Probudili ste se loše volje? Zdrav i sladak način da popravite raspoloženje

Autor: Svetlana Stojaković

07.12.2018 11:29

Foto:

Foto:



Ako se niste probudili dobre volje, pojedite jednu bananu i uživajte u danu. Ovo slatko voće neće prijati samo vašem telu, već je odlično i za zdravlje!

1. Reguliše nivo šećera u krvi

Slatke banane savršen su desert za osobe koje boluju od dijabetesa i drugih poteškoća vezanih uz nivo šećera u krvi. Dijabetičarima je većina slatkiša "zabranjeno voće" jer povećavaju nivo šećera u krvi.Zato su tu slatke banane. Možete ih jesti "sirove" ili ih izgnječiti i zamrznuti kako biste dobili svojevrsnu alternativu sladoledu.

Banane za sreću: Zdrave, ukusne i ublažavaju depresiju

2. Štiti zdravlje srca
Za normalan rad našeg organizma važan je i kalijum, a banane ga sadrže u velikoj meri. S obzirom na to da banane sadrže malo natrijuma, idealan su izbor za osobe koje imaju problem s krvnim sudovima.

Izlaz uvek postoji: Kako se izboriti sa stresom

3. Sprečavaju nastanak čireva i želudačnih obolenja
Banana je idealna namirnica za trenutke kada osećamo želju za slatkim, na primer čokoladom ili kolačima. Zrele banane sadrže sastojke koji aktiviraju površinske ćelije želudačne sluzokože, pa dolazi do proizvodnje debelog zaštitnog sloja sluzokože. Ona predstavlja okvir za želudačnu kiselinu i odstranjuje bakterije iz želuca. Na taj način banane smanjuju šanse za nastanak čireva, kao i želudačnih i crevnih oboljenja.

4. Poboljšava raspoloženje
Banana sadrži triptofan, aminokiselinu koju telo pretvara u serotonin, poznat po tome što nas opušta, poboljšava nam raspoloženje i budi osećaj sreće. Ovo jedinstveno tropsko voće idealno je za smirivanje nervnog sisitema i štiti nas od depresije i stresa.

Najbolja voćna dijeta: Čisti telo, podmlađuje i topi 7 kg za 14 dana!

5. Velike količine vlakana
Banane sadrže vlakna pod nazivom pektin. Reč je o najboljoj vrsti vlakana za sprečavanje raka debelog creva. Pektin je topivo vlakno, za razliku od netopljivih vlakana koja se nalaze u većini integralnih žitarica. Pektin se takođe nalazi u jabukama i krompiru. Jedna banana sadrži dva grama vlakana, gotovo deset odsto preporučene dnevne doze, koja iznosi dvadeset pet grama, piše Ordinacija.