10 zdravih keto saveznika


Kad ljudi koji su na keto dijeti razmišljaju o hrani, čini im se da jedu samo proteine, jer su ugljeni hidrati, čak i voće, svedeni na minimum, ali zato povrće poput spanaća, brokolija i rotkvica pri ovom režimu ishrane može da se konzumira u neograničenim količinama

Komorač – mala, ali moćna riznica zdravlja

1. Potočarka
Ova superhrana, pomalo gorkog ukusa, odličan je dodatak salatama. Takođe, sadrži manje od pola grama ugljenih hidrata po šolji.

Savršena zamena za večeru: Magični napitak skida kilograme

2. Celer
Celer ima samo jedan gram ugljenih hidrata po stablu, što ga svakako čini keto saveznikom. Sadrži solidan nivo folne kiseline, kalijuma i vitamina C, kao i vode, tako da se, u suštini, hidrirate dok ga jedete.

3. Rapini
Ovaj gorki rođak brokolija ima jedan gram ugljenih hidrata po porciji, a vrlo je bogat izvor kalcijuma, folne kiseline i gvožđa.

4. Kineski kupus
Svejedno da li ćete ga zvati kineski kupus ili bok čoj, reč je o ukusnoj biljci od koje se pravi fenomenalna salata. Po porciji sadrži samo jedan i po gram ugljenih hidrata.

Limun dijeta: Mršavite brzo uz minimalna odricanja

5. Spanać
Odličan kao prilog mesu, dodatak salati ili čorbi, spanać je najbolji saveznik keto dijete. Šoljica svežih listova sadrži samo jedan gram ugljenih hidrata i mnogo hranljivih sastojaka, kao što su karotenoidi, vitamin C, vitamin K, folna kiselina, gvožđe i kalcijum.

Magični kesten: Izvor vitamina, skroba i folne kiseline

6. Pečurke
Pečurke su ukusni dodatak svakom jelu, a pakovanje od 400 grama ima malo više od tri grama ugljenih hidrata. Takođe, odličan su izvor vitamina B, selena, kalijuma, bakra, vlakana i proteina.

7. Špargle
Špargle su često na meniju osoba na keto dijeti, što je razumljivo kad se zna da jedna stabljika sadrži pola grama ugljenih hidrata. Uz to, bogate su vlaknima, folnom kiselinom, vitaminima A, C, E i K i hromom.

8. Blitva
Osim što je jedinstvenog ukusa, blitva je sjajna jer ima malo više od jednog grama ugljenih hidrata po porciji. Ali zato je puna hranljivih sastojaka kao što su vitamini K, A i C, magnezijum, kalijum, gvožđe i dijetetska vlakna.

9. Tikvice
Rezanci od tikvica omiljeni su u keto svetu, ali činjenica je da srednja tikvica ima šest grama ugljenih hidrata. Ipak, s obzirom na to da je bogata kalijumom i vitaminom C, nutricionisti je preporučuju u jelovniku osoba na keto dijeti.

Namirnice koje ubrzavaju metabolizam i tope kilograme

10. Rotkvice
Šolja ovih malih crvenih kuglica ima četiri grama ugljenih hidrata. Možete ih jesti u salati ili kao dodatak šnicli.

Autor: Gloria magazin
Foto: Guliver/ Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi