Smanjite nadutost stomaka - Promenite ovih 5 navika

Autor: Lana Dedić

29.12.2020 10:40

Foto: Izvor:gloria.rs, Foto:LuckyBusiness/ iStock / Getty Images Plus



Imate osećaj da ste progutali balon, pantalone vas stežu i muči vas težina u stomaku iako niste jeli? Možda imate i bolne grčeve ili problem sa pražnjenjem creva? Ništa čudno. Nadutost stomaka je uvek praćena osećajem nelagode. Nju izaziva velika količina gasova u crevima, a uzrok se krije u različitim stvarima.

Nezdrava ishrana
U kupovnim proizvodima se nalazi ne samo šećer, već i različiti zaslađivači koji se koriste kao njegova zamena, a svi oni iritiraju digestivni trakt. Oni se ne apsorbuju u crevima, ali iz njih izvlače vodu stvarajući veću količinu gasova. Zbog toga iz ishrane treba izbaciti industrijsku hranu, a jela zaslađivati svežim ili sušenim voćem. (Pročitaj: Zdravlje Milice Todorović bila je u izuzetno lošem stanju: Toliko sam sve uništila, srce mi je preskakalo!)

Prečesta upotreba lekova

Analgetici koji se izdaju bez lekarskog recepta nakon dužeg korišćenja mogu izazvati stomačne tegobe. Pokušajte da se glavobolje i drugih bolova oslobodite na neki altrenativni način (lagane vežbe, meditacija, aromaterapija...), a ne uzimanjem lekova. Ukoliko to nije moguće, analgetik popijte uz hranu.

Nagla promena jelovnika
Nagli prelazak na biljnu ishranu može uzrokovati veće stvaranje gasova i nadutost. Biljna vlakna, šećeri i skrob su hrana mikroorganizmima koji žive u crevima, a gasovi su nusproduk koji nastaje njihovim razlaganjem. Da bi se telo lakše prilagodilo novom načinu ishrane, biljne namirnice uvodite postepeno. Posle nekog vremena, sve tegobe sa varenjem biljne hrane će nestati.

 

Šta još povećava nadutost stomaka?

Anksioznost i stres
Neki od fizičkih simptoma anksioznosti i stresa su bolovi u stomaku, mučnina ili proliv. Probavni sistem obiluje nervnim završecima koji u stanju uznemirenosti postaju hiperaktivni, pa ubrzavaju varenje. Ako se hrana ne razgradi na pravilan način, nastaju gasovi. Borba protiv stresa podrazumeva redovnu fizičku aktivnost, posvećenost hobiju, druženje sa prijateljima ili kućnim ljubimcem. (Pročitaj: Kraljica Elizabeta II drastično je smršala, da li je njeno zdravlje ugroženo?)

Loše držanje tela
Pogrbljenost tokom sedenja, a posebno tokom jela, često dovodi do stomačnih tegoba. Brzo gutanje i nedovoljno žvakanje zalogaja povećavaju količinu vazduha u crevima. Stručnjaci preporučuju da hranu žvaćete polako, vodeći računa o tome da vam kičma sve vreme bude ispravljena.

Lana Dedić

Autor