10 hormona zbog kojih ne možete da smršate: Evo kako da ih izbalansirate!


Koliko će neka dijeta biti uspešna, naravno zavisi od hrane koju unosimo, ali veoma važnu ulogu u mršavljenu igraju i naši hormoni.

Osnovna premisa jelovnika koji je osmislio američki doktor Majkl Aziz jeste da određene namirnice negativno utiču na sledećih 10 hormona: tiroidni, insulin, estrogen, progesteron, testosteron, leptin, glukagon, kortizol, hormon rasta i dehidroepiandrosteron (DHEA).

Dr. Aziz smatra da ako unosite hranu koja ne izaziva lošu reakciju ovih hormona, uspećete da kontrolišete težinu, podići ćete energiju, regulisati holesterol i krvni pritisak, i sveukupno popraviti zdravstveno stanje.

ŠTA MOŽETE DA JEDETE?

hrana-ThinkstockPhotos-466545605

Plan se bazira na svežim namirnicama, voću i povrću, čistim proteinima, ali i umerenom unosu „ozloglašenih“ ugljenih hidrata i masnoća. Postoje namirnice koje su zabranjene (makar na neko vreme), a to su: šećer (osim onog koji se nalazi u voću), prerađevine, kupovna hrana sa oznakom „dijetalna“ ili „lajt“. Vaše telo će imati daleko više koristi ako jedete cela jaja (ne samo belance), punomasno mleko i puter u kombinaciji sa posnim mesom i ogromnim količinama svežeg povrća.

TRI FAZE

Kompletan dijetalni program dr Aziza je podeljen u tri faze:
1. faza
U početnoj fazi možete da jedete tri obroka, plus maksimalno dve užine. Izbegavaćete celo zrnevlje i alkohol. Ova vaza traje tri nedelje, tokom kojih ćete oslabiti i do sedam kilograma.
2. faza
Jelovnik u drugoj fazi je isti, s tim što će vam nedeljno biti dozvoljeno da unesete do tri porcije celog zrnevlja, kao i minimalnu količinu alkohola. Ova faza traje sve dok ne postignete željenu težinu, a u proseku ćete mršaviti kilogram nedeljno.

zrnevlje-ThinkstockPhotos-494440700
3. faza
Na kraju uvek dolazi održavanje telesne težine. Dakle, u ovoj fazi ćete jesti istu količinu hrane, s tim što vam je dnevno dozvoljeno da unesete tri do četiri porcije celog zrnevlja, a povremeno i poneki slatkiš.

VEŽBANJE REGULIŠE LUČENJE HORMONA

Dr Majkl Aziz preporučuje fizičku aktivnost jer ona utiče na lučenje hormona povezanih sa mršavljenjem.

* Insulin pomaže održavanje normalnog nivoa šećera u krvi. Najbolje se aktivira pešačenjem, džogiranjem, plivanjem i vožnjom bicikla. Preporuka je da praktikujete neku od ovih aktivnosti tri do četiri puta nedeljno, u trajanju od po 45 minuta do sat vremena.

* Glukagon je odgovoran za sagorevanje ugljenih hidrata i masti i za njihovo korišćenje za energiju. Najbolje se aktivira džogiranjem, a učestalost i trajanje treninga su gorenavedeni.

Zana-Fitnes-ThinkstockPhotos-87727564.

* Hormon rasta utiče na sintezu proteina, mišićnu masu, gustinu kostiju, snagu tetiva i ligamenata, a snažnije treniranje utiče na njegovo oslobađanje. Preporuka su aerobni i treninzi snage u trajanju od 45 minuta do sat vremena, tri do četiri puta nedeljno.

PERFEKTNIH 10

Aziz preporučuje 10 namirnica koje savršeno balansiraju hormone koji će ubrzati vaš proces mršavljenja. Gledajte da ih što više uključite u jelovnik!
1. jaja
2. ostrige
3. crveno meso
4. maslinovo ulje
5. divlji losos
6. pomorandže
7. kupusasto povrće (kelj, kupus, brokoli, karfiol, prokelj…)
8. ovsene pahuljice
9. puter
10. punomasno mleko

Autor: Gloria.rs/M.G.
Foto: Guliver/Thinkstock
Podelite sa prijateljima:
Tagovi