Spoj nespojivog, prelepe plaže prema otvorenom moru i brdovito zaleđe pod maslinjacima - Parga

Autor:

12.09.2020 12:45

Foto:

Boravak u gradiću u oblasti Epir glumica Isidora Građanin iskoristila je da iskusi atrakcije na reci Aheron, obišla je tvrđavu staru deset vekova, krepila se delicijama na maslinovom ulju, a za uspomenu ponela antičke figurice čiji je kolekcionar

Imam običaj da, kada počne leto, prvo otputujem negde sa svojom mamom, da se opustimo i obiđemo neko mirno mesto. Parga nam se obema učinila kao idealna za naš zajednički odmor. Bile smo tamo deset dana i za to vreme, sem što smo uživale na plažama, išle smo na nekoliko nezaboravnih izleta.

U bojama duge Pargu čine kuće sa šarenim, veselim fasadama načičkane na brežuljku, pa je neki zovu i gradom duginih boja. Arhitekturom više podseća na italijanske primorske gradiće nego na klasične grčke. Oivičena maslinjacima, smeštena je u omanjem zalivu Jonskog mora, a preko puta je ostrvce Panagija do kog se može doplivati. U blizini su ostrva Paksos i Antipaksos, koja sam takođe obišla, izuzetno su zanimljiva, okružena kristalno čistom vodom.

Ivona Pantelić: U društvu svetskog džet-seta na Azurnoj obali

Nedaleko je i ostrvo Krf.

Tokom boravka u Pargi nemoguće je da izbegnete posetu istoimenoj tvrđavi koja se nalazi na uzvisini i s koje puca pogled na zaliv, grad i ostrvo Svete Bogorodice. Utvrđenje datira iz XI veka i koristilo je stanovništvu za zaštitu od gusara i Turaka. Unutar njega nekada je bilo čak četiri stotine kuća.

Njihovi ostaci i danas postoje, kao i skladišta, kasarne, razne odaje i tajni prolazi do mora. Na ulazu se može videti krilati lav Agios Markos. Tvrđavu je 1819. osvojio Ali Paša, koji ju je još više ojačao i kasnije tu podigao svoj harem.

Plaža ljubavi koja je nastala na bizaran način – bombardovanjem! (video)

U blizini je mnogo mesta do kojih je lako doći, bilo organizovano, bilo u ličnom aranžmanu. Ja sam išla na krstarenje do Paksosa i Antipaksosa i na reku Aheron, poznatu u grčkoj mitologiji kao “Reka bola”, preko koje je Haron u svom čamcu prevozio mrtve duše do Hada.

Upravo zbog njega su pokojnicima stavljani novčići pod jezik, ili na oba oka, što je po verovanju bila cena koja se plaća za prevoz do druge strane reke. Nasuprot legendi koja zvuči pomalo jezivo, čitav predeo je više kao iz neke bajke, nestvarno lep.

Još jedna, možda i zanimljivija legenda jeste ta da je tu na Aheronu boginja Tetida okupala svog sina Ahila kako bi mu pružila besmrtnost, držeći ga za petu. Iz Parge je potekao Ibrahim-paša, koji je mnogima poznat iz serije “Sulejman Veličanstveni”.

Grčka je poznata po morima, ali ima i predivne reke. Aheron je samo jedna od njih. Na nekim mestima je dovoljno plitka da kroz nju može da se ide peške. Mada morate malo da se borite sa strujom i izuzetno hladnom vodom koja s vremenom postane prijatno osveženje kada se naviknete na temperaturu.

Tu sam iznajmila konja i jahala ga pored reke i po vodi, što je bilo predivno iskustvo, kao i vožnja kajakom po brzacima u jednom delu toka.

U Grčku sam otišla na more, a zapravo mi je boravak na reci bio najlepši doživljaj. Iako sam imala utisak da je ta reka fenomen kakvog nigde nema, kasnije, obilazeći Srbiju, pronašla sam ogromnu sličnost sa rekom Gradac. I tamo je ambijent predivan, voda čista, a postoje i atrakcije. Ja sam se i tu opredelila za jahanje konja. Gradac nimalo ne zaostaje za lepotama koje pružaju Aheron i okolina.

Dragan Gulić: Posetio sam Aja Sofiju, prvi put kao džamiju

Čari maslinovog ulja Parga je puna koktel barova i kafića. Upoznala sam divne ljude, a jedan od njih je i lokalni vodič koji nas je vodio u obilazak Aherona. U tradicionalnim tavernama jela sam isključivo grčke specijalitete. Pored najpoznatijih, girosa i suvlakija, uživala sam i u delicijama od jagnjetine. Naravno, sve se pravi sa maslinovim uljem, koje tamo ima karakterističan, jak ukus.

Volim i caciki sos koji obavezno dodajem svakom jelu dok sam na obalama Grčke. Figurice boginja Kad god odem u Grčku, u njihovim suvenirnicama uzmem replike statua po kojima je poznata grčka umetnost iz doba antike. Ovoga puta svoju kolekciju sam dopunila statuama Nike sa Samotrake, boginje pobede, i Afrodite.