažite vrat i dekolte, jer se na tim područjima najpre uočavaju znakovi starenja.

Možda vam je rutinski deo nege postalo svakodnevno mazanje lica i tela, ali nemojte zaboraviti stopala, na kojima se koža najbrže isuši i ogrubi. Pružite im neki tretman u salonu, a ako ipak više volite da se negujete kod kuće, prvo turpijom uklonite zadebljalu kožu s peta, izmasirajte ih, pa nanesite deblji sloj hidrantne kreme. U ovom prelaznom periodu definitivno najviše trpe ruke. Nije još uvek toliko hladno da biste ih štitili rukavicama, a vetar ih preko svake mere isušuje. Lagana krema za ruke je obavezna kad izlazite napolje, a pred spavanje namažite neku bogatije teksture.

Ne brinite, nikako se ne može preterati s negom. Stručnjaci tvrde da je bolje nanositi više proizvoda nego nimalo, ali možete napraviti fatalnu grešku ako odaberete one koji nisu namenjeni vašem tipu kože, ili koji sadrže sastojke koji vam ne odgovaraju.

Ukoliko biste i dalje da zadržite preplanulu boju, da je raznim pilinzima i malo jačim sredstvima za negu ne biste skinuli, brojne kozmetičke kompanije su se pobrinule da naprave sredstva za očuvanje boje. Ako biste voleli da imate taman ten tokom cele godine, tu su proizvodi za samotamnjenje. Oni su iz godine u godinu sve bolji, pa se danas nanose ravnomerno, lako i brzo, boja se ne lepi, deluje prirodno, ne ispira se nakon jednog pranja i ne ostavlja narandžaste tragove na odeći. Osim nege spolja, vrlo je važno da o lepoti brinemo tako što ćemo se hraniti zdravo i pravilno. Unosite vitamine i minerale koji će koži dati imunitet i vratiti joj sjaj. Jedite samo sezonsko voće i povrće. Sada je vreme za šljive, kruške, grožđe i jabuke, cveklu, papriku, kupus, karfiol, spanać. Ne zaboravite ni čorbice od povrća, smutije od voća, dovoljnu količinu vode zbog hidratacije, kao ni čajeve u trenucima opuštanja.

Autor: Gloria magazin/ Jelena Milinčić
Foto: Guliver/Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi