Nataša Miljković: Dobre priče i zalogaje delim samo s najbližima

Autor:

05.08.2018 12:44

Foto:

Televizijska novinarka i voditeljka na putovanjima po svetu doživela je najluđe gastronomske pustolovine, u Njujorku je za svega nekoliko dana obišla mnoštvo restorana različitih koncepata, a kako ishranu smatra činom intime, dobre priče i zalogaje može deliti samo s najbližima

Trema pred novi početak: Nataša Miljković o prelasku na “Prvu”, strahu od učmalosti i zdravoj publici

Televizijska voditeljka i novinarka Nataša Miljković (41) trudi se da se hrani zdravo, a iako mnogo više voli povrće, poslednjih godina uz njega obavezno pojede i meso. I mada je dugo vodila Jutarnji program na RTS-u, a odnedavno je domaćica Jutarnjeg programa na TV Prva, što zahteva ustajanje već oko četiri-pola pet ujutru, doručak je neretko preskakala. Ne praktikuje ni neke uobičajene jutarnje rituale.

- Nemam dnevnu rutinu. Godinama sam pokušavala sebe da primoram da popijem bar mlaku vodu s limunom kad se probudim, međutim, entuzijazam bi mi uvek splasnuo posle nekog vremena, pa sam odustajala. Pola života nisam doručkovala i takav stil ishrane nikome ne bih preporučila. Ovih dana, otkako sam ponovo počela da radim jutarnji program, teram sebe da u pet ujutru pojedem kuvano jaje, parče sira ili jogurt, samo da ne bih usred emisije pala u nesvest od gladi.

RIMSKA PRAVILA

Pošto je godinama živela u Rimu, gde je završila postdiplomske studije, italijanska kuhinja joj je izuzetno draga. Glavni grad Italije doživljava kao drugu kuću kojoj se uvek rado vraća.

- Volim većinu italijanskih jela, kao i dobar deo planete, ali nažalost retko u njima uživam zbog griže savesti. Pice i paste su mi omiljene, ali ih jedem samo kad sam u Italiji. Njihova kuhinja je bogata ukusima, mirisima, zanimljivim začinskim biljem. Rado uzmem i druge stvari, poput salata, mocarele, školjki, kroasana.

Nataša Miljković: Samo deca mogu da me rasplaču

Kad na putovanjima spazi zanimljiv restoran, obično se raspita kakvu hranu nudi. Ako je odgovor zadovolji, upusti se u gastronomsko istraživanje menija. Za vreme boravka u Njujorku imala je prilike da proba delikatese iz raznih zemalja.

- Za izbor hrane bio je zadužen moj prijatelj Acko i svaka mu čast. Odveo me je u jedan bučni fensi riblji restoran u 55. ulici. Oduševila sam se fantastičnim jelima. Sutradan smo ručali u preslatkom lokalu “Sant Ambroeus” koji nudi tradicionalne specijalitete italijanske kuhinje. Kao zaljubljenik u Italiju bila sam skeptična prema američkim špagetima, pa makar i u italijanskom restoranu, ali moram priznati da sam se prevarila. Ipak, omiljeni mi je bio “ABC Cucina”, za koji kažu da je “locally focused and globally artistic”.

Nataša Miljković: Ispunjenje sna u Velikoj jabuci

Nataša priznaje da nije štreberka kad je kuvanje u pitanju, ali izbegava eksperimente pored šporeta.

- S obzirom na to da mi je mama poreklom iz Bosne, od nje sam preuzela model kuvanja koji podrazumeva, pored ostalog, da se ne pridržavate doslovno recepta, već začine i vreme pripreme obroka određujete na osnovu osećaja. Držim se tradicionalne srpske kuhinje, i sudeći po mojim najbližima, pravim veoma dobre pite od heljde. Ako se iz mog dosadašnjeg kulinarskog staža može izvesti neka zakonitost, onda je to ona da su mi jednako važni izgled i ukus hrane koju konzumiram ili spremam. Kod mene sve počinje od očiju, vrlo mi je bitno kako jelo izgleda, ali ako je nešto baš ukusno, mogu da jedem i zatvorenih očiju. Mislim da se svi danas hranimo brzo, u hodu, kako bismo uštedeli vreme, jer su potrebni sati da se napravi ukusan obrok.

SLATKIŠ IZ NUŽDE

Voditeljka ne spada u žene koje su muškarce zavodile romantičnim večerama ili slasnim ručkovima. Češće se događalo da su udvarači njoj priređivali gozbe za pamćenje. Slatkiše više uopšte ne konzumira.

- Prestala sam da ih jedem pre nekoliko godina. Bila sam veliki zavisnik od čokolade, i ne znam kako, ali potreba za njom je s vremenom potpuno iščezla. Danas mogu da me zaključaju u fabriku čokolade a da ne taknem ništa, držala bih ruke u džepovima dok me ne oslobode.

Ali zato osmogodišnjem sinu Lazaru, kojeg je dobila u braku s glumcem Srđanom Timarovim, ugađa u svemu, pa i u hrani. Zajedno su i osmislili jednu poslasticu.

- To zovemo “omiljeni slatkiš”. U mlevenu plazmu dodamo kašiku nutele i malo mleka, pomešamo i on uživa. Slatkiš je nastao iz nužde, kao što se obično dešava, kad jednog dana u kući nismo imali baš ništa slatko sem plazme i malo nutele.

Nataša Miljković o novoj vezi: Umorna sam od toga da tuđi ljudi žive moj život

S prijateljima rado deli dobre priče i slasne zalogaje. Češće su to susreti u restoranima, ređe u domu.

Nataša Miljković: Prosečnom Srbinu nedostaje da čita pametne knjige i nešto kvalitetno da pojede

- Na ručkove i večere idem s najbližima, jer ne mogu slatko da jedem i uživam u hrani u društvu ljudi koje ne poznajem dobro. Čak ne volim ni da sama obedujem u restoranu.