Nega kose u letnjem periodu: Šta sve treba da znate

Autor: Maja Gašić

19.05.2017 21:00

Foto:

Foto:



Tokom letnjih meseci zaboravite na četku i fen, posebno na presu, spakujte agresivne preparate u fioku i sačuvajte ih za hladno vreme, jer kosa leti, baš kao i koža, vapi za blagim preparatima koji je neguju, hidriraju i pružaju dodatnu zaštitu od štetnog uticaja sunčevih zraka

Da živimo u bajci “Mala sirena”, sunce, morska so i topli vazduh učinili bi za tren oka da naša kosa dobije na volumenu, postane divlja i ima zlatni sjaj. No, nije tako, pa posle tri letnja meseca nebrige o njoj, ona će pre izgledati kao perika za horor film nego poželjna frizura princeze Arijel. Jer, toplota na kosu deluje kao svakodnevno korišćenje fena, sunce uništava strukturu vlasi, so i pesak ih takođe oštećuju a hlorisana voda im menja boju. Ipak, zahvaljujući stručnjacima koji danonoćno u laboratorijama kombinuju sastojke i otkrivaju čarobne formule za svako godišnje doba i sve tipove kose, iz godine u godinu sve manje brinemo kako ćemo spasiti stvar. Uz to, ne nosimo više silne regeneratore, maske i sprejove, već nam je za plažu umesto tri dovoljan samo jedan proizvod koji istovremeno štiti, neguje i stilizuje kosu.


Kako vlasi ne biste dodatno isušivali, za početak fen, presu i figaro odložite u fioku i kosu tokom letnjih meseci sušite prirodno. Ukoliko planirate odmor na moru ili na mestu gde ćete se svakodnevno izlagati suncu, pre odlaska posetite frizera i skratite krajeve makar milimetar-dva, a po povratku i koji centimetar. Tokom leta perite kosu blagim šamponima, jer ako već mora da trpi agresivne atmosferske uticaje, ne treba je dodatno opterećivati silikonima, sulfatima ili sastojcima koji mogu da iziritiraju kožu glave. Poželjno je da svako pranje završite hladnim ispiranjem i na taj način zatvorite kutikule, učinite vlas otpornijom, a celu kosu sjajnijom.

Koristite i blage regeneratore, obavezno posle kupanja u moru ili bazenu. Nemojte se zanositi da ćete imati divne talase ako ostavite morsku so koji sat duže u kosi, tako je možete samo oštetiti - trajno. Kosu temeljno operite čistom vodom, a ako baš čeznete za “morskim talasima” (a ko ih ne želi?), postoje preparati i za to. Stručnjaci su i morsku so spakovali u bočicu, dovoljno je samo da tom tečnošću isprskate vlasi i malo ih izgužvate prstima. Poželjno je da devojke koje se farbaju koriste šampon i balzam za očuvanje boje.


Tokom sunčanih dana kosu je najbolje zaštititi šeširom, maramom ili kačketom. Em je čuvaju, em su sjajan aksesoar. Na raspolaganju su vam i specijalno dizajnirani “leave in” preparati koji se ne ispiraju. Najčešće se prave u obliku sprejova pa su vrlo jednostavni za korišćenje. Birajte one koji sadrže UVA i UVB filtere jer štite od sunčevog zračenja, sprečavaju isušivanje kose, hrane je i čuvaju njenu boju. Kao S.O.S varijanta mogu da posluže i proizvodi koje inače koristite prilikom feniranja ili korišćenja prese, a koji štite od toplote. Na kosu ne treba da nanosite SPF proizvode za kožu, jer ni kad vam ponestane kreme za lice, sigurno umesto nje ne upotrebljavate onu za stopala.


Ukoliko vas prilikom izlaska iz kuće zabrine “puff” ili “frizz” efekat koji kosa dobije zbog kombinacije vlage i toplote, na tržištu postoji mnogo sredstava koji rešavaju ovaj problem, a imaju dejstvo i do 16 sati. Kad poželite same da rešite problem, na krajeve nanesite malo kokosovog ulja, uvežite kosu u pletenice ili napravite punđu. U prvom slučaju dobićete najbolje prirodne, pomalo hipi talase, a u drugom moderne, krupne. Ne zaboravite da je “messy look” u modi, pa je razbarušena kosa poželjna.

Ako planirate letovanje a ne želite da menjate frizuru, vodite računa da se ošišate pre i posle mora, prvi put nekoliko milimetara, najbolje dve nedelje pred odlazak, a po povratku centimetar-dva. U slučaju da ignorišete savete za negu kose koja je izložena suncu, verovatno ćete morati da se pozdravite i sa 10 centimetara.

Poznato je da lepota ulazi i na usta, pa je i za kosu dobro piti što više tečnosti i jesti namirnice bogate proteinima, gvožđem, vitaminima i antioksidansima. To će je učiniti jačom, zdravijom i otpornijom. Nutricionisti tvrde da ona prekomerno opada zbog nedostatka gvožđa u organizmu, da je tanka i lomljiva zbog manjka bakra, a da su kalcijum, cink i silicijum važni jer pomažu njen rast i poboljšavaju strukturu vezivnog tkiva.

Maja Gašić

Autor

Komentari. (0)

Loading