Njegovo pravilno funkcionisanje je jedna od najvažnijih komponenti zdravog i dugog života. Osim što doprinosi neutralisanju mikroorganizama, virusa i bakterija, imunološki sistem igra ključnu ulogu u održavanju funkcija svih vitalnih organa. 

Annie Spratt

 

Predstavljamo vam dva osnovna vitamina koji doprinose jačanju ćelijskog imuniteta i koje svakodnevno putem suplementata treba unostiti u organizam, s obzirom da ih uobičajnom ishranom dobijamo u nedovoljnim količinama.

Vitamin D

Najvažniji u građenju snažnog imuniteta, jer stimuliše stvaranje ćelija zaduženih za odbranu organizma. Ima važnu ulogu u apsorbovanju kalcijuma i procesu jačanja kostiju. Unošenjem dovoljnih količina vitamina D sprečava se pojava alergijskih reakcija. Poželjno je uzimati suplement vitamina D od minimum 1000 jedinica.

Hrana bogata vitaminom D: masna riba i žumance.

Pročitajte i Pobedite glavobolju pomoću trika sa peškirom

Nikolay Smeh on Unsplash

 

Vitamin C

Veoma važan u grđenju i jačanju imuniteta. Odžava pravilan rad imuno sistema kako bi mogao da odgovori na napade virusa i bakterija i doprinosi stvaranju veće izdržljivosti i porastu životne energije. Bez njegove podrške, bela krva zrnca (leukociti) ne mogu efikasno obavljati svoj zadatak zaštite organizma. 

Preporučena dnevna doza vitamina C iznosi od 500 do 1000 jedinica za odrasle i do 500 za decu.   

Za razliku od vitamina D, potrebne količine vitamina C se mogu uneti u organizam kvalitetnom i raznovrsnom ishranom. 

Pročitajte i Ova tabela promeniće vam život - Koliko je dovoljno piti vode za lakše mršavljenje?

Vedrana Filipović on Unsplash

 

Hrana bogata vitaminom C: citrusno voće, kivi, paprike, spanać, jagode, brokoli

Ukoliko svakodnevno unosimo dovoljne količine vitamina D i C, daćemo imunološkom sistemu dovoljno snage da se izbori s mnogim bakterijskim infekcijama i virusima. 

 

Komentari (0)

Loading