10 kg manje uz dijetu Gvinet Paltrou: Dočekajte Novu godinu kao holivudska zvezda!


Do najluđe noći deli nas nešto manje od mesec dana, a upravo toliko je dovoljno da doterate liniju. Uz režim ishrane koji praktikuje holivudska glumica Gvinet Paltrou i koji traje 21 dan, oslabićete i do 10 kilograma!

Kašika i slamčica

Ono što ovaj dijetalni plan izdvaja od drugih je što se bazira na tečnoj hrani. Ipak, iskustva osoba koja su bila na ovom režimu ishrane su ohrabrujuća. Po njihovim rečima, četvrti dan je najkritičniji. Ako tada ne pokleknete, preostalih 17 dana vam neće predstavljati problem. Dobra strana ove dijete, osim što će vam pomoći da se upešno rešite viška sala, jeste i što čisti organizam od štetnih materija. Obilje vitamina, minerala i drugih hranljivih materija iz voća i povrća (koji će činiti osnovu vašeg jelovnika u naredne tri nedelje) osvežiće vaše telo, povratiti vam energiju, ubrzati metabolizam i poboljšati varenje.

Šta je na meniju?

Osnovni princip je da na svaka dva sata u organizam unosite tečnost. Osim vode, dozvoljeni su sveže ceđeni sokovi od voća i povrća, biljni čajevi, antioksidantski napici od bobičastog voća (borovnice, maline i brusnice), pirei i šejkovi od povrća, kao i supe i potaži. Gotovo sve voće je dozvoljeno, a od povrća se posebno preporučuje šargarepa, cvekla, tikvice, lisnato zeleno povrće (kelj, spanać…), paradajz, celer, beli luk, pasulj, krastavac, ljubičasti kupus… Od mesa je dozvoljeno juneće i pileće (maksimalno 50 g u sirovom stanju), ali se ne jede kao sam obrok, već u sklopu čorbica. Hrana se priprema tako što se kuva, pasira, cedi, blendira…Od začina možete da koristite kalijumovu so u minimalnoj količini, kao i sušene biljne začine.

Uticaj na zdravlje

* Sok od bobičastog voća – sveže ceđeni sokovi od borovnice, maline ili brusnice (bez dodatka šećera) su bogati antioksidantima, zbog čega se preporučuje da ih pijete nekoliko puta u toku dana. Najbolji efekat se postiže ako ih konzumirate ujutru i uveče.

* Šejk od povrća – bilo koje povrće da koristite, obezbedićete svom organizmu dovoljno vitamina za ceo dan. Jednostavno stavite u blender iseckano povrće po želji, malo vode i miksajte dok ne bobijete željenu gustinu. Ako volite slatkaste ukuse, onda je šargerepa povrće za vas. Osim toga, bogata je beta-karotenom koji jača imunitet, štiti od pojednih oblika kancera, čuva zdrvalje očiju, kože…

* Biljni čajevi – jedna od važnijih uloga čajeva je u tome što pomažu varenje. Možete da ih pijete tokom celog dana, a izbor je veliki: kamilica smiruje nadustost stomaka, sprečava upale i umiruje; zeleni čaj je višestruko zdrav – pomaže mršavljenje, štiti od Alchajmerove bolesti i blagotvorno deluje na organe za varenje; nana ublažava glavobolju; hibiskus je bogat flavonoidima koji su bitni za obnavljanje ćelija…

* Pire od povrća sa karijem – osim što mu daje posebnu aromu, uloga karija je i da pospeši mršavljenje i sačuva zdravlje. Istraživanja su pokazala da ovaj začin podstiče rad mozga i sprečava pojavu neuroloških oboljenja. Što se pripreme tiče, potrebno je samo da u malo vode skuvate iseckane tikvice, šargarepu i brokoli. Dodajte kari i, kad povrće omekša, ispasirajte ga ili usitnite u blenderu.

* Povrtni bujon – istraživanja su pokazala da je bistra supa od povrća idealna za čišćenje organizma. Zahvaljujući diuretičkim svojstvima supe i laksativnim supstancama iz povrća, osećaćete se mnogo lakše. Osim toga, obezbedićete svom telu obilje vitamina i mineralnih soli.

Prelazak na čvrstu hranu

Posle 21. dana polako se uvodi čvrsta hrana. Nikako nemojte da preterujete sa brzom hranom, gurmanlucima i slatkišima, jer nakon tri nedelje čišćenja, vaše telo neće moći da “obradi” tako jaku hranu. Prvih par dana pijte sojino mleko i nemasni jogurt, jedite ribu pripremanu bez masti, kuvano povrće… Šejkove od povrća, antioksidantske napitke, kao i čajeve, možete da nastavite da konzumirate, ali u manjoj količini.

Primer jelovnika 

U 8.30 h: čaša od 2,5 dl sveže ceđenog soka od bobičastog voća (borovnice, maline, brusnice) koji deluje kao antiokisdant, šolja od 2 dl vrućeg biljnog čaja po izboru, čaša od 2,5 dl vode

U 10.30 h: čaša od 2,5 dl vode, šolja od 2 dl vrućeg ili hladnog biljnog čaja po izboru, čaša od 2,5 dl šejka od zelenog povrća

U 12.30 h: čaša od 2,5 dl sveže ceđenog soka od povrća po izboru, činijica od 2,5 dl povrtnog pirea sa karijem, čaša od 2 dl vode

U 14.30 h: tanjir potaža od povrća, čaša od 2,5 dl vode, šolja od 2 dl vrućeg ili hladnog biljnog čaja po izboru

U 16.30 h: čaša od 2,5 dl povrtnog šejka, čaša od 2,5 dl vode, šolja od 2 dl biljnog čaja po izboru

U 18.00 h: tanjir goveđe supe, šolja od 2 dl biljnog čaja po izboru, čaša od 2 dl vode

U 19.30 h: čaša od 2,5 dl sveže ceđenog soka od bobičastog voća (borovnice, maline, brusnice), šolja od 2 dl vrućeg biljnog čaja po izboru, čaša od 2,5 dl vode

Autor: Gloria.rs/M.G.
Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi